Reklama

Reklama

Now Showing

všechny plakáty
Filipíny / Francie, 2008, 280 min

Režie:

Raya Martin

Kamera:

Albert Banzon

Hrají:

Ness Roque
(další profese)

Recenze (2)

Rosomak 

všechny recenze uživatele

Raya Martin dokáže svůj film i během pětihodinové délky stále posouvat někam dál a rozvíjet ho. Sledujeme nejen vývoj hlavní hrdinky (všechny zásadní věci v jejím životě však nevidíme - pouze jejich důsledky), ale také vývoj samotného stylu filmu. Nejdříve je film natáčen na video, pak digitál, film a HD digi. Nemění se pouze prostředek zaznamenávání, ale také způsob zaznamenávání. Zatímco první polovina filmu je ve znamení pestrobarevných, rozmazaných a roztřesených záběrů, ve druhé půlce se styl zásadně promění a nabídne to, co bychom u kontemplativní kinematografie očekávali: dlouhé statické záběry, barevně sladěné kompozice, pečlivé vedení herců v prostoru a minimum dialogů. Platí tedy, že musíte vidět celý film, abyste mohli mít šanci plně si toto dílo prožít při promítání (na Febiofestu odešla ze sálu během prvních dvou hodin polovina lidí a zůstalo nás tam něco kolem deseti). Přitom jde o film neuvěřitelně originální a progresivní (žádný akademismus či pouze řemeslně dobře odvedená práce). Film Now Showing se nachází na pomezí mezi mashupem, videoartem a experimentem. Smazává hranice mezi záměrným a nezáměrným, profesionálním a amatérským, dobrým a špatným - prostě mezi hranicí umění a homevideem. V zásadě ukazuje cestu filmu jako konceptuálního umění, kde provedení a samotná prezentace věci je při hodnocení stejně důležité jako cokoli jiného... V budoucnosti se rád rozepíšu víc, protože tenhle film k nějaké hlubší analýze přímo vybízí. - - - P.S. Celých pět hodin jsem seděl a nedutal. Opravdu se nebojte, že vás film zaskočí a budete se po chvíli nudit. Byl jsem fascinován po celou dobu... - - - Edit: Tak se nakonec budu určitě rozepisovat víc! Ten film mě tak fascinuje, že teď o něm píši bakalářskou práci :) ()

Dikaiarchos 

všechny recenze uživatele

Zvláštní, zvláštní, ne ten film, ale to, jak jsem v jeho úvodu polotrpěl pod návalem rozčepýřených záběrů, abych v závěru, kdy se film stal pro oko podstatně libější, na tu počáteční rozčepýřenost home videa s vděčností vzpomínal. Proč to tak bylo, nemůže být tomu, kdo film viděl a prožil, nejasné. ()

Reklama

Reklama