Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komisaře Maigreta (Rudolf Hrušínský) navštíví pan Marton (Ota Sklenčka) a stěžuje si, že se ho jeho žena pokouší zabít. Sotva muž odejde, přijde paní Martonová (Jiřina Jirásková) a tvrdí, že její muž je přepracovaný a bojí se zbytečně. Maigret navštíví prokurátora (Vlastimil Fišar) a žádá ho o povolení, aby mohl začít podivný případ vyšetřovat. Jenže prokurátor Maigretovi vyšetřování zakazuje, a tak se musí pokusit Maigret pravdu vypátrat na vlastní pěst. (Snorlax)

(více)

Recenze (25)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

V pomerne slabej, dostupnej kvalite, sa to hodnotí ťažko. Hrušinský je borec. V úlohách rôznych inšpektorov, detektívov, žandárov, esembákov, vždy dokáže zahrať na tú správnu nôtu. Lenže táto varianta Maigreta ani z ďaleka nedisponuje takou kvalitou spracovania, ako napríklad séria krimi filmov: "Po stopách krve", "Vrah skrývá tvář", či "Strach". ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Vyloženě klasická detektivka se vším, co si pod tím pojmem já osobně představím, včetně úvodu, kdy se seznamujeme s aktéry ještě před tím, než se akt samotný stane, to většinou rád nemám, ale tady to funguje výborně, i díky tomu, že všeho je detektiv účasten. Dále je plusem komornost, dávající vyniknout komu jinému, nežli Rudolfu Hrušínskému, jeho lehce znuděný výraz je geniální, jak také u něj jinak. Ku mému překvapení zub času moc nehlodal. Když o tom přemýšlím, on ani nijak závratně nezahlodal na Janě Hlaváčové.. ()

Reklama

salalala 

všechny recenze uživatele

Velmi příjemná televizní jednohubka, která komornosti a omezených prostředků využívá na maximum. Základem je velmi dobrá zápletka, která je rozehrána hodně zajímavě a diváka zanechává v nejistotě, co se vlastně bude dít. K ní se přidává i slušná atmosféra, která je podmalovávána francouzskou hudbou. Škrdlantova režie není nijak výrazná, ale spoléhá se na výtečné dialogy, sílu zápletky a pomalé tempo, v němž je čas jen na to nejdůležitější. Vzhledem k tomu, že stopáž jen lehce přesahuje hodinu, není možné se vysloveně nudit, na druhou stranu ale potom vše působí trochu překotně a Maigret možná zbytečně vypadá jako mnohem větší génius, než jakým by měl být. Pozornost ale udržují především vynikající herci, mezi nimiž vyniká skvělý Rudolf Hrušínský a v závěru se k němu přidávají i Jana Hlaváčová a Jiřina Jirásková, škoda, že Ota Sklenčka nedostal víc prostoru. Zub času se na snímku podepsal hlavně po vizuální stránce, která je zbytečně tmavá. Obavy komisaře Maigereta jsou ale i po padesáti letech překvapivě dobrou a svižnou podívanou a také poctivou detektivkou, které už se dnes netočí. 70 % ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Minimum akce, velké detaily obličejů hereckých představitelů, rozhovory, které připomínají spíš rozhlasovou hru. Žádné přestřelky, dramatické zvraty, hysterické výlevy, překombinovaná rozuzlení. Jen obyčejná, nevzrušivá detektivka, které kraluje lehce znuděný Maigret alias Hrušínský. A samozřejmě také Jirásková, Hlaváčová a Sklenčka. Díky za taková obyčejná jen. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tehdy ještě "nevyhraněný", či možná spíše režimem omezovaný režisér Tomáš Škrdlant (posledních 25 let výrazný český dokumentarista v oblasti sociologie, psychologie a pod.) natočil na počátku své kariéry i hranou televizní inscenaci podle francouzské předlohy. Neznám režisérovu další tvorbu, ale abych byl spravedlivý, zde se jedná o standardní TV detektivku, slušně natočenou, ale dle mého názoru nijak zvlášť nevyčnívající z tehdejšího průměru. Psychologie sem, psychologie tam, do transu mě nedostal ani Rudolf Hrušínský, jehož poklidní mlčenlivý pohled v kontrastu s morbidním příběhem (Spalovač mrtvol, Pasiáns, Po stopách krve) už v té době pomalu hraničil s recyklací :o). Víc než rovněž "recyklovaný" krimi příběh ze série Maigretovek upoutala francouzská hudební kulisa a Ota Sklenčka (zejména v dialozích s Maigretem), který bohužel už tolik prostoru nedostal. (65%) (Filmová výzva 2018 - Karlas) ()

Zajímavosti (1)

  • Kolejiště ve filmovém francouzském obchodním domě Louve, které provozuje Xaviér Marton (Ota Sklenčka), využívá výhradně modely velikosti H0 východoněmeckého výrobce PIKO (Sonneberg). (Robbi)

Reklama

Reklama