Obsahy(3)
Bezejmenné město nejvíce připomínající New York čelí hrozbě v podobě šíleného maskota společnosti McDonald's, který se ale nakonec ukáže jako hrozba nejméně důležitá. Nutno podotknout, že ono bezejmenné město si nejlépe představíme jako místo, kde budovy, věci, lidi i zvířata nahradili pouze reklamní billboardy, krabice od produktů známých firem, jejich loga a maskoti. Napínavých šestnáct minut vám ale ukáže, že od našeho světa, se v podstatě ani moc neliší. (Arbiter)
(více)Recenze (155)
Výborný nápad, ktorý nebol dotiahnutý do úplného konca. Nebudem hodnotiť, či si to OSCARa zaslúži alebo nie, každopádne by ma zaujímalo, podľa čoho autori vyberali, ktoré značky sú na strane zla, ako McDonald, alebo neposlušný Haribo. Ak by niekto chcel, tak k videniu na www.garagetv.be/video-galerij/buzzing_bees/De_kortfilm_der_logo_s.aspx . ()
Naprosto geniální! Reklama snad v každém detailu. Přesně jak to je, reklama všude kolem nás. A ten vrah v podobě panáčka Ronalda McDonalda. Přesně jak to je, hamburgery od mekáče, které vás taky jednou dostanou. A nakonec zaplavení ropou. Přesně jak to je, hlavně američani posedlý tím, jak jim z ropy můžou sypat peníze. ()
Připadá mi, že tvůrci při tom usilovném vyplňování logy zapomněli na scénář. Čím víc log ale lidé poznají, tím víc u nich tenhle kraťas stoupne (funguje to stejně jako s poznáváním narážek ve filmu plném odkazů, který jinak za nic nestojí). Nicméně shromáždit slavné značky, to bych dokázal, s prominutím, i já. ()
Jedna z nejoriginálnějších věcí, co jsem za poslední dobu viděl. Animák plný nápadů, který na 100% využívá svůj námět se zapojením známých reklamních postav a značek. No kde jinde se vám poštěstí vidět McDonalda kriminálníka, hochy z Michelinu jako policajty a Mr. Propera jako průvodce v ZOO. A ta krátkometrážní stopáž je tak akorát. Škoda, že ke konci to trochu ztrácí dech a ten mírné ekologickej konec mi tam moc nepasoval. Ale i tak jsem si to dost užil. ()
Letošní vítěz je vcelku překvapivý, upřímně bych takový film na prvním místě nečekal (ale to už se stalo v minulosti několikrát, navíc letos nebylo opravdu moc z čeho vybírat). Film, který se celý skládá z odkazů na loga/brandy/společnosti (z drtivé většiny reálné, ale zahlédl jsem třeba i nápoj Slurm z Futuramy). Každý objekt ve filmu je ztvárněn známým či méně známým logem. Ne-američané budou mít určitě s některými problém, ale může být zároveň zábava hledat co které logo znamená a kolik jich bylo od té doby redesignovaných/zaniklých. Potud v pořádku, originální je film dost. Dokonce je film, alespoň podle mluvy a zobrazeného násilí, čistě pro dospělé, což taky většinou nebývá moc obvyklé u snímků nominovaných na Oscara. Celý film mi ale co se obsahu týče přišel jako dokonalý dort od pejska a kočičky, kteří do něj chtěli zamíchat úplně všechno. A nejčastěji klišé, které znáte z celovečerních filmů. Pro mě to byl spíš zmatek, který ne úplně trefil můj vkus. [Oscary 2009] ()
Galerie (2)
Photo © Festival krátkých filmů Praha
Reklama