Epizody(22)
-
Konec dobrých dní (E01)
-
Bílý na tahu (E02)
-
137 sekund (E03)
-
Černá labuť (E04)
-
Špetka pravdy (E05)
-
Strašidla a příšery (E06)
-
Dar (E07)
-
Karty s kojotem (E08)
-
Věřit (E09)
-
Oznámení (E10)
-
Odhalení nula: část první (E11)
-
Odhalení nula: část druhá (E12)
-
Zpětný ráz (E13)
-
Lepší andělé (E14)
-
Obětovat královnu (E15)
-
Nikdo nás nedostane (E16)
-
Zahrada rozcestí (E17)
-
Sbohem žlutá dlážděná cesto (E18)
-
Oprava směru (E19)
-
Vyjednávání (E20)
-
Odpočítávání: část první (E21)
-
Odpočítávání: část druhá (E22)
Obsahy(3)
Z ničeho nic se objeví tajemné světlo a téměř všichni lidé na světě padnou do bezvědomí. V tomto stavu před očima vidí vlastní život, jak bude vypadat za šest měsíců. Jednotka elitních agentů FBI se snaží záhadu vyšetřit a lidé si začnou uvědomovat, že budoucnost se vždycky může změnit. Najděte odpovědi a pronikněte ještě hlouběji do příběhu plného hádanek díky skvělému bonusovému materiálu. Uvidíte mimo jiné i celou sérii od pilotního dílu až po poslední epizodu. Uslyšíte, jak natáčení vnímali herci a štáb, a budete mít příležitost znovu prožít každý nečekaný dějový zvrat v celé sérii. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (386)
Pilotní epizoda seriálu naprosto špičková, přichází s originálním nápadem, je plná napětí, lepší rozjezd jsem snad u jiného seriálu neviděla. Kvalita se drží i dál, i když napětí trochu klesá, ale v druhé polovině série se opět rozjíždí. Bohužel kvůli nízké sledovanosti musel být seriál ukončen po pouhých 22 epizodách. Tvůrci možná jak viděli, že jim strom padá k zemi, si začali sami podřezávat větev tím, že odhalili identitu Suspect Zero, zabili hlavního padoucha, pochytali ty, co mají všechno na svědomí... Takže o čem by to vlastně potom bylo, když většinu těch záhad stačili rozlousknout jen v těch pár dílech. Škoda, podle mě měl seriál velký potenciál a kdyby žebříčky sledovanosti vypadaly jinak, asi bychom se dočkali i jiného vývoje a materiál pro pokračování by byl. ()
ČESKOSLOVENSKÁ Pay-TV PREMIÉRA: AXN = 16.11.2009 + SLOVENSKÁ TELEVÍZNA PREMIÉRA: JOJ = 3.1.2011 - rovnaký prípad ako DOLLHOUSE. Okolité obecenstvo prežíva doslova orgazmus, ja v tom žiaľ vidím debilnú somarinu s predvídateľným twistom v závere. Sledovali ste THRESHOLD vážení ? Prečo ste tam nehádzali po pilote 5-hviezdičiek ? Veď je to na úplne rovnakej úrovni. (28.9.2009) - Druhá epizóda bola narozdiel od pilotu výborná. Ak to bude pokračovať po tejto línii a tvorcovia nebudú špekulovať o mytológii, pridám sa k "stádu". (2.10.2009) ()
Po prvních pěti dílech dávám zatím lepší 3 hvězdy. Možná půjdu na 4, ale až podle vývoje seriálu, který má zajímavý nápad i potenciál, ale pár indicií mne varuje, že to scenáristi můžou lehce zničit jako zničili Heroes. Efekty jsou úžasné, dokonalá kamera, práce s atmosférou, barevnými odstíny... Zápletka zajímavá. Jen ty postavy tak nějak, mi nesedí. Nesedí mi mladej Fiennes a nevěřím mu jeho roli. Ostatní se hodně snaží, ale pořád se nemůžu zbavit dojmu, že to, co se stalo, bude jen atraktivním pozadím pro rodinné problémy - viz naprosto zbytečný díl v řetězci fast foodu s tím dealerem. Jsou tam nelogické věci, kdy třeba agent FBI hned uvěří anonymnímu telefonátu, nebo že letěj do Německa, aby zjistili, že v době výpadku padaly z nebe vrány (to nepadaly i jinde a nikdo si toho nevšiml?) A skutečně mi začíná vadit, že místo mysteriozní cestou se tvůrci vydávají tou cestou rodinných problémů a začíná to vypadat spíš jako Zoufalé manželky na Měsíci. Ostatně, většina 5. dílu byla WTFkoidní... EDIT PO 6. DÍLU: Snižuju na dvě hvězdy. Tohle je fakt o ničem a WTF momentů stále víc. --- EDIT po všech dílech. Nechám tři hvězdy. Na rozdíl od Lost se aspoň tvůrci snažili jednotlivé linie pospojovat, ale těch děr a logických nesmyslů je tak skutečně až moc. Některé věci jsou nahozené, jiné nedovysvětlené, jindy si už člověk ťuká na čelo (SPOILER: Když už na mně míří pistole napojená na mechanismus odpočtu a automatického stisku spouště, je možná jednodušší mezi pistoli a člověka umístit překážku, do níž by se kulka zaryla, než složitě přemýšlet, který drát dřív a jak, a dávat k tomu návod ve formě písničky z Dr. Seusse. Celé se to tváří tak