Režie:
James WanKamera:
Don BurgessHudba:
Rupert Gregson-WilliamsHrají:
Jason Momoa, Amber Heard, Patrick Wilson, Nicole Kidman, Willem Dafoe, Dolph Lundgren, Yahya Abdul-Mateen II, Temuera Morrison, Ludi Lin, Michael Beach (více)VOD (6)
Obsahy(1)
Filmový příběh o populárním superhrdinovi ze stáje DC Comics odhaluje původ Arthura Curryho (Jason Momoa), napůl člověka, napůl obyvatele bájné Atlantidy, kterého jeho životní cesta přiměje čelit pravdě nejen o tom, kým ve skutečnosti je, ale zároveň prověří, zdali je hoden stát se tím, pro co byl zrozen… králem. (Vertical Entertainment)
Videa (5)
Recenze (1 217)
Čakal som viac, hlavne čo sa týka postáv a príbehu , no dostal som iba presne to, čo najviac neznášam. Totálne nechutne prepálené trikové orgie, z ktorých sú mnohí hotoví. Ok, keď si odmyslíme tie super gýčové triky tak nám tu toho veľa neostane a popravde som sa dosť nudil. Pre takúto explóziu trikov a nový podvodný svet musíte mať trocha citu a talentu ako to ukočírovať, viď James Cameron v Avatarovi. Z tohto som teda nadšený nebol a nepomohlo ani hviezdne obsadenie. ak ma niečo prekvapilo tak slušne hrajúci Dolph Lundgren. 40%. ()
"Arthurek si povídá s rybičkama." Na pohádky jsem už trošku velkej, ale Aquamanův rošťáckej úsměv mě bavil. I nějaká ta hláška se mu občas povedla. Jinak ovšem šlo jen o poměrně dlouhej souboj dobra se zlem, okořeněnej občasným bubnováním chobotnice. Nechci to shazovat jenom proto, že mě moc nebaví ve volným čase cválat na mořským koníkovi s velkou vidličkou v ruce a zachraňovat svět. Prostě mi to přišlo zoufale neoriginální a ještě zoufaleji ekologicky agitující, což mi aktivně bránilo bavit se. ()
Jedna analytická poznámka k AQUAMANOVI... Nemám to důsledně promyšlené a viděl jsem film jen jednou, ale zaujala mě jistá jeho odlišnost od celkové vlny komiksových velkofilmů. ___ Většina z nich nabízí reinterpretace žánrových vzorců za pomocí moderních variací klasických mýtů. Na jedné straně to popisoval svého času Umberto Eco v souvislosti se SUPERMANEM (tj. moderní mýty nahrazující určité funkce klasických mýtů), na druhé straně je to zjevné zejména s Marvelem: každý film je vlastně aktualizací nějakého filmového žánru pro určitý segment publika, ačkoli v základu stojí vlastně totožné vývojové modely, což je zjevné hlavně u oněch tzv. originů. Tyto jsou přitom sepnuty do klasického vývojového oblouku hollywoodského filmu. ___ Ovšem co AQUAMAN? Podle mě kráčí spíše obráceně: využívá popkulturní žánrové vzorce a předpoklad vývojového oblouku hollywoodského filmu k (a) navracení se k mnohem starším více či méně mytickým modelům očištěným od postmoderní sebeuvědomělosti (maximálně se ocituje Pinocchio, ale už ne Jonáš), (b) víceméně epizodickému vyprávění, kdy se hrdina na svém kvestu potýká s dílčími překážkami, které jsou ve skutečnosti tím hlavním potěšením - a každá ho nějak posune, ačkoli vlastně není psychologicky definovaná postava. ___ O něco konkrétněji: snadno rozpoznáme moderní (sub)žánrová schémata ustavení komiksového hrdiny, parťáckého filmu, špionážní konspirace, brownovské detektivky "od bizarní stopy k bizarní stopě na základě čistých abdukcí", godzillovského kaidžu filmu, bondovského cestování po atraktivních lokacích či bitvy obrovských armád v duchu PÁNA PRSTENŮ. Ale je to spíše obráceně, když od sofistikovanosti míříme k mnohem klasičtějším schématům: antický polobůh mezi lidským a božským světem přijímá kvest... a už to jede (vč. svatého grálu). ___ Nejednou jsem si vzpomněl na původní SOUBOJ TITÁNŮ (1981), a to nejen proto, že představitelé Persea a Andromedy byli podobná herecká dřeva - a jejich postavy nikdy nebyly psychologicky definované, nýbrž se posouvaly od činů k činům, přičemž jsme se přesouvali mezi relativně uzavřenými vyprávěcími bloky ustavením zbrusu nového cíle. Ba co víc, v souvislostech dynamických STAR WARS působil srovnatelně starosvětsky, byť tentokrát je jí dosaženo spíše "uncool" kostýmy a celkovým designem než volbou sebeuvědomělých triků. ___ PS: Samozřejmě to stojí i na pečlivém rytmu, logicky oddělujícím větší soubory epizod: souboj bratrů na hodině, polibek na dvou hodinách atp. ()
Já mám strašnou výhodu, že od podobných filmů fakt nic nečekám, prostě náročnej den, urá do kina na odrfknutí a tohle je přesně ono. Já dostal nádhernou pohádku, plnou fantazie, nápadů, lásky, akce, dobra, zla. A že je to digitální ? No tak, když jdu do jabloňový aléje, tak se taky nebudu divit, že tam jsou jabka. Jaký to mělo bejt ? Loutkový ? Trošku mírná výhrada k hlavnímu hrdonovi, resp. herci. Jasně vlasatej vysokej svalouš, takže holky si užijou, to jo, ale jestli se říká, že máme v mozku 80% kapaliny, tak Jason má brzdovou. Hrozně rád jsem viděl Dolpha s růžovoučkým přelivem a sexy Amber super i když tak křehká holčina tam nakopne frajera, tak, že ho ani google nenajde. Z kina jsem odcházel jako spokojenej chlapeček a to je hlavní. ()
Aquaman vyhrál - z kina jsem odlezl doslova ubit počítačovostí. A kolikrát se během musel nahlas smát, jak je to (i v rámci superhrdinský akce) stupidní, bez nějaký míry přehnaný a splácaný. Smutný, jak moc se DC muselo inspirovat "klíčem k úspěchu" Avengers, to se Snyder musí definitivně obracet v hrobě... A vážně, vám sakra nevadí, když dneska 90% miliardovýho blockbusteru tvoří práce ajťáků, a to do tý mírý, že je už třeba od třetiny stopáže úplně jedno, co se vlastně bude dál dít? ()
Galerie (83)
Zajímavosti (75)
- Patrick Wilson (Orm) prý před podepsáním smlouvy nečetl scénář. Když se ho agenti zeptali, jestli jde o velkou roli, tak prostě odvětil: „Chlapi, vím, že James Wan nebude plýtvat mým časem.“ (slord)
- Pracovní název snímku byl „Ahab“. Stejně se jmenoval hlavní hrdina románu „Bílá velryba" spisovatele Hermana Melvilla. (fiLLthe3DD)
- Jamese Wana k Aquamanovi přilákalo, že se jednalo o zatím neznámého hrdinu, a proto v něm cítil příležitost natočit něco neokoukaného. (Geralt z Rivie)
Reklama