Reklama

Reklama

Anděl pomsty

(festivalový název)
Trailer

Obsahy(1)

Film vypráví o švadleně Thaně (Zoe Tamerlis), která je dvakrát během jednoho dne znásilněna. To opravdu naštve. A tak se hrdinka vydává na cestu pomsty. Začne se vyzývavě oblékat a zabijí každého muže, který se jí snaží znásilnit. Jedno z raných děl explitation klasika Abela Ferrary. Film byl zakázan v Norsku, Švédsku, Finsku a na Novém Zélandě. (dr.Orlok)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (37)

panjosef 

všechny recenze uživatele

No, opět jedna shlédnutá klasika. Ferrarův exploiťák je povedená věc, každopádně tady je to trochu jinde než ten nejklasičtější rape and revenge model. Tady sledujeme jak introvertní němá holčina prožije dvě znásilnění a začne se mstít všem chlapům, u kterých vycítíme byť jen zblo sexistických choutek. Tohle film háže do hodně antisexistické, antimisogynní či chcete-li feministické podoby. S tím ovšem že se nestaví na obhajobu toho či toho pohlaví, v tomhle film zase není nijak korektní, prostě se s tím jen nesere a předhodí divákovi příběh, co všechno se může stát když jednu holčinu znásilní, poper se s tím diváku jak chceš, a to se mi líbí. Jinak veškeré msty jsou správně drsňácký, Thana se s tím vůbec nepáře a napálí to do každýho vomasty, kterej vypadá že by ji rád přefikl. Nejvtipnější byl ten fotograf, hehe, pěkně čučel když došli do bytu a vytáhla na něho kvér :-)))) . Plus dobrý finále, ten převlek byl fakt trefnej a výborně do celýho vyznění filmu sedl. Slušně odvedenej kus exploatační práce ;-) 8/10 ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Nakonec z jakýchsi iracionálních sympatií tady tomu vysázím 4 rudé (v rámci subžánru samozřejmě).. Něco do sebe to totiž fakt má... Sice se tady zase jednou potvrzuje jakým pokladem byla svého času Christina Lindberg, která měla v sobě zcela přirozeně to (a mnohem více) o co se tady marně snažila Z. Lund..a celé je to vlastně vykrádačka (nebo pocta) starých (rape´n´) revenge klasik, ale rozumná minutáž, přímočarost, němost protagonistky, fajn hudba a špinavá newyorská atmoška z toho dělají překvapivě koukatelnou a zábavnou záležitost.. ()

