Reklama

Reklama

Viděl jsem ďábla

(festivalový název)
  • Jižní Korea Akmareul boattda (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Korejský autor vytříbených žánrových snímků Kim Ji-woon se opět vrací na Filmasii. Po mandžuském westernu Hodný zlý a divný, existenciální gangsterce A Bittersweet Life a přelomovém hororu A Tale of Two Sisters přináší osobité a kontroverzní uchopení filmů o masových vrazích. Premisu o zastánci práva, který se tváří v tvář brutální vraždě své přítelkyně stává zaslepeným mstitelem, rozvádí do podoby divokého a drsného thrilleru prodchnutého groteskním násilím. Hrdina toužící po zadostiučinění se postupně stává stejnou bestií, jako jeho protivník. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (477)

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to skvelý krimi thriller od Kim Ji-una. Má vynikajúci príbeh o agentovi, ktorého snúbenka bola brutálne zavraždená sadistickým vrahom a tak chce urobiť všetko preto, aby ho medzi miestnymi podobne zameranými zločincami našiel. To sa mu aj podarí, ale miesto usmrtenia sa rozhodne týrať ho tým, že z lovca urobí korisť. Ale vrah sa s týmto osudom len tak zmieriť nehodlá. Spracovanie je perfektné, tu nemám absolútne čo vytknúť, aj táto nadmerná dĺžka filmu mohla byť kľudne ešte výraznejšia, dej vtiahne už od prvej minúty a odhlavnej vraždy, ktorá príde čoskoro naberie skvelé tempo, ktoré sa nezastaví až do konca. Film je plný originálnych situácií, minimálne už len základ filmu, tento spôsob pomsty som ešte nikdy nevidel a z kladného hrdinu to nerobí až takého slušného človeka, ako v bežných filmoch a mnoho iných prvkov, ktoré celkový príbeh ešte rozšíria, ale vôbec nič tu nepôsobí, že by bolo navyše, alebo dokonca malo prekážať, príbehovo to už v rámci žánru lepšie byť ani nemohlo. A ešte k tomu ten nezabudnuteľný záver. Čo sa týka samotnej akcie, tak vo svojej kategórii je to úplná špička. Násilím sa zbytočne nepreháňa, nie je ho tu prehnane moc, viacero situácií je len naznačených, alebo sú krátke, ale zase mimoriadne efektívne, napríklad ťahanie úst za prípustnú mieru, k tomu nezabudnuteľná situácia v taxíku, obzvlášť skvelým vizuálom, ale najviac som spokojný so samotnými stretmi dvoch hlavných rivalov, vycvičený agent proti brutálnemu vrahovi, ktorý sa len tak nezastaví, ktoré pôsobia správne tvrdo a nekomromisne a sú aj výborne natočené. Herecké obsadenie je dokonalé, perfektný Lee Byeong-heon v hlavnej úlohe, ktorý hráva v jednej skvelej úlohe za druhou a táto je asi tou najlepšou, Choi Min-sik, ktorý tu až nepríjemne zahral toho najslizkejšieho a najúchylnejšieho vraha, s akým som sa vôbec kedy vo filmoch stretol, je skutočne odporný v každom ohľade a plno zaujímavých zvyšných postáv. Réžia a technická stránka sú dokonalé, Kim Ji-un je skutočne talent, bezchybnosť v každom ohľade. Tu skutočne nenachádzam nič, čo by sa dalo vytknúť, v rámci žánru asi absolútny vrchol. 87% ()

Algernons 

všechny recenze uživatele

Wau! Tohle mělo našlápnuto k tomu se stát jedním z nejlepších filmů jaké jsem kdy viděl. Jak už to bývá v Koreji zvykem, netradiční film o pomstě, který to zase probádá z trochu jiného úhlu. Film který nalezením vraha ženy našeho hrdiny teprve začíná a stává se tak divokou a napínavou hrou na kočku a myš. To vše jen a jen pozvedá úžasný scénář, ještě lepší režie vyvolávající pocit napětí v každé scéně v kombinaci s úžasným hereckým duelem Min-sika Choie a Byung-huna Leeho. Opravdu brutální podívaná, ze které se mi dělalo zle a to vydržím leccos. Škoda jen, že tuhle tvrdou pomstu neposunuli o level dál a neudělali tvůrci ještě něco méně tradičního, protože si to film se svou stopáží zaslouží. Takhle to ve finále působí lehce nevyužitě a neadekvátně k delší stopáži, která se v tomhle pojetí zdá být trochu nafouknutá. Ovšem oceňuji film, který si neláme hlavu s typickou strukturou a jde si po své vlastní ose. Miluju korejskou originalitu. ()

