Režie:
Juan José CampanellaKamera:
Félix MontiHrají:
Ricardo Darín, Soledad Villamil, Guillermo Francella, Carla Quevedo, Pablo Rago, Javier Godino, José Luis Gioia, Fernando PardoObsahy(2)
Oscarové argentinské drama režiséra Juana Josého Campanelly, vypráví příběh právníka na
odpočinku, který píše román a doufá, že uzavře případ jedné nevyřešené vraždy a vyrovná se s
neopětovanou lásku ke své bývalé nadřízené.
Benjamín Chaparro odchází na odpočinek z celoživotní práce u kriminálního soudu. Aby vyplnil
volný čas, rozhodne se napsat román na motivy případu, který kdysi řešil a sehrál v něm důležitou
úlohu. Motivem je vražda, která se stala v roce 1973 v Buenos Aires a pátrání po jejím pachateli.
Když však Benjamín otevře dveře do minulosti, už je nedokáže zavřít. Turbulence v Argentině oněch
časů totiž zasáhly do osudů jeho postav s veškerou silou násilí a smrti. A ačkoli si Chaparro myslí,
že jeho příběh je pouze o minulosti, pátrání v ní staví do jiného světla i jeho současný život a donutí
jej postavit se čelem k dilematu jeho dlouholeté neopětované lásky. Benjamín musí přehodnotit
své pocity, činy i učiněná rozhodnutí. A nalezení pravdy bude vítězství nejen literární, pomůže také
uvolnit cestu ke spokojenému zbytku života.
(oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (168)
Zaslúžený oscar. Neskutočne vydarená krimi, ktorá sa nebojí experimentovať. Veľké časové rozdiely medzi jednotlivými časťami filmu bývajú často kameňom úrazu aj pre skúsenejších tvorcov a keď k tomu pridám úplne rozdielny štýl rozprávania príbehu, tak klobúk dole, že si príbeh ako celok dokázal udržať takúto komplexnosť. Rovnako aj zakomponovanie romantických čŕt filmu absolútne neublížilo thrillerovému mrazeniu, ktoré síce prichádza veľmi sporadicky, ale zato omnoho účinnejšie než v mnohých žánrovkách. Herci veľmi precízni, ale takisto chválim kameru (nielen záber ponad futbalový štadión a následné prenesenie sa priamo do hľadiska sú v tomto filme skvostom), maskérov a dizajnérov a všetkých, ktorí dotvárali úžasnú atmosféru sedemdesiatych rokov. Takže teraz už len čakať kedy z tohto filmu spravia americkí zúfalci ďalší zbytočný remake. 90%. ()
K tomuto filmu jsem zpočátku byla, i přes jeho relativně vysoká hodnocení, skeptická. Ale argentinský snímek nevidíte každý den, že, tudíž jsem se nakonec odhodlala podívat. Více méně nelituji. Je to spíše klasicky vystavěný krimi/thriller, který oplývá pár zajímavými nápady, bavila mě však ta romantická linka, jež tomu z mého pohledu dodávala trochu něco více. Líbil se mi hlavní herec Ricardo Darín. Ač jsem se místy nudila, něco mi naopak skoro vyrazilo dech. Když to vezmu kolem a kolem, moje obavy naplněny nebyly. ()
Žánrovo mnohovrstevnaté, opakujúco vyvolávajúce pocity strachu a ZODIACovskej stiesnenosti, ktoré odľahčuje zaujímavo neprehľadná love story a scény s nenapraviteľným Sandovalom. Nie je to film dokonalý, ale majúci dokonalé okamihy. A až nadpozemsky krásnu Soledad Villamil. Scéna vo výťahu = BR BR, NIE, ÁNO = dokonalé zimomriavky ! ()
BAFTA Awards - 1 nominacia: Najlepsi cudzojazycny film ________ Nastastie som bol dopredu pripraveny, ze to nebude jednoduchy film a naozaj nebol. Zacalo to celkom zaujimavo, ale boli tam stale prechody na minulost a sucasnost a aj napriek tomu, ze film mal zaujimavy scenar, nejak som sa stracal v deji a myslienky mi behali niekde inde, co je skoda. Mozno to bolo tym, ze nie som zvyknuty na argentinskych alebo spanielskych hercov, ale skor si myslim, ze to bolo tym vypravanim a dialogmi, ktore ma nezaujili tak, ako by mali. Rad by som si pozrel aj ostatne 4 nominovane cudzojazycne filmy na Oscara, aby som sa mohol presvedcit, ci si tento film naozaj Oscara zasluzil. Inac pacil sa mi ten zaber na futbalovy stadion, ako kamera prichadzala priamo k nemu bez strihu, potom k tym policajtom, ako nahanali toho podozriveho a mam pocit, ze vsetko bolo bez strihu. Ak to tak naozaj bolo, tak potom maju tvorcovia odomna poklonu, pretoze obycajny divak zahladeny do deja si to vobec nevsimne. ________ Soledad Villamil - (Irene Menéndez Hastings) +++ Ricardo Darín - (Benjamín Esposito) +++ Carla Quevedo - (Liliana Coloto) +++ Pablo Rago - (Ricardo Morales) +++ Javier Godino - (Isidoro Gómez) +++ Bárbara Palladino - (Chica Piropo) +++ Rudy Romano - (Ordóñez) +++ Alejandro Abelenda - (Pinche Mariano) +++ Produkcia: Juan José Campanella +++ ()
Já jsem viděl především romanci. A nedošlo mi něco, co v tomto příběhu evidentně mělo mít zásadní roli - totiž proč si ústřední pár nemohl padnout do náruče dřív, než rozlouskli starý kriminální případ. Jsem nejspíš natvrdlý. Jako takovému mi smíchání příběhů a žánrů připadalo vykalkulované. Tváří se to postmoderně, ale spíš bych řekl, že jde o romantický příběh toho nejklasičtějšího střihu: milenci překonávají nástrahy a úskalí, aby nakonec byla svatba. Jenže ty nástrahy jsou neobvyklé, a popravdě řečeno, nesmyslné. ()
Reklama