Reklama

Reklama

Carlos vypráví o životních osudech Ilicha Ramíreze Sáncheze, jenž byl po dvacet let nejhledanějším teroristou na světě. Mezi lety 1974, kdy se v Londýně pokusil zavraždit britského podnikatele, a 1994, kdy byl zatčen v Chartúmu, prožil několik životů pod mnoha pseudonymy a prošel si všemi spletitostmi mezinárodní politiky té doby. Kdo byl Carlos, jak se jeho propletené a mísící se identity propojují, kým byl, než se bezhlavě vrhl do svého nekonečného boje? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (58)

cab 

všechny recenze uživatele

Nedokazu si predstavit neosekanou verzi, protoze biograficky pribeh o osudu jednoho z nejslavnejsich teroristu minuleho stoleti Ramira Sancheze alias Carlose se i ve zkracene podobe tri hodin vlece. Presto je zivot podobnych lidi sam o sobe zajimavy, bohuzel by si zaslouzil poutavejsi zpracovani. Pro milovniky subzanru se urcit nebude jednat o zklamani. 65% ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Ramírez je skvělý. Assayas si poradil se střídáním lokací jako kdysi naši tvůrci, letmý záběr na nové město, pro jistotu popisek a dál pokračujeme v interiéru. Malý televizní rozpočet z toho čiší. Ale díky němu nevidíme bortící se budovy, hromady mrtvol, jejich tělesných orgánů, ani tekutin. Vidíme salónního teroristu, který sice střílí celkem rád, ale nerad se svým obětem dívá do očí. Viděla jsem sestříhanou verzi ČT, která má značnou dynamiku, jen kvůli přemíře postav je někdy složitější se v ději orientovat. ()

Reklama

Traffic 

všechny recenze uživatele

Ještě po skončení druhé části jsem chtěl Carlosovi (podobně jako Baader-Meinhof Komplexu) vyčítat takzvanou "romantizaci teroristy". Měl jsem totiž během sledování chuť stát se revolucionářem, v luxusních hadrech bojovat proti kapitalismu, kouřit doutníky, pít whisky a klátit krásné levičácké aktivistky. Ve třetím dílu ale Assayas Carlose doslova myšlenkově i fyzicky vykastruje tak, že na nějaké zidealizované představy opravdu není místo. Nejhorším osudem teroristy totiž není mučednická smrt, ale naprostá ztráta relevance, a nejpotupnější situací pro muže je, když mu přestane fungovat jeho nádobíčko. _____ Budu opakovat, co tu už bylo řečeno jinými, ale Carlos měl podle mě být buď dvou a půl hodinový film nebo deseti-dvanáctidílný seriál. Snažit se zmapovat dvacet let v pěti hodinách a v nich se navíc snažit uvést množství postav a zdánlivě nesouvisejících událostí, se dost dobře snad ani nedá. _____ Mesrine zůstává neohrožen. ()

ElChe26 

všechny recenze uživatele

Ačkoli jsem film ohodnotil 4*, původně jsem chtěl dát pouze 3*, ale to bych tuto televizní minisérii podhodnotil. Přiznám se, že jsem čekal možná něco jiného. Chvíli jsem se sám sebe ptal, jak je možné, že se z Carlose stala teroristická superstar? Taky nechám stranou to, že hlavní protagonista je autory vylíčen jako marxistický playboy, jemuž neodolá snad žádná západoněmecká levicově orientovaná studentka. Porovná-li divák fotografie skutečného Carlose s tím filmovým, bude okamžitě jasné, kam mířím. První díl této minisérie působí spíše jako náborový film do nějaké teroristické organizace, o což asi autoři snímku neusilovali. Přes veškerou mojí kritiku se jedná o zdařilou televizní minisérii, jež však nedosahuje takové kvality jako film o RAF - BMK. ()

JohnSmith 

všechny recenze uživatele

Nebylo to vůbec špatné, zvlášť, když se jedná o televizní film. Nicméně z podobného soudku a ze stejného období mě víc zaujal Baader Meinhof Komplex. O tom, jaký Carlos byl nebo nebyl se dá spekulovat, stejně tak o jeho činech. Vše máme pouze z vyprávění nebo jsou to pouhé domněnky. Assayas tu Carlose ukazuje jak zbrklého, namachrovaného zabijáka, který je neustále peskován "nadřízenými". Jaká byla asi realita? ()

Galerie (55)

Zajímavosti (1)

  • Režisér Olivier Assayas původně do seznamu doprovodných skladeb vložil písně skupiny The Feelies. Její členové ale protestovali proti jakémukoli spojování svých skladeb s terorismem. V důsledku toho bylo použito několik písní kapely Wire. (vangobseck)

Reklama

Reklama