Režie:
Daniel MonzónKamera:
Carles GusiHudba:
Roque BañosHrají:
Luis Tosar, Alberto Ammann, Antonio Resines, Carlos Bardem, Marta Etura, Manuel Morón, Manolo Solo, Josean Bengoetxea, Jesús Carroza, Miguel Martín (více)Obsahy(4)
Chodit do práce o den dřív se nevyplácí, zvlášť když jste vězeňský dozorce. Může se stát, že skončíte na špatné straně mříží. Mladý vězeňský dozorce Juan Oliver chce v nové práci udělat dobrý dojem, do věznice se tedy dostaví o den dříve. Během prohlídky nejpřísněji střeženého oddělení se však nešťastnou náhodou zraní a ocitne na momentálně nepoužívané cele 211, zatímco kolegové jdou shánět pomoc. Když se dezorientovaný Juan probere, je všechno jinak. Ve věznici zuří vzpoura a chovanci lační po krvi. Juan má jedinou naději: vězni ho zatím neznají. Jedinou šancí je tedy splynout s prostředím a předstírat, že je jedním z nich. Je ale jen otázkou času, kdy jeho lest vyjde najevo... (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (441)
Nevim, čim to je, že vězeňský filmy jsou vždycky skvělý, do čehož zapadá i Cela 211, kde se příběh zaměřuje na snahu nováčkovskýho bachaře, kterej ještě ani pořádně nenastoupil do služby a už uvíz při vzpouře v bloku s těma největšíma hrdlořezama široko daleko, přesvědčit všechny, že je taky vězeň a je s nima. Je to naínavý, má to skvělý zvraty, je to i trochu akční a hlavně je to komplet výborný ()
První polovina slabší průměr, na tlupě bezdomovců od každé popelnice za rohem a prázdném tlachání nebylo nic zajímavého, skoro nic se nedělo. Než přišel zlom v podobě akční vzpoury. Mezi nejemocionálnější scény patřil moment střetu dvou světů, styčný bod mezi jednou a druhou stranou. Byly to vteřiny, ale silný zásah do nitra každého z nás, zamyslet se, jak je ta hranice reálná a křehká. Další nej scénou byla pochopitelně závěrečná extáze a apokalypsa v jednom, ač očekávaná, přesto bravurně nasnímaná, zahraná a vypointovaná. Mě sedla postava Malamadreho, hlavně pro jeho pevné místo ve vězeňské komunitě a jasnou vizi ve svých plánech a postupech. Zdaleka to nebyl jeden z mnoha do počtu tlupy. Opravdu minimálně pozoruhodný snímek, navíc další z rozšiřující se řady mých oblíbených filmových témat. ()
Filmy z vězeňského prostředí mám ráda, stejně jako španělskou kinematografii. Byla jsem docela překvapena, že tak vysoce hodnocený a ještě ke všemu neamerický film budou vysílat na Primě Cool. Jediné, čeho jsem se obávala, byl dabing. Kinematografie španělsky hovořících zemí má natolik osobitý feeling, atmosféru i styl, že dabing dokáže velmi účelně srážet celkový zážitek z filmu. To se potvrdilo i v případě Cely 211. Nejvíce mi zážitek znepříjemňoval hlas Libora Terše, který mluvil Luise Tosara. Má dost specifický hlasový projev a zjistila jsem, že ho dokážu nejvíce ocenit pouze, když dabuje v Dr. Houseovi:) Naštěstí samotný děj, charaktery postav i herecké výkony byly tím pravým vězeňským syrovým dramatem, takže dokázaly po většinu času docela účelně mé nevalné dojmy z dabingu přebíjet. Gangy drsných a nebezpečných "machos" versus jeden nový dozorce. Stačí jedna zdánlivě banální nehoda, nepozornost dozorce a zručnost jednoho vězně a nevinná obchůzka po novém pracovišti se pro Juana změní v boj o přežití mezi těmi, kteří stojí na té druhé straně zákona. Situace i vztahy se začnou vyostřovat a postupně celá vzpoura směřuje k nevratným a tragickým následkům. Juan už pomalu přestává hrát svou "roli" a začíná se stávat skutečným vězněm. Aneb dobrá rada pro všechny, kdo by se chtěli ucházet o práci dozorce ve vězení: Nikdy nechoďte do práce o den dřív!:) ()
Po dlhej dobe veľmi príjemné prekvapenie. Filmov z väzenského prostredia už bolo nakrútených neúrekom. Časť z nich sa vydarila a Cela 211 patrí k nim. Scenár k nej je napísaný veľmi vierohodne. Herci, v tomto prípade skôr predstavitelia úloh, boli starostlivo vybraní, čo významne prispelo k uveriteľnosti príbehu. Prostredie väznice bolo autentické, pripravené so zmyslom pre detail. Prehnitosť väzenského systému bola zvýraznená primeraným spôsobom, ale nedominovala. Od plného počtu hviezdičiek film delilo iba niekoľko dejových zvratov a scén v druhej polovici filmu, pri ktorých som dvíhal obočie. ()
Velmi naturalisticky pojaté vězenské drama,které nestaví příliš na akci, ale na originálním příběhu,který neočekávaným dějovým vývojem udržuje napětí a postupně odhaluje a mění postoje i pohnutky postav.A také na vysoké míře autentičnosti,podpořené kvalitním hereckým projevem ne příliš známých a tedy neokoukaných hlavních protagonistů..Kladem je i povedený "nehollywoodský" konec. ()
Galerie (19)
Zajímavosti (5)
- Keď vládny splnomocnenec mieri do väzenia, vezie sa v aute, ktorým je podľa záberu prednej časti tohto vozidla Audi A6 (model z roku 1997). Pri príchode do väzenia je auto vidno iba zozadu, no tu sa jedná o Audi A8 (model z roku 2005). (MikaelSVK)
- Film Celda 211 byl nominován na šestnáct cen Goya. Získal jich nakonec osm: za nejlepší film, nejlepší režii (Daniel Monzón), nejlepší mužskou hlavní roli (Luis Tosar), nejlepší ženskou vedlejší roli (Marta Etura), nejlepší herecký objev v mužské kategorii (Alberto Ammann), nejlepší adaptovaný scénář, nejlepší střih a nejlepší zvuk. (Estrecha)
- Scénář filmu je adaptací románu Francisco Péreze Gandula o věrnosti, přátelství a odvaze během vězeňské vzpoury. (Terva)
Reklama