Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Roy je mladý strážník, kterého do zákonů losangeleského pouličního života zasvěcuje starý profík Kilvinsky. Ten už má těsně před důchodem, a tak chce Roye důkladně proškolit, aby ho po jeho odchodu dokázal zastoupit. Strážník Roy Fehler a jeho tři kamarádi jsou členy policejního sboru ve velkoměstě, kde je nebezpečí na pořadu dne. Společně s policejním veteránem Kilvinskym křižují své policejní rajony, potýkají se s bankovními lupiči a vzdorujícími prostitutkami, uklidňují války místních gangů, zachraňují zneužívané děti, zadržují drogově závislé a čelí celé řadě dalších problémů - od rasových nepokojů až po automobilové honičky. Strážci majetku i morálky jsou mnohými uctíváni jako zpovědníci, zatímco jiní jimi opovrhují a považují je za bestie. Kilvinsky si svého policejního života cení nade vše, proto v něm vyhlídka na prázdnotu důchodu vzbuzuje myšlenky na sebevraždu. Ovšem tento způsob života zároveň ničí Fehlerovi manželství s Dorothy, a tak hledá útěchu u milenky. (Cinemax)

(více)

Recenze (21)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Noční nepřikrášlená rutina řadových policistů v podobě syrového policejního procedurálu, který v mnoha ohledech předběhl svou dobu (na tento styl naváže až Pevnost Apačů v Bronxu o dekádu později; většina podobných snímků se věnuje detektivům nikoli právě pochůzkářům/jízdním patrolám). Děj absentuje, jedná se čistě o historky z nočních šichet v pokleslé čtvrti z dob, kdy nikomu nepřišlo nepatřičné, že si LAPD nebrala zrovna dvakrát velké servítky, pravidla a předpisy byly značně uvolněné (či rovnou neexistující) a role Hispánců i Afroameričanů ve společnosti byla z pohledu policejního sboru druhořadá. Naturalistické, do morku kostí sedmdesátkové, výtečně zahrané, s láskou k profesi i městu a v druhé polovině přeci jen citelně postrádající gradaci či alespoň nějaký vývoj. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Veľmi príjemné prekvapenie. Filmov s policajtmi a o policajtoch som videl mnoho, ale tento bol iný. Neviem, či použijem správne slová, ale bol citlivý a vnímavý k tomu čo prežívajú policajti pri ich neľahkej práci v uliciach a pritom neklesol na úroveň heroizácie ich práce. Naopak, na niekoľkých prípadoch ukázal, ako táto práca policajta úplne pohltí a zabraňuje mu žiť aj niečím iným ako svojou prácou. Preto je odchod do penzie smrteľne nebezpečný a scéna návštevy Kilvinského v mieste jeho pôsobenia je mrazivo presná. Porovnaniu s našimi policajtmi sa radšej vyhnem. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

První půlhodinu jsem se do filmu teprve dostával, třeba ten nezáživný případ s chytáním prostitutek v ulici mě v kontrastu s tak atraktivní noirovou atmosférou až zprvu zarazil. Ale pak mi Novodobní centurioni naštěstí ukázali svou výjimečnost a postupně jsem se ocitl v slušném závalu napětí, ale i emocí... minimálně dva náhlé zvraty mě hodně zamrazily. Nejde zde o tradiční kriminálku řešící jeden souvislý případ, ale o realistický pohled na práci velkoměstských policistů, kteří se každý den a noc náležitě věnují řešením tu menších, tu větších incidentů, jsou nuceni chytat pouliční delikventy, jejich profese se, často bez možnosti plnohodnotného oddychu, plně promítá i do jejich soukromých životů a každou druhou chvíli čelí smrtelnému nebezpečí. Osobně mě celkem zaujala už předchozí Fleischerova spolupráce s Georgem C. Scottem The Last Run (1971), navzdory tomu, jak jsem ten film před rokem v komentáři docela zkritizoval (jak jsem si teď připomněl), si stále z toho vybavím více scén a místy netradiční zpracování žánru, ovšem tentokrát pánové spolu vypálili rozhodně mnohem větší palbu! Scott se tu blýskl prvotřídním výkonem, ale skvěle mu sekundovali i mladší, celková výpověď filmu mě zasáhla dostatečně a jako celek je to pro mě zase další důkaz, že americká kinematografie v tomto období byla na neopakovatelném vrcholu... a také, že krimi thriller / neo-noir 70. let rozhodně nejsou pouze Čínská čtvrt a Taxikář, ale i mnohdy podobně nenápadné klenoty se stejně excelentní řemeselnou stránkou a rovněž nadčasovým přesahem. [80%] ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Jestli někde někdy existoval film, ve kterém se objevili snad všechny klišé a atributy policejního filmu (což rozhodně není totéž, co krimi/detektivka), tak je to tenhle, problémy s chlastem? zaškrtnuto, doma to neklape, manželka se bojí, samé noční, jasně, přítomno, stejně jako další a další. Jenže, ony jsou tyhle střípky a příběhy party pochůzkářů proklatě zábavné (ano, technicky to pochůzkáři nejsou a třetina dialogů se odehrává v autech, ale slovo ´pochůzkář´ tak nějak dokonale vystihuje všechny zúčastněné postavy). Za zmínku taky stojí hlavní hrdina, hraný Stacy Keachem, jehož vzhled sériového znásilňovatele plyšových poníků s mašličkou se dokonale hodí do role hodného policajta a tatíka od malé holčičky. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Policajtských filmů jsem viděl dost, ale nemohu si vybavit žádný, který by nahlížel na jejich práci takhle vyváženým pohledem, který ukazuje její krásné i nepříjemné stránky. Jsou to takové policejní historky, výborně zahrané (Stacy Keache mám čím dál radši) a sedmdesátkově syrové. Pokud se v USA pouští studentům policejní akademie nějaký film, určitě je to tenhle. Podle bestselleru Josepha Waumbaugha, bývalého policisty, aneb jak praví tagline filmu - The nationwide bestseller about cops - by a cop! ()

Galerie (41)

Zajímavosti (2)

  • Erik Estrada, který zde hrál strážníka Sergia Durana, se později proslavil v seriálu též z policejního prostředí, a to v CHiPs (od r. 1977). (J.F.B.)
  • Vlastním autem Roye Fehlera (Stacy Keach) je Ford Mustang Hardtop z roku 1965. (J.F.B.)

Reklama

Reklama