Reklama

Visáč 

všechny recenze uživatele

Zmes bronsonovky Death Wish, švédskeho rape/revenge kultu Thriller: A Cruel Picture a Scorseseho Taxikára v exploatačnom náleve Abela Ferraru. Režisér Driller Killera stavil vo svojom druhom filme na priamočiarosť, prenádhernú nekorektnosť a nemú hrdinku, ktorej "deň blbec" uštedril dvojnásobné znásilnenie. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Člověku se někdy stane, že i přes ten největší zápal a nadšení, proklouzne mu sítí sběratelské posedlosti nějaká ta zlatá (nebo spíš stříbrná ...) rybka... No to se stalo právě mě s tímto filmem, ale díky podobně zaměřeným uživatelům jsem se nakonec o něm dozvěděl a sehnal si naprosto uncut verzi (francouzské dvd je uncut). Ono to bylo ale jednoznačně zaviněno tím, že již na počátku sledování "videonasties" filmů a exploitation brutalit jsem měl tu čest s Ferrarovým filmem Driller Killer (1979), což je pro mne osobně kravina největšího kalibru, dal jsem mu odpad a Ferraru rezolutně odepsal ... Nakonec se to ukázalo jako chyba, protože právě díky tomuto postoji jsem málem zcela "ztratil" Ms. 45 ... A teď k filmu samotnému... On je to takový mix, prostě koktejl, vezměte si první díl Death Wish (1974), smíchejte ho s brutální klasikou Thriller en grym film (1974) a přidejte trochu I Spit on You Grave (1978), rozmixujte a dostanete Ms. 45. Vyloženě vybrakované exploťáky z dřívějších let se zde nezapřou a některé scény jsou téměř okopírované (němá mstitelka, scéna s vanou, střílení chlápků bouchačkou při pochůzkách městem, černý oblek mstitelky, ... atd.). Bohužel tímto film dost ztrácí, je vidět že Ferrara prostě nápady moc nehýřil. Na druhou stranu film je technicky perfektně proveden, což mne dost překvapilo, je chytlavý, zábavný, hlavní představitelka ze sebe udělá fakt drsnou kočku v černém, které těžko nějaký chlap odolá a přitom je to na začátku filmu taková nenápadná puťka, závěrečný masakr na párty je taky super plus výborný hudební doprovod. "Velké bohužel" patří scénám znásilnění a nahoty. Film neobsahuje žádnou nahotu, absolutně vůbec, neuvidíte vůbec nic. Scény znásilnění se mi nezdály až zas tak odfláklé ... první je krátká, protože se týpek hned udělá (nic nereálného ...), druhá je docela dlouhá a drsná, k té bych neměl výhrad už vůbec ... Výborný film, výborný akční exploiťák, ale bohužel na můj vkus až příliš velká vykrádačka, evidentně už tady skoro všechno někde před ním bylo ... Každopádně doporučuji! ()

seeker23 

všechny recenze uživatele

Ferrara už ve své rané tvorbě ukazuje neuvěřitelný cit pro autorskou práci se žánrem. Zdánlivě se v případě filmu Ms. 45 jedná "pouze" o exploatační revenge pecku (i tak by obstála na výbornou), ovšem tento film jde dál. Nebo lépe řečeno: není to případ filmu, který by vycházel z žánru a posouval jej mimo jasně vymezené žánrové vody, spíše osciluje mezi nabízením atrakcí a jejich reflexí. Cítíme tu nejen Taxikáře či Přání smrti, ale při pozorném soustředění na formu i to, že podobné prostředky, jaké využívají často béčkové žánry (rychlé zoomy či střihy sloužící k vyvolání šoku a napětí...), byly vlastní už i novovlnným filmařům (viz Truffautův nejvíce Hitchcockovský film Nevěsta byla v černém). Zde naopak vidíme pečlivě budovanou mizanscénu, promyšlenou práci s detaily nebo pomalé kamerové jízdy - tedy prvky ne až tak vlastní exploatačním filmům. Toto formální napětí mezi "vysokým" a "nízkým" je ovšem svým způsobem i tématem filmu, který je zcela zaměřen na hlavní hrdinku. Nejde tu však o psychologickou studii, která by film "povyšovala" nad sled atrakcí, jde o oscilaci mezi ublíženou němou dívkou nenávidějící muže a sebevědomou femme fatale fascinovanou a posedlou mocí a možností zabíjet muže. Její vrcholně stylizované jednání (rudé rty líbající při nabíjení láskyplně kulku za kulkou či de nirovsky vyšinutá scéna s pistolí před zrcadlem v kostýmu jeptišky...) působí místy vpravdě démonicky, nejde tu však jen o poukaz na patologické chování, které by ji mělo částečně ospravedlňovat; jde tu i o poukaz na filmové zobrazování násilí, na fetišizaci žen a zbraní (neboť Thana vše promýšlí a sama má z toho potěšení, je fetišistkou stejně jako potenciální filmový divák). Ferrarovi se tak daří bez jakéhokoli moralizování či vysvětlování a naprosto nenásilně (jak paradoxně trefné slovo) pracovat s žánrem a zároveň reflektovat, jak působí na diváka. ()

Galerie (65)

Zajímavosti (3)

  • Film bol zakázaný vo Fínsku, Nórsku, Švédsku a na Novom Zélande. (Paldiny)

Reklama

Reklama