Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když už si bostonská policie neví rady při řešení série brutálních vražd žen, které evidentně nic nespojuje, je rozhodnuto vytvořit zvláštní komisi v čele se známým právním teoretikem Johnem Botomlym (Henry Fonda). Vraždění sice pokračuje dále, ale jak se říká, štěstí přeje připraveným. A tak jednoho dne přivede náhoda Botomlyho a jeho spolupracovníka detektiva Di Natala (George Kennedy) vrahovi na stopu. Vyřešení složitého případu je pak překvapivé. Ve filmu, který je inspirován skutečným případem, zaujme zejména mimořádný herecký výkon Tonyho Curtise v roli mnohonásobného vraha Alberta De Salvy. (Historik)

(více)

Recenze (89)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Ten závěr... Brrrr. Skvělý film s ohromnými nápady (rozdělování obrazu například), Tonym Curtisem, který dokáže nahnat strach stejně jako vzbudit lítost, jako vždy dobrým Henrym Fondou a s krásně "potrhlým" Jiřím Voskovcem v jedné z vedlejších rolí. Richard Fleischer stvořil po čertech sugestivní a takřka dokumentární kriminální drama, které nespoléhá na akční scény, ale vsází jen a jen na napětí. Velká inspirace pro Fincherova Zodiaka, řekl bych. Mrazivé. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Brilantně natočené a formou vyprávění zajímavě zpracované (doslova psychologické) krimidrama. U filmů "dle skutečné události" je vždycky trošku potíž s důvěryhodností prezentovaného příběhu, leč v tomto případě je téměř fascinující civilní (až dokumentaristická - zvláště v závěru filmu) forma vyprávění, včtně užití děleného obrazu v klíčových scénách. Prostě skvělý americký film z filmově vůbec skvělých šedesátých let... ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Zpracování známé kriminální kauzy bostonského škrtiče tentokrát postavené na mírné mystifikaci diváka (schizofrenie A.DeSalva nebyla nikdy prokázána), bloudění v labyrintu falešných stop a precizně zahraných hlavních postavách. Září především T.Curtis, který v závěrečné rovině psychologického dramatu o zrůdě a tátovi dítěte v jedné tělesné schránce předvádí strhující výkon a v souvislosti s tím nutno ocenit i dabingový přínos V.Preisse, který svou prací neubral ani píď z naléhavosti jeho herectví. Zůstává otazníkem, proč si skoro tucet žen v období, kdy ve městě řádil maniakální škrtič s nylonkama, vpustilo do bytu neznámého člověka. Je však možné, že když viděly kukátkem někoho s vizáží Tonyho Curtise, řekly si ohledně své domácí bezpečnosti: "Well, nobody is perfect!" ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Zdařilý mix krimi, thrilleru, dramatu a mysteriózního snímku. Bostonský škrtič má ve své první části, kdy se stále objevují nové a nové oběti, velkou atmosféru. Rozdělený obraz jen dodává na poutavosti, protože tvář vraha je stále skryta a pouze sledujeme současně oběť a blížícího se zabijáka. Bohužel atmosféra na mě nějak přestala působit v okamžiku, kdy se na scéně objevil kompletně celý Tony Curtis, resp. ve chvíli, kdy začal utíkat a byl dopaden. Vyslýchání, byť stálo na vynikajícím výkonu Curtise, na mě příliš nezapůsobilo. Jak to doopravdy s vraždami v Bostonu bylo a jak přesně případ kolem DeSalva probíhal nevím, ovšem je jasné, že film není rekonstrukcí. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Od začiatku mali tvorcovia v rukách potencionálne veľmi sľubnú látku, ktorú počas vyšetrovacej časti filmu aj prakticky využili. Jediná smola bola, že bol film natočený podľa skutočnosti a tak sa museli uberať smerom, ktorý bol jasne vytýčený. Záver filmu, ktorý je zameraný na vrahov psychologický rozbor až príliš zbrzdil rozbehnuté tempo a kvalitu filmu, ktorá sa pýšila sľubnými hereckými výkonmi a zaujímavou zápletkou. Záver a trošku jednoduché rozuzlenie mi však nedovolia ísť k vyšším hviezdam. 70%. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (11)

  • Poprvé se Tony Curtis objeví až po hodině filmu. (Chatterer)
  • Režisér Richard Fleischer použil ve filmu rozdělení plochy plátna na několik menších ploch, ve kterých běžel film nezávisle na ostatních menších plochách. Tuto filmovou novinku viděl poprvé na Světové výstavě (EXPO) v roce 1967 v Montrealu. Ihned si uvědomil potenciál, který se v této novince skrývá. Bohužel, vedení studia Twentieth Centrury Fox bylo silně proti. Vedení studia mělo obavy, že diváci budou velmi zmatení a nebudou vědět, kam se dívat. Toho právě chtěl Fleischer dosáhnout. Po dlouhém přemlouvání mnoha lidí nakonec šéf studia Richard Zanuck svolil k použití této novinky. (Rollo_Tomasi)
  • Režisér Richard Fleischer chtěl od počátku do role Alberta DeSalvy Tonyho Curtise. Vedení studia Twentieth Century Fox ale Curtise odmítalo, protože byl „příliš pěkný“ a nevypadal jako vrah. Curtis si proto přidělal umělý nos, nalíčil se a poslal svou fotku se svou novou vizáží do studia. Poté, co byl tento „neznámý člověk“ schválen jako možný herec vraha, protože má tu správnou vizáž, vyšlo najevo, že je to Tony Curtis. (Rollo_Tomasi)

Související novinky

Affleck Jr. vs. Bostonský škrtič

Affleck Jr. vs. Bostonský škrtič

10.01.2014

Sériovým vrahům se na filmovém plátně rád věnuje David Fincher, který do téže řeky úspěšně vstoupil třikrát – v Sedmi, v Zodiacovi a v Mužích, kteří nenávidí ženy. Momentálně točí detektivku Zmizelá… (více)

Affleck na lovu bostonského škrtiče

Affleck na lovu bostonského škrtiče

07.12.2012

Casey, „ten lépe hrající z Affleckovic bráchů“, se chystá jako producent a možná i hlavní představitel zpracovat jednu z nechvalně známých kapitol historie rodného Bostonu. V šedesátých letech v… (více)

Reklama

Reklama