Reklama

Reklama

VOD (1)

Film Big Eyes vypráví skutečný a šokující příběh jednoho z nejkolosálnějších uměleckých podvodů v historii. Na sklonku čtyřicátých a počátku padesátých let dosáhl malíř Walter Keane neuvěřitelného úspěchu, naprostou revoluci v komercionalizaci populárního umění se záhadnými obrazy tváří s velkýma očima. Bizarní a šokující pravda nakonec vyšla najevo, když se zjistilo, že Walterovy práce nebyly ve skutečnosti vůbec vytvořeny jím, ale jeho manželkou Margaret. Keane, jak se zdálo, žil kolosální lží, kterou oklamal celý svět. Příběh je až příliš neuvěřitelný, aby byl smyšlený. Big Eyes se soustředí na Margaretino umělecké probuzení, fenomenální úspěch jejích obrazů a její bouřlivý vztah s manželem, který byl katapultován k mezinárodnímu věhlasu tím, že přijímal ocenění za její práci. (Forum Film CZ)

(více)

Videa (11)

Trailer 2

Recenze (295)

baribal 

všechny recenze uživatele

Tima Burtona bych nezna, že se jedná o jeho dílo pravděpodobně nepoznal. Snad jenom podle všudypřítomně velmi kontrastních barev a neuvěřitelného příběhu. Sympatická Amy Adams by si už konečně zasloužila roli, která dostane zlatého plešouna a přehrávající Waltz, hraje úplně stejně jako v Tarantinových filmech (kde je jeho styl neskutečně přitažlivý, zde však trochu otravně-komicky). Burton tentokrát dost netradiční a pro mě bez výrazné originality, která je u něj prakticky vždy k vidění. Snad Tim příště najde nadupanější materiál hodný jeho kvalit.. chtělo by to něco "velkého" nebo "ospalého". ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Oceňuju Burtonovu snahu pojmout film vizuálně konečně maličko (maličko!) jinak a obsadit nové herce, ale příběh i jeho konstrukce jsou opět strašně nepromyšlené (a musí si pomáhat banálním vypravěčem) a já se víc a víc utvrzuju v tom, jak moc Burton nedokáže zpodobnit interakce mezi lidmi na nějaké komplexnější úrovni, což u filmu jako Big Eyes už rozhodně vadí. Dokáže vyvolat emoce okamžiku a osobní emoce, ale ne emoce vztahů, proto všechny jeho filmy, kde mají hrát vztahy roli, působí chladně a mrtvě. A tady to není čím zamluvit. Jo a šílený přehrávání Waltze je na hraně snesitelnosti. 2 a 1/2 ()

