Režie:
Rodrigo CortésScénář:
Chris SparlingKamera:
Eduard GrauHudba:
Víctor ReyesHrají:
Ryan Reynolds, Stephen Tobolowsky, Samantha Mathis, Ivana Miño, Erik Palladino, José Luis García Pérez, Anne Lockhart, Tess Harper, Kali Rocha (více)Obsahy(2)
170 000 čtverečních mil pouště, 90 minut kyslíku. Není cesty ven. Tvůj osud není nikdy zpečetěn… Paul Conroy je civilním pracovníkem v Iráku, kde je unesen a pohřben zaživa - tak by se dal ve stručnosti shrnout strhující thriller z dílny španělského režiséra Rodriga Cortése. Příběh muže uvězněného pod zemí, kde má k dispozici pouze mobilní telefon a pár dalších věcí, je natočen velmi sugestivním a napínavým způsobem s místy až dokumentární přesností. Zdá se, že jeho osudem je být pohřben zaživa, ale s tím se nehodlá smířit a je rozhodnut bojovat do poslední chvíle… Logika děje je zde vztažena právě k žánru thrilleru a nikoliv k tomu, zda by k takové situaci mohlo v Iráku dojít. Vynikající představitel ústřední role, Ryan Reynolds, svým výkonem dokáže hodinu a půl udržet tempo i pozornost diváka. Ve filmu se objevují i zajímavé společensko-politické otázky vybízející k reflexi ozbrojeného konfliktu nejen v této arabské zemi. Již při svém uvedení na festivalu v Sundance se filmu dostalo nadšeného přijetí. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (999)
Od Rodriga Cortése jsem nic neviděla a tak jsem byla docela zvědavá s čím zajímavým vyrukuje. A musím konstatovat, že udržet diváka v pozoru hodinu a půl pod zemí s Paulem a jedním mobilem v rakvi je pořádný kus umění a tady se to podařilo na výbornou. Ale co mě naprosto překvapilo, byl parádní výkon Ryana Reynoldse od kterého bych to vůbec neočekávala a který to navíc celý táhl sám. Povedený klaustrofobický thriller a za Ryana prostě musím tu jednu hvězdu přihodit. ()
Film prinasi presne to, co byste podle nazvu cekali. Pojem one man show dotazenej k dokonalosti, tady od prvni do posledni minuty vidite jen a pouze Reynoldse v rakvi. Reziser nepotrebuje zadny flashbacky, aby vysvetlil, co se stalo nebo s kym mame tu cest a vetsinu filmu tak vyplnujou telefonaty. Hlavni hrdina neni zadnej idiot, takze zavola poldy, fbi, velvyslanectvi, proste chova se podle me rozumne. To uz se neda rict o osobach na druhym konci, ktery maj neustale dokola stejne idiotsky dotazy, je to banda neschopnejch idiotu a je to vicemene jedina vec, ktera natahuje stopaz. Coz ale vubec nevadi, i tak se z toho vytriskalo paradni napeti, par opravdu nervydrasajicich okamziku a sympaticky nehappyendovej cernohumornej konec. Navic Reynolds, ackoliv k nejakymu oskarovymu herectvi ma daleko, tak zahral proste dobre a zaroven vam na jeho postave bude zalezet. Takze pro me nakonec hodne mily prekvapeni. ()
Tahle klaustrofobie pro jednoho herce mě nenadchla. Chápu, že Paul byl traumatizovaný, ve stresu a trpící úzkostnými stavy. Jenže svým chováním si mě nezískal, a tak mi byl jeho osud lhostejný. Jedna hvězda za kritiku společnosti a hamižných firem bez soucitu, druhá za konec, který potěšil. Příště dám ovšem přednost Předčasnému pohřbu podle E.A.Poa... ()
Ryan Reynolds jako nejosamělejší člověk na světě (ač celým světem bedlivě sledován na Youtube), který si potřebuje vyřídit pár životně důležitých telefonních hovorů. Klaustrofobie dekády, ve které můžete vidět variaci na TELEFONNÍ BUDKU (hrdina uvězněný na jednom místě, životně důležitá komunikace přes telefon), ale ta stála na něčem jiném (hrdina je úkolován záporákem a veden tak k napravení svého křivého charakteru). Ne, že by tu Ryan taky nedostal nějaký ten úkol a nepochopil, že terorista nemusí být nutně fanatik, ale jen obyčejný zoufalý člověk jako on, ale je to o něčem jiném. Ultimátní minimalismus, atmosférické jako sviň, hodně silných scén, hodně znásilňování logiky a samozřejmě palčivá otázka, jak jen to proboha celé dopadne. ()
Logika dostává na frak výrazně tvrdším způsobem než jsem u thrillerového žánru zvyklý a všechno tak leží na bedrech Ryana Reynoldse. Ten podává stejně sympatický výkon jako obvykle, ale na to, aby utáhl sám film na ploše jedné rakve, bohužel nemá a ani mít nemohl. I přes dostatek kyslíku a signálu. Záchranou nešťastně zpracovaného dobrého nápadu je tak konec, který mě i přes lehkou apatii k hrdinově počínání napnul téměř k prasknutí. ()
Galerie (39)
Photo © Lionsgate
Zajímavosti (15)
- Během filmování se Rodrigo Cortés inspiroval filmy Provaz (1948) a Záchanný člun (1944). (žvanimírek)
- Ryan Reynolds přiznal, že ke konci natáčení trpěl klaustrofóbií, a to hlavně díky stále většímu množství písku v rakvi. (Dr Lizal)
- Film byl natočen za 17 dní ve studiu v Barceloně. (CliffLee)
Reklama