Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Z tvorby významného českého dramatika, spisovatele, režiséra a scenáristy Oldřicha Daňka vám nabízíme další útržek z běhu času, jak sám dramatik řadu svých her označuje, jenž vždy staví především na hereckém mistrovství – těmi mistry, pod režijní taktovkou Pavla Háši, jsou tu bezesporu Viktor Preiss a Jaromír Hanzlík. Dnešní příběh je inspirován autentickým životním osudem a Daněk dal svému televiznímu ztvárnění podtitul „zpravodajská sonáta“. Televizní film zpracovává paměti českého zpravodajského důstojníka Františka Fárka z let 1933–1945. Fárek, který zde vystupuje pod jménem Steiner, začíná působit na začátku 30. let minulého století, v době Hitlerova nástupu k moci v českém pohraničí, v Liberci. Zde se také setkává s Němcem Daubnerem, drobným bankovním podnikatelem, prchajícím před hitlerovským stíháním do Československa. Vzniká originální, chytré a smysluplné spojení, v němž Steiner využívá profese a kontaktů Daubnerových. V blízkých Podmoklech začíná fungovat Bankovní dům Daubner, který díky svému umístění v pohraničí poskytuje výhodnou, diskrétní a vítanou finanční pomoc především příslušníkům německé armády, ocitnuvším se v peněžní nouzi. Bankovní dům Daubner se tak stává cenným zdrojem informací pro naši zpravodajskou službu… (Česká televize)

(více)

Recenze (12)

Amonasr 

všechny recenze uživatele

Solidní televizní film, přibližující zajímavou kapitolku z činnosti čs. rozvědky těsně před německou okupací. Poněkud zkratkovitě zpracovaný příběh je postaven hlavně na hereckých výkonech Hanzlíka a Preisse. I přes jejich herecké mistrovství však jimi ztvárněné postavy působí poněkud šablonovitě a ne zcela uvěřitelně, což je ovšem nutno přičíst spíš na vrub scénáře. Za shlédnutí ale tento film určitě stojí. ()

Aniki 

všechny recenze uživatele

Tato inscenace byla defacto jen průměrná, byť Háša jinak umí, jenže.....opět jsem se přesvědčil, že byť Hanzlíka můžu, v jistém věku pro mne přestal být herecky zajímavý, neboť už prostě nenavázal na svoji zlatou éru let sedmdesátých a první poloviny let osmdesátých. Navíc jsem mu roli zpravodajce absolutně nežral, nehodil se na ni. Preiss je dlouhá léta prakticky bezkonkurenční, ale i on zde doplácí na plytkost scénáře a režijního vedení. ()

Reklama

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Snad to mělo nějaký smysl..." Smysl této "zpravodajské sonáty" jsem pochopil, až když se příběh českého zpravodajského důstojníka Františka Fárka a jeho spolupracovníka, německého bankéře Franze Dobianera (jak se  Daubner ve skutečnosti jmenoval) přehoupla do dramatických let nacistické okupace. V těch prvních dvou částech mi tato televizní inscenace přišla přeci jen poněkud lehčího charakteru a dialogy (na to, že je psal mistr Daněk) poněkud těžkopádné. Ten pozdější dramatický zvrat i celkové vyústění však dodaly až jisté mrazení v zádech. Zvláště při vědomí, že to celé vychází ze skutečných událostí. Oba hlavní protagonisté (Hanzlík a Preiss) jsou zde jinak výborní, Hanzlík se svým poker face obzvlášť. ()

Pitryx 

všechny recenze uživatele

On nám hned na začátku vypravěč sdělí, že půjde pro mne o volovinu, takže se člověk může nachystat. Připravit si karty a tak. Jenže. Vůbec nemám rád dialogovky a většinou u nich usnu a pak dám nulové hodnocení. Nevím, co mne zde přibilo k židli. Zpočátku nic moc, přesně na to usnutí, ale pak jsem začal být zvědavý a od poloviny se mi to zdálo i docela zajímavé. Takže tak. ()

Hombre8 

všechny recenze uživatele

Mno. Čekal jsem větší koncert. Herecký. Preiss o třídu lepší než Hanzlík, který evidentně nebyl ve své kůži. Ono i sám příběh byl poněkud nudný, jak už to u příběhů ze života bývá. Zajímavostí zůstává, jak trefně štábní kapitán Fárek oglosoval poněkud překotný úprk dnes nedotknutelného plukovníka Moravce do Londýna. To už by se v současnosti stát nemohlo. Ale mohli ho, kurnik, aspoň přistřihnout. Kapitán armády za První republiky takové háro stěží kdy nosil. ()

Galerie (8)

Reklama

Reklama