Reklama

Reklama

Nevhodný den pro rybolov

(festivalový název)
  • Španělsko Mal día para pescar (více)

Obsahy(1)

Jacob van Oppen (Jouko Ahola) je špičkový zápasník svojej generácie, neporazený majster sveta, ktorý trénoval v najlepšej zápasníckej škole v histórii. Je držiteľom zlatej medaily zo Spartakiády, ktorú získal predtým, než unikol z pazúrov komunizmu. Teraz navštevuje spolu so svojím ľstivým a prefíkaným manažérom, ktorého prezývajú Princ Orsini, dediny a mestečká Južnej Ameriky a vyzýva miestnych borcov na zápas do ringu. V stávke je vždy 1000 dolárov, napriek tomu Jacoba niekto nedokáže poraziť. To sa však môže zmeniť, keď Jacov príde do dediny menom Santa Maria, kde jeho výzvu prijme mladá žena v mene svojho snúbenca. Tým je 23-ročný Mário, nazývaný Turek, chlap o hmotnosti 130 kilogramov čistej svalovej hmoty, bez citu a inteligencie. Máriova snúbenica, ktorá výzvu v jeho mene prijala, je tehotná a pár potrebuje peniaze. Jacob už nepatrí medzi najmladších zápasníkov, jeho šance na výhru sú preto mizivé. (sochoking)

(více)

Recenze (31)

Fr 

všechny recenze uživatele

ŽIVOT JE NEKONČÍCÍ DOBRODRUŽSTVÍ..... /// Pojízdný cirkus má mnoho podob. Ten, který provozuje principál Orsini – pocházející z byzantské rodiny – má jednu atrakci: Jacob van Oppen, mistr světa, šampión, kterého trénovali jak lámat žebra, jak zlomit přes koleno, jak složit na žíněnku. Každý je v něčem dobrý.... A díky zápasu v Santa Maria, nějaké díře na konci světa, nahlédnou do nitra svých duší a naleznou třeba.... naději? Kdysi jsem v komentáři nějakého filmu četl větu ,,TYPICKÝ FESTIVALOVÝ FILM“. Tehdy jsem se pousmál. Ale teď už vím, co tím chtěl autor říct! Pozvolné tempo, o charakterech víme jen to, co je třeba a příběh vystavěnej na ,,píď“ přesně tak, aby nenudil a dramaticky oslnil v závěru, který mě na několik málo okamžiků přibil do křesla. LIDI NEJSOU RÁDI, KDYŽ JE NĚKDO PODVEDE. Když máte smůlu, nechoďte na ryby. Nebo..... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chci vidět borce, kterej dokáže chlastat a posilovat zároveň. (Ne, k vám do tělocvičny fakt nejedu, sorry...). 2.) Knižní podobu od uruguayského spisovatele Juana Carlose Onettiho ,,Jacob y el otro“ zřejmě nikde neseženu. 3.) Chystají se mi uříznout uši a nevím, jestli budu (pak) slyšet. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Zeebonk 

všechny recenze uživatele

Wrestlingový zápasník s nedokonalým poměrem svalu ku špeku a manažer s vizáží sňatkového podvodníka vs. vidláčtí Mexicanos a jedna hamižná těhule. Do karet snímku hraje oku lahodící prochcaná retro atmosféra a humor sušší než cár kůže z pravé půlky průměrné bílé prdele horizontálně rozprostřený na jihovýchodě Afriky, během poledne samozřejmě. Postavy bloumají odnikud nikam, příležitostně ze sebe vypudí sudý počet krokodýlích slz, zkrachovalost čpí z každé nitě šampiónova zařízlého úboru a když už to vypadá, že z veškeré té plytkosti osazenstvo skoná na hypoxii mozku, tak tvůrci vyloví z trenek parádní eso v podobě víceméně dokonalé poslední desetiminutovky, kterou bych si bez výčitek přibil na stěnu. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Velmi osobitý a zajímavý ohlas Aronofskyho Wrestlera v příběhu derniéry slavného zápasníka, jakož i obecnějšího modelového příběhu stárnutí, zalitý pro Jižní Ameriku tolik typickou omáčkou magického realismu. Režisér Álvaro Brechner není ovšem Darren Aronofsky, takže nepojímá základní dějový vzorec jako citlivě vedené komorního drama, natož aby mezi jednotlivá políčka filmu zakódoval ten výrazný silně depresivní podtón, naopak prosvětlil svůj film zvláštním viděním světa obohaceným o zjevnou nadsázku a komické ladění postavené většinou na poetice trapnosti (Šampion v poloprázdném kině skáče přes švihadlo, vzpírá zahradní vanu atd.) a absurditě daného příběhu, která prolíná i do pásma postav v podobě mnohdy absurdně vypadajících dialogů. Celá stylizace je navíc barvitě optimistická, což vytváří zvláštní kontrast s ryze pesimistickou reflexí stárnutí a tváří v tvář hledání smyslu života, respektive jeho nenacházením, vizuálně a především pak co se týče originality výrazových prostředků je pak Brechnerův snímek skutečně výjimečný. Celý koncept také místy připomíná pábitelství filmů Jiřího Menzela adaptujícího vrcholné texty svého dvorního literáta Bohumila Hrabala (Princ(ipál) Orsini je vlastně takový kníže Alexej z Konce starých časů, kterýžto název by mohl být symbolickou metaforou i pro Brechnerův film). Nevhodný den pro rybolov je skutečně originál, jenž ale tím, že je postaven především na bázi experimentu a svého diváka mate a znejisťuje, místo toho, aby mu dával jednoznačnější vodítka a nápovědy, až příliš zavání uměním pro umění. Po čistě řemeslné stránce je ovšem Álvaro Brechner režisérem par excellence...zvláště uvážíme-li, že toto je jeho celovečerní debut... ()

DavidS. 

všechny recenze uživatele

Není to nepředvídatelné, není to ani podivné...Je to jen jistě natočená a odehraná hispánská verze Wrestlera natočená téměř po formanovsku v jakémkoliv zapadákově, kam nečekaně dorazí kulturní, společenská či sportovní událost... A je jedno, zda je to Dolní Lhota nebo Santa Maria...Gary Piquer je celý Harvey Keitel... ()

zette 

všechny recenze uživatele

Hodne absurdni film, u ktereho divak mnohdy netusi, zda si z nej tvurci nedelaji srandu:-). Postavy jsou ale vice nez zajimave, vedle Oppena, dalsi potencialni ci skutecni souperi a v neposledni rade manazer Orsini, ktery je hlavni postavou. Film si celou dobu drzi sve pomalejsi tempo a nechava divaka v ocekavani, jak se dej vyvrbi. Nic extra se nestane, ale film ma pohodovou atmosferu a natoceny je hezky. I kdyz je pravdepodobne, ze nemit v tom prsty uruguaysky reziser, dam hodnoceni jen prumerne... ()

Galerie (25)

Zajímavosti (1)

  • Představitel hlavní role Jouko Ahola je vítězem silácké soutěže „World's Strongest Man“ z let 1997 a 1999. Narodil se 1. prosince 1970, měří 1,85 m a váží 125 kg. (Rominator)

Reklama

Reklama