Režie:
Roland EmmerichScénář:
John OrloffKamera:
Anna FoersterHrají:
Vanessa Redgrave, Rhys Ifans, Joely Richardson, David Thewlis, Paula Schramm, Robert Emms, Edward Hogg, Rafe Spall, Jamie Campbell Bower, Xavier Samuel (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Příběh filmu Anonym, který se odehrává v Anglii za období vlády královny Alžběty, spekuluje o otázce, která už po staletí vrtá hlavami akademiků a géniů jako Mark Twain, Charles Dickens a Sigmund Freud: kdo je doopravdy autorem díla, připisovaného Williamu Shakespearovi? Odborníci o tom vytrvale diskutují, byla o tom napsána řada knih a učenci zasvětili celé životy obraně či popírání teorií o osobě autora nejuznávanějšího díla anglické literatury. Anonym nabízí jednu z možných verzí jejich výkladu a zaměřuje se na dobu, kdy politické skandály a intriky, tajné románky na královském dvoře a zákeřné plány hamižných šlechticů, toužících po trůnu, vycházely na světlo na těch nejpřekvapivějších místech: na londýnských jevištích. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (393)
Osobně celkem nechápu, v čem tkví problém mnoha lidí s tímto snímkem. Rozhodně nejsem něčím, co by se dalo označit za fanouška Rolanda Emmericha a jeho Den nezávislosti bych bez okolků označil za jeden z nejvíc přeceňovaných filmů všech dob, nicméně právě v tomto pro něj nezvyklém snímku jsem si jeho zálibu v obrazové oslavě velkoleposti a silné stylizaci doslova užil. Samozřejmě co se týče historických podkladů, nebude film pravděpodobně příliš věrohodný, nicméně právě k tomu se zaslouží říci:"Tohle je Hollywood sakra, ne lekce dějepisu!" Jistě, snímek je v mnoha místech až příliš patetický a naivně přímočarý, některé postavy jsou příliš jednoduše vykresleny, nicméně i přes tyto pochybení dokáže Anonym beze zbytku prodat svoji mohutnou historickou atmosféru a sem tam přihodí i lehce Shakespearovské postavy. Anonym je pro mě rozhodně příjemným překvapením, kterému se podruhé rozhodně bránit nebudu. Poněkud přemrštěná stopáž je sice poněkud iritující, ovšem kdo by to Emmerichovi měl za zlé, když celý příběh tak skvěle rámcuje stoprocentní Derek Jacobi. ()
Dobře, pro někoho možná mohlo být poněkud složitější orientovat se v postavách a jednotlivých časových liniích, přiznám se, první půlhodinku mi tato orientace dělala problém také. Pak si to nějak sedlo a nic mi nebránilo se poddat vizualitě Emmerichovy Alžbětinské Anglie a parádnímu výkonu Rhyse Ifanse. ()
Já tyhle anglická komorní dramata prostě mohu, a to že něco takového natočil Roland mi nejde ani za boha do hlavy. Bylo to pompézní, dobové, komorní, tech. zvládnuté... váhám, kdo to opravdu natočill, opravdu váhám. Každopádně R.Ifans životní role a pochybuju, že se mnou o tom chce někdo polemizovat, protože by byl sááám proti celému světu. A celé to konspirační pozadí kolem jména W. Shakespeare je vskutku v tomhle provedení za Zlaté éry královny Alžběty přesvědčivé. 130 min, kde sem místy uvažoval o nějakém tom my lord místě u Alžbětina dvora, jako třeba lord ze Suffolku, ehm. 8/10 a když se to někomu nelíbí, ať si prd*l políbí. ()
Krásný průchod skrze divadelní scénu za tvrdé reality. CITÁT - Veškeré umění je politické......... Zajímavě provedený přeskok mezi minulostí a současností. Sice je to někdy lehce zmatené, ale jinak bravurně zinscenované. CITÁT - Ano, ano. Ne, ne. Nevím, nevím.......... Nádherně pojaté slovo jako převratitel politiky a důkaz toho jak dokáže být mluva silnější než zbraň. Nebo ne ? CITÁT - Jsme ztraceni........... Mám chuť věřit, skoro věřím, ten film je velice přesvědčivý. A co dodat ? Být či nebýt ?!?! Lehce kontroverzní snímek. CITÁT - Mohl jste být králem, jen kdyby jste nebyl, tím co jste,........... ()
70 %. Film staví na některých historiky vyvrácených teoriích, přesto do sebe jednotlivé nitky zapadají tak promyšleným způsobem, že se divák hlavně v druhé polovině filmu nemůže nudit. Ovšem ten konec a úplný obraz o tom, kdo byl "skutečný Will Shakespeare"... pravděpodobnost není důležitá, uvěřitelnost ovšem ano. Navíc poslední čtvrthodina už zavání patosem, kterého se film celou dobu snažil vyvarovat. ()
Galerie (83)
Photo © Columbia Pictures
Zajímavosti (8)
- Scénář byl Johnem Orloffem sepsán v roce 1998, kdy se v kinech objevil obdobně inspirovaný film Zamilovaný Shakespeare (1998). Projekt byl pozastaven a opětovně oživen až v roce 2005, kdy zájem o něj projevil Roland Emmerich. Ten se k vlastní režii dostal po sérii úprav až v roce 2010. (Conspi)
- Jedná se o první celovečerní film natočený kamerou Arri ALEXA HD digital. (Aurum)
- Film je financován režisérem Rolandem Emmerichem. Jako hlavní důvod svého počínání režisér uvedl možnost distancovat se zásahům produkční společnosti a točit si tzv. „na vlastní triko“. (Conspi)
Reklama