Reklama

Reklama

Amer

Trailer 2

Obsahy(1)

Anin život určujú tri kľúčové zmyselné momenty. Jej telesné hľadanie kolíše medzi realitou a pestrými fantáziami, ktoré ju čoraz viac ťažia. Ruka, zahalená čiernou čipkou, jej nedovolí kričať. Vietor jej nadvihuje sukňu a hladí ju po stehnách. Čepeľ sa dotýka jej pokožky. Kam ju táto chaotická, mäsožravá cesta zavedie?
Film môžeme vnímať ako poctu krvavým talianskym giallo hororom 60. a 70. rokov, no je silne ovplyvnený aj naratívne kryptickým surrealizmom režisérov ako napríklad David Lynch. [MFF Cinematik 2010] (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (115)

giallo 

všechny recenze uživatele

Geniální pocta Giallu a nebo nepochopený a přepálený Art? Já sám mám s Amer velký problém a tento nelehký úkol neumím prozatím rozklíčovat. Dechberoucí sekvence střídají nudné pasáže, bezdějový snímek vytvhávají z letargie "malé pointy". Neustálé pomrkávání po giallo diváku je všudy přítomné, počínaje třeba Fulciho fetištickým snímání očí a konče brilatní hudební kompozicí...Jako celek ale jen velmi těžko stravitelné. Jak už to vypadá, šel jsem asi proti proudu, ale zůstal jsem jen napůl cesty....Pro mě žánr gialla navždy hold zůstane spjatý pouze a jen se 70. lety a jeho vrholem v podobě Profondo Rosso. Druhá projekce nutná! ()

panjosef 

všechny recenze uživatele

Tenhle snímek čerpá z nejlepší estetiky a postupů starých giallo snímků a z argentovské hry světel, stínů a barev z jeho vrcholných děl (Suspiria, Inferno). Vyznačuje se zejména precizní, vytříbenou, geniální kamerou a to vše je převedené do sytě barevného moderního provedení. Filmová rovina sleduje dívku, její pubertu a dospělost a vždypřítomnou konfrontaci s různými zdroji ohrožení a strachu, které jsou úměrné jejímu aktuálnímu věku. Dějová rovina takřka absentuje, dialogy taktéž, jedná se o vytříbeně pocitovou záležitost, vizuální a sonický experiment, který výše zmiňovanou estetiku povyšuje na nosný prvek filmu. Některé filmové postupy můžou zároveň i odkazovat na zmiňovaného Grandrieuxe (minimum dialogů, roztřepená kamera, všudypřítomný neklid), ale zatímco ten pracuje zejména s chladnou syrovostí a existenciální tísní, tento snímek v sobě nese značnou dávku hravosti, všudypřítomného erotična a fetišizace vizuální a sonické stránky. Je to opravdu pastva pro oči (zejména několikerá snová zobrazení temnoty) a taky sonický orgasmus - zvuky - ach, do detailu je vše slyšet - vrzání kožených rukavic, kroky, hořící cigareta, doutnající uhlíky, prsty třoucí se o kůži, drnkání hřebenem o rty a zuby (u toho jsem se málem udělal, hehehe :-) ), skřípání břitvy o zuby, šplouchání vody a nepřeberná řada dalších. Rozhodně se ovšem nejedná film, který nadchne každého. Kdo čeká klasické filmové vyprávění ten bude zřejmě vysoce zklamán. Ale jinak je to fakt pecka. 10/10 ()

