Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chamtivost je dobrá, chamtivost je zdravá... Hollywoodský režisér Oliver Stone se vrátil ke kultovní postavě charismatického finančníka Gordona Gekka v podání Michaela Douglase z filmu Wall Street po 23 letech a natočil pokračování s příznačným podtitulem Peníze nikdy nespí. Děj se tentokrát odehrává v roce 2008 na pozadí příběhu největší bubliny v dějinách, která vyústila v globální ekonomickou krizi. Bývalý elitní makléř Gordon Gekko představuje padlou legendu a ikonu Wall Street. Ve vězení si odpykal trest za nelegální spekulace a nyní se věnuje ekonomickým přednáškám, které předjímají nástup globální ekonomické krize. Zdá se, že se z něj stal jiný člověk. Aspoň by tomu rád věřil mladý makléř Jake Moore (Shia LaBeouf), který zrovna řeší pracovní problémy po sebevraždě svého mentora a investičního správce Louise Zabela (Frank Langella). Ambiciózní Jake randí s Gordonovou dcerou Winnie (Carey Mulliganová), která před lety přerušila s otcem kontakt a odmítá uvěřit, že by se mohl změnit. Jake a Gordon se vídají za jejími zády, společně řeší svět byznysu a financí, zároveň se snaží pracovat na urovnání křehkých rodinných vztahů. Minulost sice člověk napravit nedokáže, ale může se snažit pomoct. Otázkou zůstává, zda to platí i v případě Gordona Gekka, který v hloubi duše touží po návratu do světa velkých financí. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (687)

Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Gordon Gekko je zpátky a s ním Stone ve vrcholné formě. Konečně z něho zase čiší osobnost, která se nebojí tnout do živého a patřičně se v krvácejících ranách nimrat. Pravda, to rodinné blbnutí tu moc nefunguje a především slzopudný konec je jasným důkazem, že jedinečná nekompromisnost osmdesátkových dramat je nenávratně pryč. Jinak ale vládne spokojenost. Filmařsky i dějově jde o silného koně letošního roku, který stojí pevně na vlastních nohách. Že je čistě náhodou pokračováním klasiky je více méně vedlejší... ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Nestrhne tolik jako první díl a vůbec mi to i přes zasazení do finanční krize přijde jako celkem zbytečné pokračování, bez kterého bych se obešel. Příběh totiž nepřichází s ničím působivým, není to tak napínavé a dialogy nejsou tak strhující jako v případě jedničky. Navíc mi tam trochu vadila ta linie zbližování otce s dcerou, která mi nezapadala moc do prostředí, kde každej každýho podvádí. Úplně zatracovat ten film ale rozhodně nejde. Rozhodně jde o nejlepší Stoneův film za posledních 10 let, jeho názory zde nevadí tolik jako jinde a kamera je vynikající. Hlavně se může Stone opřít o bezchybné herce od sázky na jistotu Michaela Douglase, po staré matadory v čele s Eli Wallachem a mladou krví Carey Mulligan a hlavně Shiou LaBeoufem, který se zde poprvé objevuje v ryze dospělé roli a je opravdu výborný. A právě díky tomuto obsazení se z toho dal vytěžit mnohem zajímavější výsledek. ()

Reklama

Slasher 

všechny recenze uživatele

Stone podruhé drze sonduje do centra finančnického blázince, s dramaromancí hozenou do kontextu nekalých bankéřských praktik, návratu Gordona Gekka a nedávné (současné?) ekonomické krize. Nejedná se o kdovíco, ale pro mě to byl rozhodně příjemnější zážitek než jednička, taková svěží dvouhodinová pozornost-vyžadující podívaná. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Společně se Snowdenem určitě nejlepší a hlavně nejosobitější režijní počin Olivera Stonea v tomhle století. Ta Director-power z toho vyloženě odkapává a jenom sledovat vzletné kamerové pohyby mezi mrakodrapy Manhattanu je zkrátka zážitek, nemluvě o hereckých výkonech Douglase, Langelly či Joshe Brolina, kteří svým postavám vdechují ještě více než jen život (a abych nekřivdil, tak LaBeouf také vůbec nic nekazí). Měl jsem ale docela problém s tím, kam příběh celou dobu klikatě směřuje a kam (a hlavně jakým stylem) nakonec vyústí. Je celkem jasné, proč se rozhodlo vzkřísit finanční bestii Gordona Gekka zrovna rok po ekonomickém kolapsu, který položil mnoho firem a otřásl se samotnou měnou - Stone mohl zase vesele nastavit zrcadlo celému finančnímu a burzovnímu systému a skrze nevypočitatelného parchanta vystavit komplexní metaforu velké bubliny, která může kdykoli splasknout, ať už hrajete nefér či ještě více nefér. To je ok, i když ty létající bubliny si mohl tak zkušený režisér odpustit. Do toho ale sledujeme na povrchu dost tuctovou rodinnou linii a reminiscenci příběhu původního filmu v nové době (a s jednou poučenou postavou), přičemž Stone právě mnohem méně zajímavé rodinné motivy nakonec strčí do popředí a ve finále dospějeme k zakončení, v němž jeden chamtivec dostane přes prsty, ale ostatní stále žijí vesele v bublině a divák postává trochu v rozpacích opodál. Ta myšlenka je hezká, ale drolí se to mezi prsty a lehce vítězí dojem překombinovanosti - na rozdíl od jedničky, která si hrála jen na to, co hráli dva vychytralí chlapáci mezi sebou. 70% ()

Krouťák 

všechny recenze uživatele

Wall Street: Money Never Sleeps je oproti svému předchůdci uhlazenější a rozvážnější. To sice nemám ve zvyku kritizovat, ale v tomhle případě vyprchala všechna dravost, což v mých očích snímku uškodilo a to hodně. I tak se ale jedná o takové '' elegantní pozlátko '', které bych si klidně někdy zopákl a Douglas je stále pašák... 60%. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (27)

  • Maľba, ktorú na konci filmu Breton James (Josh Brolin) v záchvate zlosti zničí, je dielo z roku 1823 španielskeho umelca Francisca Goyu a nesie názov "Saturn Devouring His Children" (Saturn Požierajúci Svojho Syna). Originál s ďalšími trinástimi "čiernymi maľbami" je vystavený v Múzeu del Prado, v Madride. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Stoneova divočina

Stoneova divočina

07.03.2010

Oliver Stone se rozhodl bavit. Soudě podle trailerů na Wall Street 2: Peníze nikdy nespí, jde mu to docela od ruky. Jeho následujícím filmem bude podle všeho akční thriller Savages. Adaptace románu… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno