Režie:
Tony ScottScénář:
Mark BombackKamera:
Ben SeresinHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Chris Pine, Rosario Dawson, Jessy Schram, Kevin Dunn, Ethan Suplee, Kevin Chapman, Kevin Corrigan, Lew Temple, Elizabeth Mathis (více)VOD (4)
Obsahy(4)
Téměř kilometr dlouhý nákladní vlak bez posádky, který veze nebezpečný toxický náklad, se řítí krajinou směrem k hustě osídlené oblasti. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají riskantní plán, jak ho zastavit… Masivní lokomotiva bez obsluhy, které přezdívají Bestie, veze toxický náklad a řítí se zběsile krajinou. Je téměř nemožné ji zastavit, vše, co se jí postaví do cesty, se vypaří. Bývalý inženýr a mladý průvodčí mají neuvěřitelný plán – čekají na Bestii na palubě dalšího vlaku ve snaze ji zastavit a zachránit tak nedaleké město před ničivou katastrofou. V tomto napínavém thrilleru Tonyho Scotta uvidíte držitele Oscara Denzela Washingtona a Chrise Pinea. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (1 074)
Scénář: Mark Bomback .. Tony, už ty koleje opusť. Tento film je dobrej, ale stále věřím, že máš na něco víc než jen vlastní variace již dříve viděných kousků, které skládáš, jen ovanuté tím svým osobitým vizuálem, do jiných celků. Ale už od Man on Fire tam prostě nic víc nenalézám. ()
Scottovo sympatické ohlédnutí za devadesátými lety v jeho typickém (tj. roztěkaném, dynamickém a efektním) podání, jemuž ale chybí jakékoliv překvapení a v mém případě i větší porce napětí. Než znova Unstoppable, to si dám radši 30x za sebou Nebezpečnou rychlost, kde je víc nejen již zmíněných ingrediencí, ale i humoru, charismatu (nic proti Pineovi, ale Reeves je jenom jeden) a vlastně i toho sexu. ()
"Jediný způsob, jak ho zastavit, je chytit ho za ocas a táhnout opačným směrem." Pravidla železniční logistiky mi vždy zůstaly spolehlivě utajeny, takže kdybych někdy dostal možnost řídit pohyb mašinek na železnici, tak by žirafy skončily v Temelíně, jaderný palivo na Bazalech a polští Baníkovci v ZOO. Ovšem taková volně se pohybující souprava, to je jiná liga. Napětí z ní sálá, rodinný hodnoty se otřásají v základech, vtipem se nešetří a kdyby se mi nezdálo, že v těch nejdramatičtějších okamžicích vlak nenápadně zpomaluje, tak bych patrně začal přemýšlet o pátý hvězdě. ()
Necht na ľavom palci, ktorý si zásadne nestrihám a používam ho pri napínavých filmoch, tentoraz ohryzený skoro do krvi. Vytrieskať z tak tuctového námetu taký výpravný, v rámci možností realistický a hlavne zábavný film, to chce fakt dobrého režiséra. Klišé fungujú perfektne, hlavné tri postavy sú sympatické a s chuťou zahraté, vlak budí rešpekt... no proste zábava, ako má byť. Len v závere som očakával niečo ešte viac nervydrásajúce. Hoci je možno fajn, že Tony netlačil viac na pílu a udržal to nakoniec príjemne pri zemi. ()
♫ Nestaví, nestaví, vůbec nikde nestaví, kdo se mu postaví, toho zajede... ♫ V paměti sice neutkví, ale po dobu celé stopáže napne tohle Scottovo "hraní si s vláčky" přímo ukázkově. A že se toho dociluje především díky použití 1000 a 1 filmového klišé? Nevadí, stejně není díky tempu vůbec žádný prostor si to uvědomit dříve než při náběhu závěrečných titulků. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (26)
- Náklady na výrobu byly přibližně 68 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- Nehoda se splašeným vlakem, podle které je film natočen, se stala dne 15. května 2001. Lokomotiva se 47 vagóny společnosti CSX opustila Toledo v Ohiu bez strojvůdce. Ujela 66 mil (106 km) přes tři okresy. Nikdo nebyl při této události zraněn. (c.tucker)
- Tony Scott spočiatku chcel natočiť film v Montane. Zmenil však názor, pretože si myslel, že široko otvorené roviny neprinášajú dostatočne silný pocit nebezpečenstva. (WalterIK7)
Reklama