Reklama

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Když jsem zjistil, že se Tim Burton hodlá spojit síly s Christophem Waltzem a navíc mají v soundtracku k filmu zaznít dvě písně od mé oblíbenkyně Lany Del Rey, tak jsem se nemohl dočkat. Avšak ve výsledku jsem s Big Eyes nebyl spokojený. Příběh nebyl špatný, ostatně ani herecké výkony, nicméně mi to přišlo takové mdlé a rozhodně se z toho dalo vytěžit více, mohlo to být tak nějak více úderné. Možná jsem čekal příliš, a tak mi nestačil výsledný produkt, jenž na mě zapůsobil zcela průměrně. Jeden z mnoha biografických snímků, který bohužel nijak nevyčnívá z řady jemu podobných filmů, což je škoda, když vezmu v potaz jméno režiséra, herecké obsazení a samotný námět. ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Biografia, ktorá má veľké oči, ale pravdu nevidí. Síce oceňujem, že sa konečne medzi životopisné snímky nehrnú len príbehy o ktorých človek počul už tisíc krát a život maliarky Margaret Keane je dostatočne zaujímavý, aby si vyslúžil sfilmovanie, akurát to je taká biografia rýchloposunom. Burton to vzal z rýchlika a natočil síce nekonfliktný, vizuálne pestrý, ale inak snímok bez jedinej emocionálnejšej scény alebo silnejšieho momentu. Ono to takmer vyzerá ako rozprávka o utláčanej princeznej (Margaret) a falošnom zloduchovi (Walter), než silný životopisný snímok. Burton má síce stále nápaditý vizuál (scény s veľkými očami) plný hrejivých farieb a aj prostredie USA v 50. rokoch je pekne esteticky podané, akurát nevie gradovať scény, ani pracovať s postavami. Christopher Walz tu pod jeho vedením neuveriteľne prehráva až na hrane znesiteľnosti a zamrzí aj síce skvelá, ale absolútne nevyužitá Amy Adams. Chýba nejaký hlbší moment a Burton zabúda kde je hranica medzi „odľahčenosťou“ a banalitou. Až do záverečnej tretiny som mu to bol ochotný akceptovať, ale následne prišiel súdny proces, ktorý pôsobí ako nevhodne preafektovaná komédia bez kúska vážnosti alebo rešpektu k skutočne žijúcim postavám než seriózny životopis. To už sa ani nedá nazvať prikrášľovanie udalostí, ale čistá naivita. Po dlhšej dobe netradičnejší Burton ako sme u neho z poslednej doby zvyknutý, ale ani nijako zvlášť kvalitný Burton. Mám dojem, že by mal radšej ostať u iných žánrov, než u životopisných snímkov. Tých pár typicky Burtonovských fantasy scén poteší, ale to je asi všetko čo filmu dokázal priniesť. Tento námet v sebe skrýval väčšiu silu. CELKOVO: 2,5* (5/10) ()

SlecnaSmilly 

všechny recenze uživatele

Dovedu si docela dobře představit, že tenhle film tak nějak prošumí, protože lidem, které nevzrušují termíny jako akvarel, perokresba nebo olejové barvy, toho moc nenabízí. Nejsem zrovna Burtonova skalní fanynka a jeho posledních pár veledíl mě moc nechytlo, ale oceňuji jeho typickej vizuální rukopis, kterej jde až na samou hranici kýče, u tohole snímku si ale režisér šňupnul dávku reality a výsledkem je lehká nuda. Teda né, že by Christopher Waltz nepřehrával za dva až tři ochotnické divadelní ansámbly, nicméně to úplně nestačí, zvlášť když zdejší anotace vyzradí celou zápletku včetně konce příběhu, asi se předpokládalo, že je to tu samej kunsthistorik a odborník na torbu Margaret. Keane . ()

Galerie (64)

Zajímavosti (16)

  • Herecké obsadenie filmu pozostáva prevažne z hercov, s ktorými Tim Burton ešte nepracoval, čo je pre neho nezvyklé. (scattered)
  • V scéne, kde Margaret (Amy Adams) a Walter (Christoph Waltz) maľujú pred "Palace of Fine Arts" v San Franciscu, môžeme za nimi vidieť skutočnú Margaret Keane, ktorá sedí na lavičke a číta knihu. (dwdb)
  • Tim Burton sbírá díla Margaret Keane již roky, v roce 1990 si u ní dokonce objednal obraz. (Dementra)

Související novinky

Eva Green znovu u Burtona

Eva Green znovu u Burtona

29.07.2014

Francouzská herečka Eva Green letos dráždí diváky hned v pěti projektech: V mysteriózním seriálu Penny Dreadful, v akčňáku 300: Vzestup říše, ve westernu Salvation, v dramatu White Bird in a Blizzard… (více)

Burton a Waltz mají „velké oči“

Burton a Waltz mají „velké oči“

04.04.2013

A scénář poskytnou Scott Alexander a Larry Karaszewski, kteří stáli za Edem Woodem, objektivně asi nejlepším (a určitě nejuznávanějším) Burtonovým filmem. To je bezesporu dobrá zpráva. Burton si… (více)

Reklama

Reklama