Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Roy je mladý strážník, kterého do zákonů losangeleského pouličního života zasvěcuje starý profík Kilvinsky. Ten už má těsně před důchodem, a tak chce Roye důkladně proškolit, aby ho po jeho odchodu dokázal zastoupit. Strážník Roy Fehler a jeho tři kamarádi jsou členy policejního sboru ve velkoměstě, kde je nebezpečí na pořadu dne. Společně s policejním veteránem Kilvinskym křižují své policejní rajony, potýkají se s bankovními lupiči a vzdorujícími prostitutkami, uklidňují války místních gangů, zachraňují zneužívané děti, zadržují drogově závislé a čelí celé řadě dalších problémů - od rasových nepokojů až po automobilové honičky. Strážci majetku i morálky jsou mnohými uctíváni jako zpovědníci, zatímco jiní jimi opovrhují a považují je za bestie. Kilvinsky si svého policejního života cení nade vše, proto v něm vyhlídka na prázdnotu důchodu vzbuzuje myšlenky na sebevraždu. Ovšem tento způsob života zároveň ničí Fehlerovi manželství s Dorothy, a tak hledá útěchu u milenky. (Cinemax)

(více)

Recenze (21)

choze 

všechny recenze uživatele

Realistická protiváha o rok staršího komiksového Drsného Harryho a předchůdce Pevnosti Apačů v Bronxu, Poldů z Hill Street, Wire, Shield a ayerovek, z pera sedmdesátkového Ayera jménem Wambaugh. Skrumáž zábavných epizodek z (převážně nočního) patrolování losangeleských ulic plných prostitutek, podezřelých černochů a hispánců a domácího násilí, kde se pochůzkáři občas stanou obětí kulky - někdy vystřelené bankovním lupičem, jindy jimi samými, buď omylem do nevinného, nebo záměrně do vlastní hlavy. Chybí tomu větší tah na branku a nebudu si z toho nic moc pamatovat, ale dýchá to sedmdesátkama a charizmatičtí sympaťáci Scott a Keach to spolehlivě táhnou. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Veľmi príjemné prekvapenie. Filmov s policajtmi a o policajtoch som videl mnoho, ale tento bol iný. Neviem, či použijem správne slová, ale bol citlivý a vnímavý k tomu čo prežívajú policajti pri ich neľahkej práci v uliciach a pritom neklesol na úroveň heroizácie ich práce. Naopak, na niekoľkých prípadoch ukázal, ako táto práca policajta úplne pohltí a zabraňuje mu žiť aj niečím iným ako svojou prácou. Preto je odchod do penzie smrteľne nebezpečný a scéna návštevy Kilvinského v mieste jeho pôsobenia je mrazivo presná. Porovnaniu s našimi policajtmi sa radšej vyhnem. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Starého psa novým kouskům nenaučíš. Richard Fleischer byl filmový mastodont, zástupce starého klasického Hollywoodu, který se chtěl chytit s čerstvou řítící se vlnou ´Nového Hollywoodu´, vybral si aktuální téma, které rezonovalo ve společnosti a o kterém neměl ani páru … no a nedopadlo to. Je to takový sled epizodek, bez nějaké jednotící linie, hlavní lákadlo George C. Scott je tu na vedlejší koleji, motivace k jeho fatálnímu kroku velmi chabá. Celé to má takové uspávající tempo, i když se tu ukazuje každodenní policejní práce, řeší kriminalita, drogy a násilí na ženách a když dojde na intimní scény, Stacy Keach je neumí herecky prodat a hraje mu do toho nějaké plytká výtahová hudba. Historicky zajímavé je to snad pouze ze dvou pohledů, které by dneska absolutně neprošly jako rasistické a společenský závadné – černoši jsou tu jako zavrženíhodná spodina společnosti, která dělá jenom problémy, stejně jako gayové, když policista své ženě říká, že byli s kolegama „na lovu teploušů v parku“ :o) ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

První půlhodinu jsem se do filmu teprve dostával, třeba ten nezáživný případ s chytáním prostitutek v ulici mě v kontrastu s tak atraktivní noirovou atmosférou až zprvu zarazil. Ale pak mi Novodobní centurioni naštěstí ukázali svou výjimečnost a postupně jsem se ocitl v slušném závalu napětí, ale i emocí... minimálně dva náhlé zvraty mě hodně zamrazily. Nejde zde o tradiční kriminálku řešící jeden souvislý případ, ale o realistický pohled na práci velkoměstských policistů, kteří se každý den a noc náležitě věnují řešením tu menších, tu větších incidentů, jsou nuceni chytat pouliční delikventy, jejich profese se, často bez možnosti plnohodnotného oddychu, plně promítá i do jejich soukromých životů a každou druhou chvíli čelí smrtelnému nebezpečí. Osobně mě celkem zaujala už předchozí Fleischerova spolupráce s Georgem C. Scottem The Last Run (1971), navzdory tomu, jak jsem ten film před rokem v komentáři docela zkritizoval (jak jsem si teď připomněl), si stále z toho vybavím více scén a místy netradiční zpracování žánru, ovšem tentokrát pánové spolu vypálili rozhodně mnohem větší palbu! Scott se tu blýskl prvotřídním výkonem, ale skvěle mu sekundovali i mladší, celková výpověď filmu mě zasáhla dostatečně a jako celek je to pro mě zase další důkaz, že americká kinematografie v tomto období byla na neopakovatelném vrcholu... a také, že krimi thriller / neo-noir 70. let rozhodně nejsou pouze Čínská čtvrt a Taxikář, ale i mnohdy podobně nenápadné klenoty se stejně excelentní řemeselnou stránkou a rovněž nadčasovým přesahem. [80%] ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Jestli někde někdy existoval film, ve kterém se objevili snad všechny klišé a atributy policejního filmu (což rozhodně není totéž, co krimi/detektivka), tak je to tenhle, problémy s chlastem? zaškrtnuto, doma to neklape, manželka se bojí, samé noční, jasně, přítomno, stejně jako další a další. Jenže, ony jsou tyhle střípky a příběhy party pochůzkářů proklatě zábavné (ano, technicky to pochůzkáři nejsou a třetina dialogů se odehrává v autech, ale slovo ´pochůzkář´ tak nějak dokonale vystihuje všechny zúčastněné postavy). Za zmínku taky stojí hlavní hrdina, hraný Stacy Keachem, jehož vzhled sériového znásilňovatele plyšových poníků s mašličkou se dokonale hodí do role hodného policajta a tatíka od malé holčičky. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (2)

  • Erik Estrada, který zde hrál strážníka Sergia Durana, se později proslavil v seriálu též z policejního prostředí, a to v CHiPs (od r. 1977). (J.F.B.)
  • Vlastním autem Roye Fehlera (Stacy Keach) je Ford Mustang Hardtop z roku 1965. (J.F.B.)

Reklama

Reklama