Reklama

Reklama

Když je biosféra Země zničena, většina lidí přesídlí do kosmu. Obydluje stísněné kosmické stanice. Jedinou nadějí je rajská planeta Rhea, která je od Země vzdálena pět světelných let. Příběh se odehrává v narezlém transportéru Kassandra, který míří ke stanici NR 42. Mladá lékařka Laura je jediná osoba v raketoplánu, která není ve stavu hibernace. Do vystřídání jí zbývají čtyři měsíce. Během denních hlídek v pustých chodbách začíná mít pocit, že není v raketě sama. Začíná hra na kočku a myš a představa se mísí s realitou. Co skrývají kontejnery ve skladu a "co" a nebo "kdo" je v raketě? (LIVINGDEAD)

(více)

Recenze (187)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Cože? Švýcarské sci-fi ? To musí být asi něco jako východoněmecké porno, nebo rumunský kung-fu film řekne si asi nejden divák. Já si tohle řekl taky, ale naštěstí mne to neodradilo od sledování. Námětově film sice není nijak originální, dá se říci že divák znalý sci-fi snímků kousek od toho všeho už někde někdy viděl dříve. Přesto nejde o žádnou vykrádačku. Švýcaři vše pojali po svém a velmi originálně. Ať už šlo o kosmické stanice, lodě samotné tak jejich výbavu. Transportér Kassandra byl super, úplně jsem cítil tu zimu v těch chodbách a hlavně v nákladovém prostoru. Lehce se mi vybavil Red Dwarf! :-). Musím říci, že mi sedly i ty neznámé tváře herců. Rhea byla nádherná, člověk úplně cítil ten kontrast mezi temným vesmírem, strašidelnými chodbami liduprázdného transportéru Kassandry a toho snového světa. Konec nabízí mnoho otázek a nejsem si jist, zda se hrdinové ve prospěch budoucnosti zachovali úplně správně, protože mít někdy pravdu z morálního hlediska nemusí nutně znamenat také přežití lidstva. A co je víc? Tohle bylo hodně milé překvapení! Vezmu-li navíc v potaz, že je tahle věc už 13 let stará, musím podotknout, že i co se týče vizuálu v HD kvalitě mne film nesmírně bavil!  Dávám za 3,5 ale že to dělali ty mistři čokolády, tak zaokrouhluji nahoru a dávám za 4 ředkvičky ze skleníku. * * * * ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

ŠVAJČIARSKE SCI-FI??? Ako sa dá natočiť veľmi kvalitné scifi s hustou atmosférou a kvalitným príbehom predvádzajú slovenským a českým scenáristom a režisérom dvaja švajčiari. Takže netreba megarozpočet, stačí mať nápad (nevadí, že omletý, vesmírne stanice nikdy neomrzia) a vizuálne cítenie. To nie je kritika hollywoodu, ale hore spomenutých jedincov, ktorí sa radi odvolávajú na nedostatok peňazí. Takže prečo potom nemáme aj my kvalitnú žánrovú tvorbu, ak to ide v nefilmovom Švajčiarsku? ()

Reklama

Ombak▼Penari 

všechny recenze uživatele

Pokud přivřeme oči nad poněkud předpotopními triky, tak je Cargo velmi zajímavou alternativou k ostatní produkci vesmírné scifi. Vizuálem je to celé takové "špinavé a rezavé", žádné supermoderní a vycíděné interiéry vesmírných lodí. Navíc, co ztrácí film na efektech a rozpočtu, to dohání zajímavou zápletkou a dobře vybudovanou atmosférou. Kvalitní nadprůměr. ()

radekgfx 

všechny recenze uživatele

Tak tenhle film u mě vzbuzoval velkou nedůvěru. Psychologické sci-fi s minimálním množstvím postav odehrávající se ve vesmíru na jedné vesmírné lodi a ještě k tomu ryze švýcarská produkce… Obsahovou stránku bude nejspíše každý porovnávat s filmy jako Sunshine, 2001: Vesmírná odysea, Horizont událostí, Moon nebo Vetřelec. A Cargo si kupodivu vede velmi dobře. Nehledě na kulisy z papundeklu, místy až moc minimalistickou hudbu a opravdu zbytečný konec, který se snaží být až přehnaně epický, se podařilo opravdu velmi dobře navodit ponurou atmosféru vesmírné lodi pomalu plující vesmírem. Děj je velmi pozvolný a navíc lehce předvídatelný, přesto film nenudí. I když si zhruba v polovině začnete uvědomovat pointu, stejně vytrváte ve stejném očekávání až dokonce, jelikož budete chtít vědět, jestli byl váš odhad správný. Když k tomu přidáte solidní casting, dostanete velmi dobré sci-fi, u kterého byste jenom stěží hádali švýcarskou provenienci. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Čistých vesmírných sci-fi je poslední dobou jako šafránu, budiž tedy na Cargo pěna chvála. Je to vlastně takový švýcarský bratříček slavnějšího (a lepšího) britského Moonu, který vznikl v témže roce. A byť na mne švýcarští herci působili ve svém projevu až přespříliš chladně a shledávám je zcela bez charismatu, silná vizualita snímku a podařené vizuální efekty výše zmíněné přebily. Navíc se celkem dobře podařilo navodit dojem stísněné kosmické stanice, vesmírného chladu a souboje s neznámým nebezpečím, ve zvoleném žánru bylo silné, byť nepřekvapivé, také poselství... V době globální ekonomické krize si lze jen spolu s posádkou Carga povzdechnout: Zpropadené korporace! ()

Galerie (39)

Zajímavosti (3)

  • Laura Portmann (Anna-Katharina Schwabroh) ošetřuje Samuelu Deckerovi ránu na hlavě, opouští místnost a na monitoru jsou dva chemické strukturové vzorce, přičemž ten větší je tetrahydrocannabinol (THC), menší amfetamin. (Adrai)
  • Na jedné z fotografií, které nachází Laura Portmann (Anna-Katharina Schwabroh) ve skrýši Klause Brucknera (Gilles Tschudi), je vidět, že byla vyfotografována před čtvrtým blokem jaderné elektrárny v Černobylu. (Adrai)
  • Hned v první scéně filmu, kdy doktorka Portmannová (Anna-Katharina Schwabroh) posílá v roce 2267 z terminálu své sestře zprávu na Rheu, můžeme v pozadí kromě dětského pláče zřetelně slyšet, jak někdo hraje videohru. Zvuky jsou ale ve skutečnosti namíchány hned ze dvou videoher z platformy Nintendo Game Boy, konkrétně Super Mario Land a Tetris. Obě pocházejí z roku 1989. (curfew77)

Reklama

Reklama