Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Teenager Román je mexickou verzí rebela bez příčiny, který brojí proti svému pravičáckému otci. Na školním představení předvede falešné oběšení, čímž upoutá pozornost spolužačky Maru. Dívka touží alespoň po nějakém smyslu života a dynamický Román ji dokáže nasměrovat. Společně vymyslí bláznivý plán – Román předstírá Maruin únos, zatímco se dvojice skryje ve stanu na střeše domu Románova otce. Vzájemné sblížení „Bonnie a Clydea“ s ledničkou v dosahu zákonitě vede k tragédii. Pocta Godardovu snímku Bláznivý Petříček (1965) je nejsilnější ve vykreslení nejistého dospívání v podání Juana Pabla de Santiaga a Marii Deschampsové. (Febiofest)

(více)

Recenze (4)

MA.KI 

všechny recenze uživatele

FREEDOM. Jakoby právě svoboda či touha po svobodě byla synonymem tohoto s nemalou invencí natočeného mexického dramatu, jež je velmi osobitou výpovědí dívky (i chlapce). Žel s tragickým, můžeme říci až explozivním vyústěním. Explozí dvou těl, dvou duší. ~ /možné spoilery/ Obě postavy v hlavní roli – Román a Maru – jsou nespokojení a do společnosti nezapadající teenageři, toužící po změně, odstřihnutí se od nesmyslné reality. Reality, v níž se při radostných událostech mají tvářit vesele a spokojeni, avšak v nitru se cítí právě naopak. (Jaký je tvůj problém? / Můj problém je takový, že všichni jste tu retardovaní, když toto posloucháte a nic neřeknete. / Vypadni! / Nemůžete mě vyhodit. Odcházím. Každý jedná tak liberálně, ale potom brečíte u telenovely.) ~ Prostřednictvím čtení zápisů z deníku dívčí postavy se divák dozvídá její nejniternější stesky a pohledy na svět, tolik „banální“ touhy a přání. Touhy po svobodě, možná až anarchii, v níž člověk nemusí nic dělat, nemít povinnosti. Uskuteční se snad revoltou (či nedospělým vtípkem), kterou uskuteční se svým novým společníkem / kamarádem / přítelem? Je snad úprk do stanu na střechu vily řešením?... Zajisté není, je jen neovladatelnou potřebou okamžiku něco změnit. Utéct s revolvery v ruce a v bílých panenských šatech po jeho mrtvé matce, politými červeným vínem, pryč od lidí. (Toto je zasraný svět! Jen málo lidí má své zásady.) Fakt, že hledané duo je pár metrů nad hlavami těch, kteří je marně hledají, dodává celku tragikomický nádech. ~ Voy a explotar se vyznačuje dobrou kamerou, pestrým a kvalitním výběrem hudby (naléhavý ústřední motiv!), jistou režií. Co lze snadno odpustit, je z mého pohledu určitá překombinovanost scénáře, kterou bych přičítal místu vzniku, resp. mexické mentalitě. ~ Film o hledání (a snad i nalezení) perfektního společníka – spřízněné duše – dvojčete, s nímž uzavřete dohodu, pakt o nerozejití se a vzájemném propojení se. O hledání podstaty a smyslu bytí = o hledání lásky a porozumění. To dokumentuje mj. např. motiv propojených sluchátek, aby mohli oba poslouchat stejnou hudbu. Oba zaráz. V jeden okamžik. Zkrátka shrnuto, podtrženo: nádherný, křehký, však neskutečně smutný film. Bomba, která v člověku exploduje. ~ ~ Mluvila jsem o tom, být odlišný, o objevování něčeho důležitého, něčeho, pro co třeba žít. Něco, za co je třeba bojovat. Cokoliv. Bez ohledu na následky. Cokoliv to bude stát. ()

sochoking 

všechny recenze uživatele

Keby mladá neukázala kozy a nebola tam dobrá muzika, tak tomu strelím odpad! a ani nemrknem. Na režisérskej stoličke sedel asi sám hlavný hrdina! Podľa mňa bolo najväčšiou drámou tohto filmu prežiť to a neexplodovať. ()

italka63 

všechny recenze uživatele

Trochu jsem se tímhle filmem prokousávala, neboť ta hlavní myšlenka rebelie mi poněkud svým důvodem unikala. Ano, byl to smutný film, křehce natočený, dobře zahraný, s ucházející hudbou. Ale znovu už ho rozhodně nedám.I když tam byl pocit souznění dvou ztracených dospívajících duší. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama