Reklama

Reklama

Multimilionář, bankéř Nicholas Van Orton (Michael Douglas), dostane od svého zhýralého bratra originální dárek k narozeninám: hru - ďábelskou, nebezpečnou, která se nedá ani dohrát. Hru, která naruší jeho soukromí a zničí jeho kariéru. Nicholas chce za každou cenu zjistit, kdo tahá za nitky, a hru zastavit. To však nelze. Jakmile do hry vstoupil, musí ji dokončit, ať je konec jakýkoliv... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 412)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Určitě mám dlouhá léta budovanou slabost pro velké filmy Michaela Douglase z 80. a 90. let a Fincherova Hra patří mezi vrcholy této skvělé epochy. Kdo by odolal napínavým thrillerům, ve kterých Michael prakticky nesleze z plátna? Parťáky mu jsou Sean Penn a Deborah Kara Unger, téma je dobově poplatné v mnoha ohledech a je to celé velmi příjemné. Takovému požitku nelze odolat. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Komentář obsahuje SPOILERY. Fincher se po veleúspěšném Sedm vrací k motivu manipulace hlavním hrdinou - v níž nebyla hlavním tématem - manipulace jemnější, přesnější... manipulace tak jemné a přesné, že je to až k neuvěření. Naprosto. Docela rozdíl, od Sedmičky - tam věřit šlo. Dost dlouhou dobu jsem podezříval autory, že i přes tu zjevnou nemožnost naši důvěru žádají. Nebo si stačí uvědomit, že scénář a režie vládne postavám, diktuje jim, co mají říct, kam mají jít, co tam mají udělat, ba co si mají myslet. I Nicholas van Orten to již brzy zjistí. Veden na nitkách Fincherem pletených koná, jak je do detailu předvídáno, vlastně předurčeno. I uvědomění vlastní ovladatelnosti mu bylo vštípeno zvenčí, stejně jako jeho nutně k neúspěchu odsouzený pokus se vládě pera vzepřít. Ba falešný pocit, že Hra končí a jeho finální proměna osobnosti, stejně bizarní jako jeho předchozí dobrodružství - i to je dílem Pánů jeho. Hra přesahuje hru... Člověk běžně samozřejmě chápe, že tvůrci a ne postavy doopravdy rozhodují, obyčejně však je po něm jako po divákovi požadováno, aby na tuhle skutečnost při sledování filmu blahosklonně pozapomněl a pořádně se vcítil. Zpětná reflexe prožitku díla ve světle uvědomění, že nejenom Nicholasem, ale i Subjektivem je manipulováno - fajné. Hru jsem si přesto příliš neužil. Tam, kde třebas Mrtví Rosencrantz a Guildenstern diváka od počátku směřují k pohledu mimo dění k tvorbě, k ukotvení jejich světa do našeho světa, neúplnosti jejich světa atd., tam Hra až příliš dlouho člověka provádí po událostech, jejichž smysl možná později odhadne, ale do té doby předpokládá, že sleduje nepříliš důvěryhodný thriller, který jej nenapíná, neboť začne tušit, že Nicholase doopravdy nic neohrožuje a zároveň se společnosti CRS nemůže doopravdy vymanit. A to, prosím, trvá film 2 hodiny. Když přeci jen přijde na myšlenky z počátku komentáře (pokorně: "Možná nepravdivé, určitě neúplné."), řekne si: "Aháá, tak takhle," a zažije chvilkový pocit radosti z poznání, zkalený uvědoměním možné falešnosti toho poznání. Ta možnost Subjektiva ale trápit nemusí, onen pocit stejně po pěti minutách beze stopy vyhnije. Nebo mu přece jen někdo bude chtít namluvit, že jde o hyperbolu důsledků ovládání obou směrů informačního toku jednou osůbkou/skupinou? Možná by mu uvěřil, ale co by to změnilo? Filmové zažívání ne. ()

Reklama

Cival 

všechny recenze uživatele

Fincher je nejlepší režisér své generace. A dokazuje to i ve Hře - takhle má vypadat správný temný thriller. Když ani divák ani hlavní hrdina neví, kde je pravda, to se ta deprese hnedka vyrábí trochu jednodušeji. Skvělá práce i při okázalém budování paranoie, i při minimalistických hlodancích do zdravého rozumu. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Hello, Michael. I want to play a game. (dále pokračujeme hezky česky, když nám všem došla ta humorná narážka) Žil jsi samolibým životem, obklopen luxusem, penězi, úspěchem a zájmem druhých. Sám jsi se ovšem nezajímal o nikoho, než o sebe. Nabubřele jsi hospodařil s nabitým majetkem, tvá rozmazlenost ti nedovolila nalézt správné hodnoty. Dnes ti dáme příležitost dojít nápravy. Probuď v sobě opravdového hráče s touhou žít, sic budeš synem smrti. Ukaž nám, že se Fincher nemýlil, když na tebe vsadil, a že v sobě pořád máš starého dobrého Douglase. S přáním hezkého dne tvá oddaná CRS. ()

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Tak tohle je totální magořina. Nemyslím to úplně ve zlém, ale po závěrečném dění nemůžu jít přes 3 hvězdičky. Jako drama to funguje docela dobře, ale samotný příběh je prostě ujetý a nereálný. To samé konec, který je sice překvapující, ale působí hodně divně a vyumělkovaně. Plusem nebyl ani Michael Douglas, který je mi dost nesympatický. Za nápad a podařenou atmosféru dávám alespoň ty 3*, ale víc ani náhodou. 65% ()

Galerie (76)

Zajímavosti (47)

  • Stříbrný vůz, který má Nicholas (Michael Douglas) zaparkovaný pod plachtou za domem a který je k vidění při smrti jeho otce, je Mercedes Benz 300 Sl. (Nathaniell)
  • Natáčelo se od 13. srpna 1996 do 7. ledna 1997 v Kalifornii a v Mexiku. (Varan)

Reklama

Reklama