Reklama

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Úplne nová dimenzia filmového zážitku. A úplne nová úroveň filmu, ako po formálnej stránke, tak aj do hĺbky a príbehu. DO-KO-NA-LÁ kamera, geniálny strih, neskutočne podmanivá, fascinujúca audiovizuálna stránka. Fanúšikovia dua Cattet&Forzani dobre vedia, čo majú po dejovej stránke čakať - tradičný obraz o hľadaní lásky a - zvýraznenej a dvakrát podčiarknutej - sexuality. Z tohoto scenáristického uhlu je film rozdelený na 3 jednotlivé časti Aninho života (správne, pozorný divák tu nachádza prvky biograficky ladeného diela). Časť prvá - Anna - dieťa: Anna prichádza spolu s rodičmi do svojho nového domova. Jej pobyt tu, vykreslený behom jediného večera a noci, je spleťou monumentálnych obrazov, v ktorých malé dievča po prvý raz spoznáva zákutia lásky, nenávisti, pohlavného styku a smrti, ktoré sa tiahnu celým domom. Spoznáva však aj kontrast mladosti a staroby, ako aj najväčší strach, zosobnený v desivej dáme zahalenej čiernym čipkovaným závojom, ktorá ju prenasleduje snom aj realitou. Nakúkanie cez kľúčovú dierku, strieborné vreckové hodinky, v tieňoch číhajúca temnota a zlo... Časť druhá - Anna - tínedžerka: Mladá rebelka Anna už ďalej nehodlá "držať matku za ruku", búri sa bojuje s ňou tým najefektívnejším prostriedkom - prejavuje svoju novovobjavenú, nespútanú sexualitu najviac, ako je to možné. Vietor sa pohráva s jej ľahkými šatami, no jej to nevadí - spupne a ľahostajne sa predvádza všetkým mužom, ktorý prejavia záujem. Alebo ho v nich sama vyvolá. Dobre si totiž uvedomuje, že matka pomaly, ale isto, i keď sa to snaží všetkými dostupnými prostriedkami zakryť, viditeľne starne a chradne. Rovnako ako si uvedomuje matka, že dcérina mladosť je už pre ňu dávno stratená, no i tak sa ju snaží zachrániť pred sebou samou. Odvážne pózy a pohľady, citeľné sexuálne vzrušenie, naháňanie lopty, hra s vlasmi a provokovanie motorkárov... a záverečná facka. Časť tretia - Anna - dospelá: Stále príťažlivá, no už vyspelejšia a zdržanlivá Anna sa po rokoch vracia do starého, dávno neobývaného domu. Jej sexualita sa za roky dostala na povrch až príliš a teraz ju s námahou skrýva za oponou chladnosti. K domu ju priváža taxikár stredného veku v kožených rukaviciach. Sleduje ju v zrkadielku a nepríjemne znervózňuje Annu aj diváka. Anna vstupuje do domu, ktorý ľudská ruka odstúpila prízrakom a mlčanlivým sochám - svedkom minulosti. Dom už nepatrí nikomu, a tak to musí aj zostať. Nocou sa blíži taxikár, no je tu ešte ktosi - temná, nečujná postava, ktorá v čiernych kožených rukaviciach zviera čepeľ britvy. Zmyselne ju opäť a opäť vnára do jemnej pokožky, v jedinom okamihu spôsobujúc slasť i utrpenie. Telo zavraždenej Anny putuje do márnice, kde sa začína jeho príprava na poslednú cestu. Nechcené narúšanie intímneho priestoru a napätie vo vlaku, vlasy vejúce vo vetre za jazdy taxíkom, pohľady do spätného zrkadielka, rukavice, atmosféra mŕtveho domu, rozbité okno kývajúce sa v prievane, tajomná postava vládnuca noci, koža a kov... Pri scéne vo vlaku a precitnutí vedľa mŕtveho taxikára Amer dva razy dokázal oklamať moje divácke zmysly. Facinujúci artový surreálny horor s nádhernými, jednoliatymi dlhými scénami takmer bez strihu. Dokonalá réžia. Dokonalí herci. Dokonalé gialo, dokonalé umenie a dokonalý film. Hélène Cattet a Bruno Forzani vás pozývajú do svojho zámku vášne v srdci temnoty. Podľahnite a kochajte sa... 100% () (méně) (více)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Úúúúúúúžasnééé!!!! Grandiozní!!!! Geniálníí!!! 100%ní "oslava" Italského filmového směru "giallo" v tak netradičním provedení, že běžného diváka ubíjí a ...ehm ... jiného diváka přivádí do extáze ... Ten film je sice vizuálně povedený, ale viděl jsem mnoho lépe provedených. Co jej ale dělá hororem v pravém slova smyslu, tak je "voyaerká" práce kamery na detail a to často detail nepříjemný, často až otravný a dráždivý. Celý film v podstatě dráždí a provokuje svými velice netradičními výjevy a nenechá divákovy nervy v klidu. Stejně tak zvukově dráždí často jako šustění polystyrenu apod. Když se zdá pak že diváka unudí k smrti (měl jsem také tento pocit samozřejmě), příjde závěr a ten je tak grandiozní, odporný a zvrácený, že si divák PARADOXNĚ oddychne ... Samotný akt, kterého se celou stopáž obáváme, tedy násilí, se stává uvolněním jako po dlouho oddalovaném orgasmu ... Celý film dráždí silně erotickým nádechem, je vidět, je slyšet a je i "cítit" (tím myslím čichové smysly). Samozřejmě pro běžného diváka se jedná o náročný artový nesmyslný slepenec. Pro výjimečného, nadaného, okrajového a extrémně vnímavého diváka (...abych se o sobě tak nelítostně vyjádřil ...) absolutní SKVOST!!! ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Amera jsem dostal na doporučení od kamarádky, která mě připravovala na to, že zažiju něco totálně neobvyklýho. Ten pocit originality se dostavil, jen škoda, že vlastně nevím co nebo kdo je Amer, nevím o čem tenhle film byl a hlavně vůbec nevím, jaké souvislosti mezi sebou mají ty tři části, které se v tomhle filmu projevují. Jedinou spojitost vidím v tom, že tenhle film vlastně vůbec není film, ale jen zběsilé střihy pár originálních nápadů s odkazy na všecko možný. Nejvýraznější je asi ta hudba, která místy připomínala staré francouzské kriminálky. Jinak první nápad holčičky, která vnímá všechno strašidelné kolem sebe bylo fajn, druhá část byla spíš pro úchyláčky podsukňové a třetí část je ta výše zmíněná pocta giallo filmů. Všechny tři nápady bych si představil do takové nápadité čtvrthodinky, kde by se ta veškerá originalita vešla, ale devadesát minut? Nevím, jestli mé prvotní nadšení pro film zabilo to množství nápadů nebo nuda s tím spojená... ()

Galerie (22)

Zajímavosti (3)

  • Film má vizuální kabát ve stylu italského gialla ze 70. let. Giallo znamená v doslovném překladu "žlutý", což vychází od časté barvy obalů giallo románů. Jednalo se o levné brožované série mysteriózních detektivek, vydávané nakladatelstvím Mondadori, jakýsi italský ekvivalent českých rodokapsů. Dnes se ale termín používá k označení filmů. (Seabeast)
  • Doslovný význam slova Amer je "bitter". (Karlos80)

Reklama

Reklama