Reklama

panjosef 

všechny recenze uživatele

Brutální touha po pomstě zvrhlému vrahovi. Hodně silnej a hodně drsnej vál. Pomalejší a rozvleklejší vyprávění vůbec není na škodu, naopak pomalu a neúprosně buduje ubíjející atmosféru a špatný pocit ze začarovaného kruhu násilí. Vše vyexponováno až do extrémního konce. Chvílemi jsem ke konci přemýšlel že bych tomu dal i tu pětku, ale musím na druhou stranu přiznat, že rozehrání některých situací mi přišlo místy přece jen trochu krkolomné a místy se nabízí otazník - proč zrovna takto a jakto. Ale i přes to - 4 hvězdy a pochvala korejcům za kvalitní a extrémní filmový zážitek. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Z kórejských hororo - krimi - thrillerov najlepší kúsok aký som videl. Film hneď od začiatku ponúka strhujúci pohľad na chorobnosť masového vraha a odhodlanosť pomstiteľa, ktorý nestojí o klasickú pomstu, ale o zadosťučinenie v podobe opakovaného týrania v spôsobovaní čo najväčšej bolesti tomu čo sa "dotkol" jeho rodiny. Kto chodí na ryby, určite pozná pravidlá tejto nudnej zábavky: POVOLÍŠ - PRITIAHNEŠ. A presne o toto v tomto filme išlo ...nový druh pomsty, ktorý mne náramne chutil. Za zamyslenie stojí už len samotný názov filmu - VIDEL SOM DIABLA - koho vlastne režisér v tomto filme označil za diabla?? Masového vraha alebo pomstiteľa?? Každopádne by obaja potrebovali pomoc - RZP tu ale určite stačiť nebude.. ()

Pethushka 

všechny recenze uživatele

Svým způsobem je to geniální dílo. Na druhou stranu se trochu stydím, že tak pozitivně hodnotím tolik zla. Ale byla jsem poučena, že "takový je život". K Byeong Heon Lee chovám obrovské sympatie a celou dobu jsem chápala všechny jeho nelidské činy. Měl se zkrátka za co mstít. Pro roli ďábla zase nemohl být vybraný nikdo jiný než Min Sik Choi. Často jsem si říkala, že už je to moc otevřené, ale jinak by asi divák necítil správně tu touhu po pomstě. Mých 5* je za fantastický scénář, skvělé herecké výkony a režii. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (16)

  • Režisér Jee-woon Kim prezradil, ako sa niektorí indickí producenti zaujímali o práva na remake filmu. Keďže dohoda pri rokovacom stole zlyhala, zasmial sa a povedal: "Aj tak to urobili." (maramashi)
  • Počas natáčania mal Choi Min-sik dostal nápad zmlátiť náhodného cudzinca, ktorý sa s ním hrubo rozprával vo výťahu, uvedomil si, že sa počas natáčania stal násilným a nakoniec začal bláznieť. Po uvedení filmu sa vo výťahu stretol s dievčaťom, ktoré sa zľaklo a spanikárilo, keď ho videla po tom, čo si pozrela film. Aby ju upokojil, povedal jej: "Už nezabíjam ľudí, takže sa o mňa nemusíš báť. Som človek, nie vrah." (maramashi)
  • Po nezávislém dokumentaristicky laděném koprodukčním dramatickém snímku Himalaya, Where The Wind Dwells z roku 2009 je filmový snímek vůbec prvním, v němž se jihokorejský herec Min-sik Choi (New World (2013), Sympathy For Lady Vengeance (2005)), jeden z hlavních představitelů jihokorejského filmového průmyslu, od svého dobrovolného odchodu do exilu, v hlavní roli objevuje. Filmový režisér Woo-suk Kang (Fists Of Legend (2013), Another Public Enemy (2005)) jej v roce 2005 veřejně obvinil z úmyslného ovlivňování výše nároku na herecká odškodnění, sjednaná při původním smluvním kontraktu, jsou-li herci v průběhu vývoje sjednaného projektu na základě jednostranného verdiktu od takto koncipované smlouvy osvobozeni. To v praxi znamená, že o jejich původně sjednanou spolupráci neprojevuje filmový investor již další zájem a chce je případně nahradit jinými aspiranty. Min-sik se proti takovému jednání tvrdě ohradil a společně s dalšími vlivnými filmovými tvůrci jihokorejského filmového průmyslu, mezi nimiž figuroval i Song-ho Kang (The Face Reader (2013), Snowpiercer (2013)), požadoval vytvoření konstantní klauzule, díky níž by takto osvobození herci měli možnost domáhat se finančního odškodnění ve výši procentuálně několikanásobně vyšší, než tomu do této doby bylo. K jeho úmyslnému odchodu do pomyslného exilu vedla i další rozporuplná rozhodnutí korejské filmové rady, která se v roce 2006 rozhodla radikálně snížit počet dní, během nichž má filmový snímek zahraniční, ale i domácí produkce možnost být promítán návštěvníkům kinosálů. Z původních 146 dní, k jejichž oficiálnímu ustanovení došlo v roce 1985, na konečných 73 dní. Usnesení je výsledkem smlouvy o volném obchodu mezi vládou Jižní Koree a vládou Spojených Států Amerických. Min-sik Choi se v této době věnoval divadelní tvorbě, která mu v počátcích byla tak blízká. Objevil se například v divadelní inscenaci The Pillowman (2007). (Conspi)

Související novinky

Filmasia 2010 – asijské „best of“

Filmasia 2010 – asijské „best of“

30.11.2010

Letošní festival Filmasia se koná v Aeru 3. - 5. prosince 2010. Uvidíte nové filmy od jmen jako Andrew Lau, Takashi Miike, Hayao Miyazaki, Tsai Ming-liang nebo Kim Ji-woon! Asijský víkend začíná v… (více)

Reklama

Reklama