Reklama

Reklama

Sasori

  • Japonsko さそり (více)
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Když skupina vrahů napadne dům oběti, dostane se Nami (Miki Mizuno) do velmi složité situace. Buď zabije sestru svého snoubence, nebo zemře společně s ním. Nakonec si vybere první možnost a skončí ve vězení, kde se musí naučit přežít. Jedinou cestou je stát se tvrdší a bezohlednější než její spoluvězenkyně. Namiin snoubenec Hei Tai (Dylan Kuo) stále netuší, proč se vše stalo, i on bude muset čelit důležité volbě, která rozhodne o mnohém. (Vavča)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (5)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Tento text je spíše jen pro zasvěcené ... Co se stane, když spojíte hongkongský CAT III (category 3 - "nejtvrdší ratingová kategorie v Hongkongu) exploitaition směr s "japan shockem" (ty nejtvrdší horrorové zvrhlosti v Japonsku ...), využijete přístupy a atmosféru zlaté éry HK a JAP exploitaitins filmů, to jsou 70. léta v Japonsku a počátek 90. let v Hong Kongu, vezmete si k tomu skutečně oba státy, aby se na filmu či možná remaku podílely a natočíte film, poctu či remake jednoho z nejkultovnějšího japonského exploitaitionu Female Prisoner #701: Scorpion (1972), ve kterém trpěla a následně se mstila tehdejší celebrita a zpěvačka Meiko Kaji (u nás známá zejména z klasiky Lady Snowblood (1973)), a který se dočkal dalších 3 pokračování. Evropan stěží možná tuší, že tato quadrologie ovlivnila japonskou kulturu natolik, že postava mstitelky Sasori a vše, co k ní patří - zejména oblečení, klobouk, zbraně, zboží, videohry, nízkorozpočtové exploitery a spoustu dalších prkotinek, zaplavuje Japonsko dodnes (po necelých 40 letech!!). Tento jev měl zřejmě vliv i na vznik tohoto filmu, který mne VELMI mile překapil. Klasicky se skládá ze dvou částí - zločin, zrada a strašné utrpení opravdu krásné a nic netušící mladé dívky a její následná pomsta. Řekl bych, že první polovina, odehrávající se ve vězení a zabírající až překvapivě dlouhou stopáž filmu, je vyloženě práce hongkongských tvůrců a vše, co zde je, nám atmosférou, barvami, hudbou, brutalitou, temnotou, beznadějností a dalšími aspekty servírují spíše filmaři z Hong Kongu, nebo se v jeho tvorbě počátku 90. let rozhodně výtečně inspirují. Vězení je peklo, mladá dívka dostává strašnou nakládačku od spoluvězenkyň, existuje zde také aréna-klec, kde se mlátí holky v bahnu hlava nehlava, zabíjí se apod. J zde vůdkyně celé skupiny holek, která nemá konkurenci jak v osobním charismatu, tak v síle a brutalitě, vyhrává jden zápas za druhým. Zde film neuvěřitelně připomíná rvačky z filmu Fight Club (1999) a fakt se mi to zalíbilo. Co vymyslí hlavní hrdinka a jak se dostane na vrchol žebříčku v respektu u spoluvězenkyň je samozřejmě už domyslitelné - naučí se prát, naučí se manipulovat, stane se tvrdší než její spoluvězenkyně a nakonec dá všem hromadnou sadu ve sprchách, kde krev teče a stříká po hektolitrech proudem a jenjí snad více, než vody, která stříká ze sprch a vodovodních trubek ... GENIÁLNÍ!! Pak nastává druhá polovina, kdy se hrdinka dostává zpět do velkoměsta, vše v barvách jak když vymaluje, přesto temné, zlé, kruté a hlavně zákeřné. Mezitím ji kdesi v lese v jedné chatrči Simon Yam (!!!) (v malé, ale úúúžasné roli) zdokonalí v boji a naučí ji perfektně kung-fu, k tomu ji dá do ruky pořádnou japonskou katanu a jak jsem již psal, město se stane místem útoku a pomsty na kompletní bandě zločinců, kteří hrdince ublížili. Zde však dochází k jakémusi zádrhelu, film se již netváří tolik explicitně brutálně a soustředí se spíše na akci - s mečem nebo bez a, zde je to velké BOHUŽEL, choreografie soubojů není úplně to pravé ořchové, jakl jsem zvyklý a jak bych si představoval, navíc wuxia prvky, lety, pády a mnohametrové skoky se stávají běžnou součástí filmu, přitom to sem vůbec nesedí a zbytečně to otravuje - kde je ta brutalita, syrovost, realističost soubojů z klece ve vězení??? Ať tak či tak, ruce, nohy, hlavy a klasické japonské gejzíry krve barví obrazovku do ruda každou pětiminutovku a nebýt těch zprasených soubojů, bylo by to za plný počet. i tak - velké překvapení, velmi drsné, notně krvavé, bez jakéhokoliv sexuálního násilí (což mi rozhodně tentokrát nevadilo...). Perfektní, zejména na rok vzniku ... Hodně také podobné svým vzhledem, lookem a atmosférou megadrsné 70.kové exploitation klasice Zero Woman: Red Handcuffs (1974), takže kdo tu nemusel, zde raději ať přistupuje opatrně ... () (méně) (více)

