Reklama

Reklama

Když je biosféra Země zničena, většina lidí přesídlí do kosmu. Obydluje stísněné kosmické stanice. Jedinou nadějí je rajská planeta Rhea, která je od Země vzdálena pět světelných let. Příběh se odehrává v narezlém transportéru Kassandra, který míří ke stanici NR 42. Mladá lékařka Laura je jediná osoba v raketoplánu, která není ve stavu hibernace. Do vystřídání jí zbývají čtyři měsíce. Během denních hlídek v pustých chodbách začíná mít pocit, že není v raketě sama. Začíná hra na kočku a myš a představa se mísí s realitou. Co skrývají kontejnery ve skladu a "co" a nebo "kdo" je v raketě? (LIVINGDEAD)

(více)

Recenze (187)

PROCESOR 

všechny recenze uživatele

Tak, je to jako hodně dlouhá vášnivá předehra s líbáním a pak najednou nic. Popis vás naláká na hustou atmošku velké nákladní lodi, kde se drží po jednom hlídka. Jasně, že v těch kontejnerech bude něco děsivýho a chce to ven. Minimálně sežrat hlídku, jak bych to tak viděl. A začátek tomu i napovídá. Jenže když už se to začne pomalu rozhoupávat, tak najednou předehra končí a o to co je v kontejnerech a kam a proč se to převáží se dostává na druhou kolej a řeší se podle mě absolutně nelogický věci. Jaký? Nebudu spoilerovat, ale mě byly úplně u prdele. Bitka mezi "děsivým nákladem " a posádkou by byla zajímavá, jenže se jaksi nekoná. Místo toho nastupuje mysteriozno a co je realita a co simulace a na to sere pes.... ()

pilarius 

všechny recenze uživatele

Že je vesmír nejen pro člověka studené místo, to chápu, ale určitě to není důvod pro to, aby studená byla i hlavní hrdinka, stejně jako všechny ostatní postavy. Těžko se tu vůbec s jakoukoliv postavou sžít, když jsou všichni studení jak led, ale překousl bych to, kdyby měl film nějaký jiný výrazně dobrý prvek. Můžu říct, že se mi na filmu celkem líbily jak triky, tak hlavně neexistence logických chyb a celková uvěřitelnost toho, co se v něm dělo (fyzika funguje, jak má). Architektura prostředí i technika taktéž dávaly smysl a vypadaly v rámci možností originálně a také uvěřitelně. Atmosféra byla správně chladná a celkem napínavá, bohužel příběh, ač pěkný, byl jednoduchý a celkem předvídatelný. ()

Reklama

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Na poli sci-fi snímků je to poměrně zázračné zjevení. Švýcarský film s hromadou efektů, výpravným příběhem, ale současně s promyšlenou pointou a náznaky filozofie. Rozhodně ne film, který táhne tempo nebo adrenalin, ale spíše pomalé vyprávění, které pomalu nahlodává pochybnosti a odhaluje zvrácenou realitu obrovské iluze. technicky bravurní, emočně trochu slabší, ale ve výsledku převládá pocit zadostiučinění. "Klasické" sci-fi, které se za sebe ani svou vizi nestydí a potěší každého fanouška. jen tak dál kluci švýcarští, takových filmů je potřeba víc. Jen zapracujte na kvalitě slabších částí filmu (scénář, hudba). ()

Phobia 

všechny recenze uživatele

Vítejte v budoucnosti: lidstvo přežívá ve stísněných podmínkách vesmírných stanic, protože matičku Zemi už největší škůdce stihnul učinit neobyvatelnou. Ale kdo má peníze nebo štěstí, toho čeká Rhea, vzdálený ráj kdesi v hlubinách kosmu. A možná je to celé úplně jinak, podstatné však je, že nesympatická dorota, pardon - doktorka, se chce dostat do onoho ráje a tak se nechá najmout na dlouhou cestu nákladní lodí. Prostor sdílí s několika málo dalšími nevábnými existencemi, ovšem osmiměsíční směny musí jednotliví členové posádky z nějakého záhadného důvodu odhákovat sami, zatímco zbytek osazenstva kryodříme. Divák se nesmí nechat mýlit vybavením lodi i posádky, co vypadá a funguje jako za krále Klacka I., dokladem technické vyspělosti je normální gravitace na celé palubě (co si budem povídat, přinejmenším kapitánovi nákladní kocábky by stav beztíže určitě docela vyhovoval;-)). Děj nepřináší nic nového, tempo příběhu je škobrtavé, pro sblížení s postavami bylo učiněno naprosté minimum (tedy lautr nic), logika byla rovněž uložena do slizu kryonádrže, přesto musím hodnotit lehkým nadprůměrem. Důvod je prostý: klasických scifáren se točí tragicky málo a každá, i ne zcela dobře zvládnutá kapička potěší. 61% ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Spíš nic než moc. Švýcarské vesmírné drama s prvky thrilleru. Velmi minimalistické, velmi pomalé a s velmi okoukaným tématem. Povedla se atmosféra a potěšila soudnost autorů, kteří si evidentně uvědomovali přiškrcený rozpočet a nepouštěli se do žádných náhražkových digitálních hloupostí. Pomalý způsob vyprávění mi většinou nevadí, má-li smysl (měl) a vygraduje-li do něčeho úchvatného (nevygradoval). Pointu jsem uhodl velmi rychle a už jen čekal jakým způsobem se s ní Náklad popere. A bohužel přinesl jen extrahovaný matrix. Lehce zklamaná trojka. Viděno během Season Challenge tour 2015 ()

Galerie (39)

Zajímavosti (3)

  • Laura Portmann (Anna-Katharina Schwabroh) ošetřuje Samuelu Deckerovi ránu na hlavě, opouští místnost a na monitoru jsou dva chemické strukturové vzorce, přičemž ten větší je tetrahydrocannabinol (THC), menší amfetamin. (Adrai)
  • Na jedné z fotografií, které nachází Laura Portmann (Anna-Katharina Schwabroh) ve skrýši Klause Brucknera (Gilles Tschudi), je vidět, že byla vyfotografována před čtvrtým blokem jaderné elektrárny v Černobylu. (Adrai)
  • Hned v první scéně filmu, kdy doktorka Portmannová (Anna-Katharina Schwabroh) posílá v roce 2267 z terminálu své sestře zprávu na Rheu, můžeme v pozadí kromě dětského pláče zřetelně slyšet, jak někdo hraje videohru. Zvuky jsou ale ve skutečnosti namíchány hned ze dvou videoher z platformy Nintendo Game Boy, konkrétně Super Mario Land a Tetris. Obě pocházejí z roku 1989. (curfew77)

Reklama

Reklama