Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komedie o mladém páru, který se přestěhoval na sídliště... Do nových bytů na sídlišti se stěhují nájemníci, mezi nimi i mladí manželé (J. Hrzán a R. Rázlová). Jeden ze sousedů (J. Libíček) má zvláštní libůstku, a to šmírovat sousedy v jejich intimních chvílích, což mu panelákový byt bohatě umožňuje. Této vášni propadne i jeho návštěva (L. Kostelka). Jiný soused hledá svůj byt (Z. Svěrák), další (V. Menšík) si chodí do bytu mladých manželů zavolat z balkonu, neboť takto hledá jednu slečnu. Mladí manželé se radují, že budou konečně sami, ale maminka (L. Havelková), která bydlí nad nimi, jim neustále svým hlasovým komentářem vstupuje do života… (Česká televize)

(více)

Recenze (40)

triatlet 

všechny recenze uživatele

Nadčasový příběh propujuje svěží vtip s absurditou, kritikou. Na minimálním prostoru podává obraz doby. Skvělé herecké obsazení. Neskutečné, že soudruzi dovolili Janu Moravcovi jeho vlastní scénář natočit. Maminkovská role Libuše Havelkové jako " neviditelné herečky" je skutečně povedená, "že, děti?" ()

Fifer 

všechny recenze uživatele

Zbývá položit jen jednu otázku, kde proboha byli cenzoři? Že by šlo o nějaký již dříve schválený scénář, který už nově nastupující garda nestihla zastavit? Zatímco ve stejné době emigrují velikáni nové vlny a na jejich místo kvapně nastupují prorežimní slouhové, Moravcovi se podařilo natočit film, který jako by vznikal v úplně jiné svobodné době (tedy o cca 2 roky dříve). Panelák je zde prezentován jako ošklivé uniformní bludiště, kde v duchu velkého bratra každý šmíruje každého. Maminka manželského páru, která sice pouze slyší co se děje, je tu vizuálně zachycena jako světlo, které by mohlo být i kamerou (ostatně s tajnou kamerou se ve filmu pracuje). Její oko do bytu mi tak okamžitě evokuje oko strany, tedy matka strana, která slyší všechno. Co dodat? Chtěl bych o okolnostech vzniku tohoto filmu vědět víc. ()

Reklama

flipx 

všechny recenze uživatele

Ve vesničce Dogville je vidět přes stěny, ale nikdo to neví. V Moderním bytě přes stěny vidět není, ale je docela dost dobře slyšet a každý to ví. Jinými slovy, jak se asi žije, pokud stěny neplní svoji funkci zcela. Rok 1971 a absurdní půlhodinovka Krátkého filmu cílená na ikonu socialistického režimu a zápory plynoucí z bydlení v panelovém sídlišti, které bylo o čtyřicet let později nahrazeno satelitním městečkem jako jakási pospolitá vertikála individualizovanou horizontálou. Tento krátký film obsahuje: přelom 60. a 70. let v (ne)soukromí bytů, panely, módní artefakty a výborné herce. Absurdita každodennosti je reprezentována Zdeňkem Svěrákem (který o několik let později ve filmu Jako jed dokonce panelové domy projektoval). Panelové domy stavěné od osmdesátých let už takovým přenosem zvuku žel nedisponovaly vlivem jiného používaného materiálu. Nadprůměrný film, 4*. ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Postavy Libíčkova a Kostelkova potěší každého archeologa. Svěrákova postava vypadá, jako by si ji psal sám a jako by těsně před tím četl ruské klasiky. „Žena se zlobí, někdy i udeří. Myslí si, že piji a já zatím hledám.“ Pak začíná poltergeist horor. „Už spíte, děti? To je dobře.“ „Ale, ale, maminko, to jsme ani nevěděli, že kouříte doutníky.“ Mám cukání se čtvrtou hvězdičkou, ale nebudu to přehánět. ()

Stegman 

všechny recenze uživatele

Už dlouho jsem neviděl tak otravný film. Ze začátku je to vtipné, ale to trvá tak pět minut. Pak se začnou fóry opakovat. A opakovat. A opakovat. A herci přehrávají, až je mi z toho smutno. Na konci sice přijdou ještě dva tři povedené vtípky, ale za to trápení do té doby to nestojí. Že to tu má 81%, to je mi docela záhadou. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (2)

  • Ve scéně, kdy si Jan Libíček s Lubomírem Kostelkou promítají film, jsou v zrcadle za nimi vidět členové štábu. (Akumulátor)
  • Film sa natáčal na viacerých miestach Prahy. (dyfur)

Reklama

Reklama