Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Bez přehnaného patosu sledujeme budoucí rodičky a matky na jejich cestě od ultrazvuku na porodní sál. Porodnice se každý den stává místem bolesti a vyčerpání, následovaného slzami štěstí a radosti. Dokument natáčený ve stylu direct cinema se obejde bez komentářů a hudby. Atmosféra zde vzniká přirozeně, v pevném sepjetí s dějem. Kamera se nesnaží provokovat, nenabourává intimní zónu budoucích matek, přesto se dostává do takové blízkosti rodiček, že divák události prožívá spolu s nimi. Nejvíce asi v desetiminutové scéně zaznamenávající první ze tří porodů, které během následujících osmdesáti minut shlédneme. Drama, ve které se může porod pro budoucí matku proměnit, se zde mísí s běžnou pracovní rutinou nemocničního personálu. A to od předporodního vyšetření až po předání novorozeněte, kterým práce sester a doktorů zdaleka nekončí. „Je to dílo vynikající hustou atmosférou a dramaturgickou uzavřeností, zkrátka filmařsky i lidsky vyzrálé," tak odůvodnila porota festivalu Diagonale své rozhodnutí udělit filmu cenu za nejlepší dokument. V roce 1993 debutoval Constantin Wulff dokumentární esejí Spaziergang nach Syrakus, ve které rekonstruoval putování německého spisovatele Johanna Gottfrieda Seumeho ze Švýcarska na Sicílii. Jeho druhý dokument, Heldenplatz, 19. Februar 2000, z roku 2002, stejně jako film Na svět (In die Welt, 2008), vznikl pod křídly produkční společnosti Navigator film, u jejíhož zrodu stál společně s kameramanem filmu Johannesem Hammelem. Constantin Wulf je velmi aktivní osobností rakouské filmové scény. Podílel se na vydání několika filmových publikací a byl kurátorem mnoha dokumentárních retrospektiv filmových tvůrců (například Maxe Ophülse). Od roku 2008 je předsedou dok.at, jediné rakouské organizace, jež spojuje profesionály v oboru dokumentárního filmu. Postupně byl členem dramaturgické komise Duisburského filmového týdne i nejužšího vedení Festivalu rakouského filmu Diagonale. Se svým posledním dokumentem zvítězil na obou přehlídkách. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (3)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

LFŠ 2009 NA SVĚT byl oceněn na Diagonale Choice cenou pro Nejlepší rakouský dokumentární film, což jen potvrzuje módnost dokumentů-esejů na filmových festivalech. Sled záběrů bez jakéhokoliv komentáře či rozhovorů poukazuje na chlad a odlidštěnost institucí; jenže sled výjevů od návštěv gynekologa, po vyšetření, až k samotnému porodu je stejně odlidštěný, ovšem chlad jejich sledování nevzbuzuje. V oficiálním zdůvodnění pro udělení ceny stojí, že jde o "dílo vynikající hustou atmosférou a dramaturgickou uzavřeností", s čímž nelze zcela souhlasit. "Vynikající hustá atmosféra" je dána tím, že uvidíme výjevy, které nejsou běžně k vidění, ale jejich exemplárnost je manipulativní (viz porody na všechny způsoby). "Dramaturgickou uzavřenost" nenacházím u dokumentu, který by mohl trvat, jak dlouho chce, a moc by se toho nezměnilo, a který má nedořešené "dějové linie" (co se stalo s onou pacientkou, které byla doporučena jiná nemocnice?). 7+/10 ()

Reklama

Galerie (6)

Reklama

Reklama