Režie:
David FincherScénář:
Andrew Kevin WalkerKamera:
Darius KhondjiHudba:
Howard ShoreHrají:
Brad Pitt, Morgan Freeman, Gwyneth Paltrow, Richard Roundtree, R. Lee Ermey, John C. McGinley, Kevin Spacey, Julie Araskog, Mark Boone Junior, John Cassini (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Dva policisté (Brad Pitt a Morgan Freeman) jsou na stopě geniálního vraha, zodpovědného za sérii děsivých vražd, jejichž oběti spojuje sedm smrtelných hříchů. V jedné z rolí tohoto kvalitního trhilleru, zasazeného do temného města nasáklého bolestí a zkázou, uvidíte také Gwyneth Paltrow. David Fincher (Klub rváčů, Zodiac, Podivuhodný případ Benjamina Buttona) s dokonalou znalostí našich nejhlubších obav pevně svírá otěže akce – fyzické, psychické i spirituální – neodvratně směřující k rozuzlení, které do hloubi otřese i tou nejzatvrzelejší duší. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (2 385)
S určitosťou môžem prehlásiť, že toto je tá najgeniálnejšia thrillerová, skladačkovo-hádanková pecka všetkých čias. Maxibrutálny, extraúchylný snímok, ktorý obzvlášť nie je vhodný pre slabšie povahy a nedoporučujem počas neho takisto konzumovať čokoľvek. Je to dôkaz toho, ako sa dá na jednoduchom motíve pomocou geniálne prepracovaného scenára postaviť majstrovské dielo. Navyše Pitt je skvelý asi tak ako záver filmu. S 'Memento' najlepší koniec koncov v kinematografii. 100%. ()
Fincher opět depkoidní, jak to umí jenom on. Odporné vraždy, zvláště ta první s tlouštíkem není příliš koukatelná. Policajti zřejmě nevědí, co je to vypínač a tak si neustále svítí baterkami, aby toho pochmurného šera bylo co nejvíc. I věčně padající déšť na náladě nepřidá, to už věděl Scott v Blade Runnerovi. Depka střídá depku a zajímavý, pochmurný scenář hraje Fincherovi do karet. Protože depku, to on přece umí, to už všichni víme. Připočtěme k tomu neodolatelně odporného záporáka ve Spaceyho podání a na hollywoodské poměry vskutku neobvyklý konec a vyjde nám jasně pětihvězdičkové hodnocení. ()
Devadesátky přinesly dva nejlepší filmy o pátrání po sériových vrazích - Mlčení jehňátek a Sedm. Kde ten první sází na strohou formu a vrahy nám průběžně ukazuje, druhý tlačí na styl a atmosféru a vrah je v něm většinu času přítomný jen svým dílem. Základem je samozřejmě Walkerův kvalitní scénář s dobře napsanými postavami a pamětihodnými vraždami, Fincherova efektní, atmosférická režie a spolehliví Pitt a Freeman před kamerou. ()
Po mnohých rokoch zhliadnuté na remastrovanom BR: Scenáru sa dá pár drobností vytknúť (niektoré prvky zápletky zľahka smrdia samoúčelnosťou), ale réžia je geniálna a herecké výkony skvostné - spätne som docenil hlavne Pitta. V rámci thrillerov dvojka po Mlčaní jahniat, ktoré síce nie je tak brilantne zrežírované a atmosférické, ale má lepší scenár a omnoho prepracovanejšie postavy. ()
Vzhledem k superlativům, které jsem na tento film slýchal, a zejména Davidu Fincherovi na režisérské stoličce jsem čekal opravdový zázrak, film který jen tak nerozdýchám, avšak nic takového jsem nedostal. Vlastně pominu-li ten konec jedná se o docela obyčejnou kriminálku se solidní zápletkou, která má sice originalitu, ale na druhou stranu si s ní tvůrci nepohráli tak jak mohli. Obyčejnost čpí snad z každého detailu a snímek se nijak neprosazuje a nesnaží se o šílené zvraty, místo toho Fincher pečlivě buduje atmosféru a hlavně si vychutnává nejistotu, ve které se čím dál více topí hlavní hrdinové. Vrah, ačkoli se nejspíše jedná o šílence, jedná geniálně a přestože nechává stopy, a vlastně si tak z detektivy pohrává, nemohou policisté chytit ten správný směr. Stejně tak působí i na diváka, který je zvědav, jakou ohavnost si na ně režisér přichystal a s nervozitou očekává postup vyšetřování, i když může tušit jak bude příběh pokračovat. Co se týče hereckých výkonů, tak nejsou nijak zvláště jiné než jak jsem očekával. Herci nepřekonávají svůj standard, nesnaží se dosáhnout skvělých výsledků, ale zároveň se drží dostatečně vysoko nad vodou neherectví, což je samozřejmě dobře. Celkově se jedná o vcelku povedený thriller, který začíná docela obyčejně, ale gradace napětí nás dovede až do vrcholného šokujícího závěru, ve kterém se zcela nečekaně staneme svědkem události, která se má zapsat do dějin, což zabiják vystihl naprosto skvěle. Právě konec je tou nejpovedenější častí, v nehostinné poušti se totiž dozvíme jména posledních dvou obětí a musím se přiznat, že mě obě dostatečně šokovaly. Vrah svůj boj vymyslel do posledního detailu. 65% ()
Reklama