strašně komplikovaně, ale už to neřeší třeba nerovnováhu, kdy lidé, kteří měli žít, spáchali sebevraždu. Stejně tak ti, co nic neviděli - proč hned zavádět sebevražedné a vražedné sdružení, když není jasné, jestli ti lidé nespali nebo mohlo jít o jiný problém? A nakonec mi vadí, jak seriál lavíruje mezi osudem daným a možností svobodné vůle, aby pak se přiklonil spíše k té determinaci, ale zase už dále nerozvíjí téma Božího muže... Zkrátka v mnoha ohledech se seriál posléze stává poněkud nevyváženým a neujasněným, postavy se chovají divně a všelijak, nu a co říci ke konci? Mysleli si tvůrci, že na konci každé sezóny přijdou další vize budoucnosti a zase se budou lidi honit za fantomy? Sorry, ale už v první a jediné sezóně to bylo časem únavné. A btw, kde je v posledním dílu ten nacista, co měl přiletět do Ameriky? Jo, a btw 2, jak to, že když byl v Americe den, byl den i ve všech dalších zemích světa, a ne třeba v Afghanistánu noc? A btw 3 - docela by mne zajímalo vysvětlení klokana - symbol, nebo náznak toho, že jde o sen? ()
Tak tohle byla neskutečná jízda bez sebemenšího zaváhání od začátku až do konce, kde jsem proklínal ABC, že seriál po první sérii zařízli. Skvělá pilotní epizoda načrtne geniální premisu s výpadkem, který přenesl vědomí všech lidí o půl roku dopředu. A to roztáčí koloběh otázek - Proč se to stalo? Kdo za tím stojí? Jsou ony vize skutečné? A hlavně, jsou neměnné, nebo máme svou budoucnost stále ve svých rukou? Věčný spor mezi osudem a svobodnou volbou je hlavním motivem celého seriálu a až mě překvapilo, jak autoři v momentě, kdy už se přikláníte k jedné alternativě postaví hrdinům do cesty nějakou událost, která vnímání diváka zcela obrátí a naruší. Napětí a záhady jsou hlavními ingrediencemi seriálu, a musím přiznat, že ve spoustě momentů jsem si doslova kousal nehty nebo mi běhal mráz po zádech. Spíš než příběh jednoho hlavního hrdiny je FlashForward složený z minipříběhů více různých lidí (ačkoli prim hraje vyšetřování FBI) a kromě řešení záhady samozřejmě dojde na vztahy, u kterých jsem strašně rád, že se nezvrhly do telenovely, ale zůstávají docela přirozené, přičemž nejvíc se mi snad líbila linka s doktorem Brycem Varleym a jeho hledáním tajemné Japonky Keiko. :) Finální díl uzavírá sérii docela důstojně, ale je na něm bohužel hodně vidět, že tenhle příběh měl pokračovat. Je to strašná škoda, protože první série ukázala ohromnou kvalitu a monumentální potenciál, který bohužel už nebude využit. A přitom tolik otázek stále čeká na odpovědi.../95% a 5*/ Oblíbené epizody: No More Good Days, Believe, Garden of Forking Paths, Future Shock ()
What did you see? Hrátky s časem a osudem jsou tu. V atraktivním balení, s partou výtečných herců a se silným rozpočtem v zádech. Počáteční globální euforie z nové mysteriózní podívané ale vyprchala velmi rychle. U mě se dostavil postup přesně opačný. Solidní thrillerovou náladu s občasnou nevyrovnaností nahrazuje dech beroucí podívaná téměř bez slabého místa. Záhady kolem výpadku utěšeně narůstají, ve vedlejších rolích se objevují nečekané tváře (James Callis válí jako kdysi na Galactice) a čekání na to, co se (ne)vyplní, je občas na hranici infarktu. A proto tolik mrzí fakt, že už se dalších epizod nedočkáme. Potom, co mě úžasné finále dojalo, vyděsilo, napjalo k prasknutí a dalo mi dokonalou finální pětiminitovku, není moc příjemné přemýšlet o tom, že na tolik nových otázek se už odpověď nedozvím. ()
Galerie (284)
Photo © American Broadcasting Company (ABC) / Bob D'Amico, Ron Tom, Adam Larkey, Craig Sjodin
Zajímavosti (14)
- V několika prvních dílech seriálu můžeme vidět velký reklamní plakát v ulicích. Na něm je zobrazena společnost Oceanic Airlines, fiktivní letecká společnost vytvořena pro seriál Lost. (Amroth666)
- Herci Jack Davenport (Lloyd Simcoe) a Sonya Walger (Olivia Benfordová) hráli dříve v seriálu se stejným názvem, ale nikdy se nesetkali. Jack Davenport v anglické verzi seríálu Párování (2000) a Sonya Walger v jeho americké verzi (2003). (ČSFD)
- Postavy Marka Benforda a Bryce Varleye byly pojmenovány podle autorů sci-fi románů Gregoryho Benforda and Johna Varleyho. Oba zmínění autoři jsou známí svými příběhy o časových paradoxech. (Greg)
Reklama