Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vítejte ve městě, kde vládne zákon džungle!  V podsvětí Melbourne zuří tvrdý boj s nevypočitatelnou policií. Lupič a výtržník Pope Cody je v hledáčku mužů zákona, kteří by jej nejraději viděli mrtvého. Stojí za ním však jeho rodinný klan. Svou roli zde má pomsta za smrt matky a především závislost synovce ‚J‘, který se vrací domů a propadá osudové hře zločinu a drog. Sugestivní psychologický thriller debutujícího Australana Davida Michôda je fascinující studií rozkladu kriminálnické rodiny, strhávající s sebou do propasti celé své okolí. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (165)

Bubble74 

všechny recenze uživatele

Neobvykle pojatá, ale jen vlažná gangsterka, ve které se nejvíc vyjímalo několik povedených, krví ostříkaných lekaček. Kromě skvělého Guye Pearce, jehož prostor byl tak malý, že neměl šanci moc vyniknout, se to tam hemžilo vesměs postavami s charismem brouka Pytlíka. Ten náctiletý dřevěný panák se soustavně apatickým, civějícím výrazem mě dost otravoval a vysloužil si, že mně jeho osud zůstal až do konce úplně lhostejný. Jeho nevyvíjející se charakter tento stav jen podtrhnul. Kriminálnické příbuzenstvo nedopadlo v boji o mé sympatie o nic líp. Výkon Jacki Weaver byl sice velmi solidní, ale nikterak výjimečný. Pánové a dámy z Americké filmové akademie, opravdu ho považujete za mimořádný a hodný oskarové nominace? Nevím, nevím. A film jako celek nevystoupil ani ze šedého průměru. Čišela z něj přemrštěná snaha o vytvoření nezávislého, kultovního trháku. Jenže monotónní, neenergická režie a plytký scénář rozmělnily slibný potenciál Animal Kingdom v cosi neurčitého a bez výraznější chuti. ()

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Na to pomalé tempo jsme si nemohl zvyknout a proto hodnotím "pouze" třemi hvězdami. Avšak musím na druhou stranu říct, že Animal Kingdom je zajímavá, australská gansterka odehrávající se v rodinném drogovém klanu. Režisér, který si tento debut i napsal začíná záběry na sochy a kresby lvů. Dostáváme se tak do džungle práva a pořádku v příměstké části Melbourne. Mládě J Cody (James Frecheville) přijde o svou matku na předávkování heroinu (šokující scéna bez zájmu) a je tak hozen do jámy lvové, když se přěstěhuje k babičce a jejím třem synům. Ta je na své děti hrdá, i když páchají všichni zlo a navíc je každý povahově diferenciální, jako by byli z jiné krve. Relativní absence přestřelek a automobilových honiček pomáhá filmu budovat a udržovat náladu prohloubené hrůzy a proměnu hlavní postavy (a vlastně i všech ostatních). Až se z nás všech stanou zvěrstva. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Jde o to, komu jste fandili. Z první půlky jsem měl pocit, že pokud někdo nemá představu tak zvaného obětního beránka, může si klidně představovat "J". Z druhé zase, že tohle nemůže dobře dopadnout. Skvěle natočený film, jehož tvůrci vám bez okolků vnutí to, co chtějí. Budete litovat Nicky, nenávidět Papeže, oprovrhovat Darrenem, nechápat a možná držet palce "J"ovi, pobaví vás výkon Šmoulinky bábušky. A taky se párkrát pěkně leknete, nejvíc na samotném konci. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Prečo musí byť podmienkou, aby boli príbehy zo zločineckého prostredia plné násilných scén a akcie? Niekto sa sťažuje na až príliš pomalé plynutie deja, mne osobne však celý film ubehol ako voda. Aj vďaka tomu, že tá spočiatku mĺkva atmosféra postupne nenápadne gradovala a zároveň rástla aj intenzita akéhosi vkrádajúceho sa napätia, ktorého podstatu sa nie každému tvorcovi podarí zachytiť tak precízne ako tomuto debutujúcemu režisérovi. Ak divák nedokáže zachytiť tú geniálnu podstatu postupného rozorvatia jeho postoja k (dobrým a zlým) postavám, tak určite ocení priam vodováhou vybalansované herecké výkony a postavy plné odlišných charakterov podporené realistickými dialógmi. Samotné násilie a zločinecká kriminalita je len odrazovým mostíkom k príbehu ako celku, v ktorom na povrch vystupujú hlavne skryté emócie a záverečná veta dokonale vystihuje vypovedaciu hodnotu filmu. A ja hlavne odporúčam neprejavovať empatie k postavám samotným. 85%. ()

filip.novak 

všechny recenze uživatele

Zatímco Scorsese přes ambivalentnost zobrazení násilí nutí diváka ke ztotožnění a Cronenberg nechává násilím ovlivňovat postavy a diváky (pro některé postavy se stává až sexuálním stimulantem; zkoumá působení násilí na lidi; nechává vykolejit diváky zvyklé na poeticky laděné násilí ve filmech), debutující Michôd vnímá násilí jako něco, co se v průběhu příběhu nečekaně objeví a ihned zmizí. Násilí se stává neměnným vyústěním okolnosti, které Michôd spolu s důsledky důsledně analyzuje. _________ Rodina Codyových je ve své vzájemné hřejivosti až mrtvolně chladivá, což se s přibývajícím časem stráveným v jejich společnosti stupňuje, tomu dopomáhá i účelně jednoduchá formální stránka a časté používání odcizovacích efektů. _________Všimněte si, jak kameraman Adam Arkapaw pracuje se záběry - jsou to vždy uzavřené útvary se začátkem, prostředkem a koncem. _________ Strhující, herecky přesné. Poklad australské kinematografie. (28.7.2010 - 36. LFŠ v Uherském Hradišti) ()

Galerie (35)

Zajímavosti (6)

  • Režisér David Michôd byl barvitou kriminální scénou města Melbourne fascinován po dlouhých 9 let, během kterých postupně scénář k filmu připravoval. Materiál pro film začal shromažďovat hned po svém přestěhování a zdrojem mu byly mimo jiné i místní noviny a černé kroniky. (darek kartac)
  • Scénárista a režisér David Michôd napsal roli Janine Cody přímo pro Jacki Weaver. (Othello)
  • Film drží rekord v počtu nominací na ceny Australského filmového institutu. Celkem jich bylo osmnáct. (Othello)

Související novinky

Nástupce krále Leonida v další Třístovce

Nástupce krále Leonida v další Třístovce

05.11.2011

Ústřední postavou 300: Battle of Artemisia bude perský král Xerxes. Čelit mu ale bude athénský generál a velitel spojené řecké flotily Themistoklés. Zdá se, že studio Warner Bros. našlo představitele… (více)

Reklama

Reklama