Režie:
J.J. AbramsScénář:
J.J. AbramsKamera:
Larry FongHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Joel Courtney, Kyle Chandler, Jessica Tuck, Elle Fanning, Ron Eldard, Noah Emmerich, Gabriel Basso, Ryan Lee, Zach Mills, AJ Michalka, Riley Griffiths (více)VOD (4)
Obsahy(3)
Skupina dětí se rozhodne natočit film o zombie. Když v noci točí na opuštěné železniční stanici, do projíždějícího vlaku narazí auto a vlak vybuchne. Děti katastrofu přežijí a v troskách auta najdou těžce zraněného učitele místní školy. Ten je z místa vyžene za pomoci pistole a se slovy, že pokud něco někomu řeknou, vojáci zabijí jak je, tak i jejich rodiny. Děti utečou ve chvíli, kdy se na místě neštěstí objevují první vojáci. Druhý den se otřesené děti dohodnou, že film dotočí, ale že nikomu neřeknou, že byly na místě neštěstí. Mezi chlapcem Joem a dívkou Alice vzniká náklonnost, které však brání jak otec Alice, tak i otec Joea. Otec Joea totiž obviňuje ze smrti své manželky, Joeovy matky, právě otce Alice. Joeova matka zahynula při jakési nehodě v místní továrně ve chvíli, kdy vzala za opilého Alicina otce směnu. Ve městě se začnou dít podivné věci. Mizí elektronické přístroje a ztrácejí se lidé, a to včetně šerifa. Ve městě se objevují vojáci, kteří s podivnými přístroji propátrávají okolí. Město a jeho okolí trpí výpadky proudu. Joeův otec Jack brzy zjistí, že vojáci provádí jakousi podivnou „pěší operaci“, a tak na velícího plukovníka jako zástupce šerifa udeří a chce znát odpovědi. Místo nich ho však vojáci zatknou. V té době se věcně opilý otec Alice pohádá s dcerou a vyhodí ji z domu. Následně, když mu dojde, co provedl, ji pronásleduje v aute po městě. Dojde k autonehodě, při které Alice unese neznámý tvor. Když se Joe dozví, co se stalo, je rozhodnut dívku najít. Tou dobou začínají vojáci pod záminkou požáru evakuovat město. Joe se vrací v doprovodu ostatních chlapců do města a tady se uprostřed chaosu a boje vojáků s příšerou snaží dívku najít... (TV Prima)
(více)Videa (23)
Recenze (1 188)
Točení po spielbergovsku 101? Kdepak, tohle je mnohem pokročilejší kurs. Kromě závěrečných emocí mezi rodiči a dětmi funguje v tom filmu úplně všechno. Nejvíc mě zaskočilo, jak symaptické ty ratolesti jsou a jak dobře hrají - hlavně Elle Fanning a Joel Courtney. Kdyby Abrams se stejným umem natočil seriózní dospělácký sci-fi thriller, skákal bych nadšením asi ještě do větších výšek než teď, ale i takhle je tenhle badass E.T. call home prostě super. Hektolitry krve sice z plátna netečou (pár scén ale je vyloženě hororových - útok na benzínku, podzemní doupě), hektolitry lásky k filmařině ošem ano. Pokud někdo mermomocí nepotřebuje sobě, nebo někomu jinému dokázat, že filmová dobrodružství pro celou rodinu jsou pod jeho "úroveň", nemůže ho to vyloženě urazit - takže počáteční nelibost zde na čsfd nepobírám. Full house hodně subjektivní (jsem si vědomej spousty scenáristických berliček v druhé polovině snímku), ale současně hodně silnej. Nejpříjemnější film roku. ()
Abrams je trendsetter, nikoli plagiátor a na Super 8 se tenhle rozštěp mezi založením tvůrce a podstatou jeho projektu dost podepisuje. To ale není jediné schizma: uvažme, že Super 8 má být film pro děti, ale ve skutečnosti je mnohem spíše pro generaci "fotrů". Současná "mládež se sluchátky na uších" (budu-li parafrázovat jednu z postav filmu) nemá moc šanci docenit preciznost poklon, které J. J. velkému mistrovi skládá, já, jakožto generační cílovka odkojená Blízkými setkáními a E. T.m, jsem se zase minul se závěrem, který byl jednoznačně směřovaný na efektuchtivé diváky odkojené spíše moderními blockbustery. Abrams si měl prostě vybrat - buď totálně důsledné retro, nebo aktualizovaná moderna. Nemůžu říci, že mě Super 8 nebavilo, naopak. Hlavně první polovina je luxusní a když jsem si při jedné ultra-spielbergovské scéně vzpomněl, že sedím ve stejném sále, kde jsem kdysi za časů normalizace bez dechu sledoval E. T.ho, šla mi po těle příjemná husina. Ta bohužel nepřežila finále, kde se tajemný původce všech jevů odmaskuje a vypadá až příliš tuctově. Jo a děti mají pravdu, když si tak často říkají: "Drž už hubu!" Měly se podle toho řídit. Verze s dabingem je za jasné ***, vědom si zvěrstev, které ječivé hlásky českých parchantů páchají, dávám celkem spornému projektu J. J. Abramse podmíněně jednu navrch. ()
Abrams, Jeliman. Jeden., má prý být nový Spielberg. Dokonce zašel tak daleko, že si oholil jazyk, aby mohl bez šimrání dokonale vylízat anus svého mentora, který si tento vlastní pomníček i naprosto neegoisticky cvaknul. Oba však zapomněli, že už nejsou osmdesátá léta, dinosauři by měli pomalu vymřít a Indiana svým zteřelým bitchem už nezapráskat! A tak tu máme nekonečných sto minut sledování otravných, nehezkých, upištěných spratků a dvanáct minut přerostlého hajzlového pavouka s Ítího ksichtem (asi bratranec na steroidech), který se naštěstí nevešel do košíku kola Drjú Berymór, protože ta už tam má kozy. Řemeslně perfektní, patolízalská infantilní sračka, kterou by měl Džej Džej nechat promítat pasažérům letu 316, aby se už nemohli dočkat, kdy se konečně Ztratí. ()
Pocta Spielbergově tvorbě je ze Super 8 velmi patrná, ať už se jedná o využívání jeho motivů - realizace dětských snů, rodinné vyznění, určitá emocionální klišé, tak o přímé odkazy na E.T., Blízká setkání a diskutabilně i další filmy... Abrams na jednu stranu chápe, že film musí být svébytný a nemůže stát jen na odkazech, ovšem na stranu druhou se mu to nedaří dotáhnout do cíle. Zhruba první třetina je ještě zajímavá, velmi atmosferická a výborně připravuje půdu pro odkrytí sci-fi prvků, bohužel za ni následuje jen úmorné a velmi, velmi průměrné běhání sem a tam. Událost postihující městečko se stále ne a ne vybarvit a teprve až na samém konci, když vidíme na vlastní oči, oč kráčí, Abrams se s tím vypořádá tak neskutečně klišovytým, nezajímavým a nudným způsobem, že by si i samotný Spielberg ublinkl pod košili... 5/10 ()
Nie je to zlé, má to občasné záblesky výnimočnosti a detskí herci sú fajn, ale k dokonalosti majú ďaleko, scenár ma nebavil, réžia mi pripadala čudná, Abramsova posadnutosť ukazovať "realistické found footage triky zahalené v tme" ma už fakt prestáva baviť: je tma, noc, dážď, postavy nič nevidia, divák nič nevidí, postavy tušia a počujú, že tam niečo je, divák takisto tuší a počuje, že tam niečo je, potom postavy začnú kričať a strih a ide sa na úplne inú scénu. To ako vážne? Som prvý, kto by rád videl nové Pri mne stoj!, žiaľ Super 8 ním nie je. Najhoršie je, že mohlo byť. ()
Galerie (45)
Zajímavosti (23)
- V zombie filmu, který můžeme zhlédnout během závěrečných titulků, se objevuje budova s číslem 47. Číslo 47 je pro J.J. Abramse typické a objevuje se i v jiných jeho projektech, stejně jako zmíněné město Cleveland, které bylo jmenováno například také v seriálu Hranice nemožného (od r. 2008). (Scelleton)
- Film se jmenuje podle Super 8mm filmové kamery, na níž se ve filmu natáčí. (korndaddy)
Reklama