Reklama

Vavča 

všechny recenze uživatele

Neobvyklý film kombinující vyhrocenost CAT III, občas extrémní násilí exploitaition. Přesto bych to neviděl jako pouhou bezmyšlenkovitou řežbu. Snímek má pohlcující noirovou atmosféru, kamera je někdy úchvatná, různě zamlžené, ztmavené snímání města, krajiny, rychlé střihy. Miki Mizuno v hlavní roli mě dostala, patří ke světové špičce akčního filmu, ostatně není jen kaskadérka, v bojových sportech ji cvičila legenda japonského filmu a martial arts Yasuaki Kurata. Příběh není kdovíjak složitý, ale není pouhá omáčka, mě zaujal. Ve vedlejších rolí překvapí známé hong kongské tváře. Ostatně skvělou roličku vystřihl Simon Yam při trénování Nami. Těžko říci komu film doporučit, protože není žánrově "čistý" souboje na katany, brutální volný styl tělo na tělo, občas možná až moc přehnané wire fu. Nicméně pořád je to cool, nářez, který má něco do sebe a příjemně potěší milovníky ranku girls with guns. ()

papaguy 

všechny recenze uživatele

Film měl občas nepřehledný děj a netušil jsem co postava komu dělá a proč. Nevím, jestli to bylo tím, že nejsem Japonec nebo tím, že Miki Mizuno ufikla střihačovi obě ruce a stříhal ušima. Nakonec jsem snahu všechno pochopit vzdal... V ženské věznici se holky midlily ve wreslingovém stylu. V druhé půlce to přeplo z Wreslera na Mortal Combat (občas souboje připomínající spíš počítačovou hru, než skutečný boj...). Ta nadsázka se mi moc nelíbila, ale zřejmě k žánru a Japoncům patří... Co můj dojem hodně kazilo, byla naprosto odpudivá rušivá syntetizátorová hudba, ale možná to byl hold tvůrcům předloh. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Podla japonskej mangy a 4-dielnej vykladnej skrine 70´s japonskeho exploation (Joshuu Sasori, aka Female Prisoner Scorpion) vznikol pod HKG reziserskym vedenim a vacsinovym hereckym ansablom mix pocty a vlastneho nahladu dalsi prispevok do "rodiny Sasori" (Skorpion po japonsky). Svojim spracovanim mi silne pripomina prvotinu Susie Au s nazvom Ming Ming., t.j. strohy pribeh v totalnom podruci videolipoveho stylu a obrazove vyjavy presytene ziarivou farebnou paletou. A hoci Ming Ming ma nadchol, pulpovej Sasori sa to nepodarilo. Tazko mi je definovat preco, pretoze film samotny je z urcitych aspektov zaujimavy. Paleta miniuloh az cameo vystupeni znamych HK/japonskych hercov vacsinou vo velmi zaujimavych rolach (ruluje Simon Yam a jeho punch bags :), oproti japonskeho 4-dielnemu predobrazu najnovsia Sasori nema politicke a spolocenske kriticke podtexty a mierou i sposobom vyobrazeneho nasilia tvori az akysi esteticky protipol k filmom HK CAT III kategorie hlavne z dekady 80´s a 90´s. Sasori je tak pre mna vo vysledku chameleonom, ktory podla toho z akej strany sa na neho pozeram, striedavo pre mna odkryva svoje prednosti a slabosti. Bodova skala sa tak pohybuje od 4/10 -8/10, spriemerovana na alibisticke 3* :-) ()

Galerie (30)

Reklama

Reklama