Reklama

Reklama

Jsi tam?

Tchaj-wan / Francie / Nizozemsko, 2010, 90 min

Obsahy(1)

Jsi tam? vypráví příběh Jitze (20), profesionálního hráče, který cestuje po celém světě a soutěží v turnajích videoher. Během pobytu v Taipei se stane nečekaně svědkem nehody, která se podobá těm z jeho videoher, což ho konfrontuje s vlastní smrtelností. Jeho svět je náhle otřesen. V hotelovém baru se setkává se zajímavou Tchajwanskou dívkou. Snaží se k ní přiblížit, ale dokáže to jen ve virtuálním světě. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (4)

xzajox 

všechny recenze uživatele

Ste sa museli zblaznit... Taka hlupost. Som byvaly gamer, introvert a s malym problemom prezivania citov, ale tento chlapetz bol extremny puk. Ticheho civenia do prazdna bol tento film az prilis plny. Chlapetz je hrac, je tichy, hanblivy. Ked hovori s kamosmi, zda sa normalny. Ked stretne zensku, stava sa z neho koktajuci konsky trt, ktory nevie ani podakovat, alebo povedat sorry. A ked uz nieco povie, az ma hlava boli, ako casto som si daval FacePalm... Priebeh filmu: Hra, civenie, chalani, 10sekund zenska wow, civenie, hra, ticho, zenska zasa, trapny moment, civenie, ticho, zenska, civenie, trapne reci, trapne civenie, trapny second life. Inak SL je v azii velmi oblubeny, napriek tomu, aky je skaredy (graficky). Chlapetz x krat nedokazal pochopit, ze je navyse a ze ma zmiznut. Ale platil pekne, takze nevadilo... No a potom koniec...? WTF? A o com to bolo? 17% 1* za Tchajwanku a Tchai prirodu. ()

Aelita 

všechny recenze uživatele

Lidé mytologických dob žili v magické realitě. Osvícenství oddělilo realitu od mýtů. Realita – člověk – poprvé uvědoměle vytvořila jinou realitu a člověk se tak připodobnil Bohu. Zrodila se virtualita – oblast a síla potencionality. Kolik je myslících reálných subjektů, tolik je myšlených virtuálních objektů, počínaje Bohem a konče vesmíry. Virtuální objekty existují reálně a aktuálně i potenciálně, i když ne věcně. Tak člověk objevil uvědoměle vytvořitelnou zónu úniku z reality. Na druhou stranu i sám člověk a jeho reálný svět ztratily jistotu pevné původnosti a staly se možným objektem subjektu nadreality, to jest i tento svět může být jen virtualitou, kterou vytváří v představách nějaká nadbytost. Realita se stala nejistou, problematickou a přebytečnou ve své mnohosti a podrobnosti. Virtuální svět lze zdokonalit a ovládnout, kdežto realita se tomu vzpírá. Do moderní doby virtualita přebývala v představách a knihách a zviditelňovala se pouze v statických znázorněních (obrazech, kresbách, sochách atp.). Fotografie umožnila kopírovat realitu. Film a televize rozpohybovaly virtualitu a začaly dublovat, imitovat a nahrazovat reálnou realitu realitou smyšlenou a tím samým i vytěsňovat zatím panující vizuální realitu. Objevil se vizuální paralelní svět, mnoho světů. Avšak i tato pohyblivá, oživená virtualita, podobně jako knihy, poskytovala pouze možnost pasivní účasti – vnímání. A teprve počítačové technologie CGI (Computer-generated imagery) a internet, jenž propojil jednotlivé subjekty a jejich představy, daly člověku možnost v tom paralelním virtuálním prostoru aktivně jednat a dokonce i žít. K reálnému životu člověka přibyl jiný život, který zaplňuje prázdnoty života reálného, vytěsňuje reálné problémy a poskytuje skoro všemohoucnost. Přinejmenším neomezené množství životů není problém. V kyberrealitě člověk zapomíná na svou osamocenost a konečnost a je schopen dosáhnout bezpečí a klidu. Vznikl kyberprostor – polidštěný svět jedniček a nul. Jednání člověka v kyberprostoru je lehké, rychlé, bezpečné a tudíž i hravé. I proto se největší popularitě těší počítačové hry. A čím je dokonalejší počítačová virtualita, tím více pohlcuje, narušuje a dělá zbytečnou realitu. Vše směřuje ke zrození reálného virtuálního myslícího subjektu – robota, internetového vědomí, virtuálního "člověka" atp. – subjektu, který je podobně jako reálný člověk zcela závislý na své "tělesnosti". Svoboda je pouze zdání, pokud a dokud se vědomí neosvobodí od hmoty. ___ Zatím možná nejvýstižnější film o introvertnosti počítačových hráčů, který poskytuje skoro meditativní pohled do jejich vnitřních virtuálních a reálných světů, konfrontuje tyto světy a ukazuje, že v tomto duálním světě – jak reálném, tak i virtuálním, do nějž se realita promítá – je nezbytná vyváženost mezi Jang a Jin. ()

Reklama

troufalka 

všechny recenze uživatele

Smutný příběh mladého muže, který se natolik upnul na virtuální svět, že už nedokáže žít v tom skutečném. Challenge Tour 2015: 30 dní se světovou kinematografií ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama