Režie:
Paul W.S. AndersonKamera:
Glen MacPhersonHudba:
Paul HaslingerHrají:
Logan Lerman, Matthew Macfadyen, Ray Stevenson, Milla Jovovich, Luke Evans, Mads Mikkelsen, Christoph Waltz, Gabriella Wilde, Orlando Bloom, Juno Temple (více)VOD (1)
Obsahy(2)
V Benátkách mušketýři Athos, Porthos a Aramis s pomocí Milady de Winter kradou plány vzducholodí od Leonarda da Vinciho. Milady je však zradí, omámí a plány prodá vévodovi z Buckinghamu. O rok později d'Artagnan opouští svou vesnici v Gaskoňsku a míří do Paříže v naději, že se stane mušketýrem jako jeho otec. Tam se ale dozví, že mušketýři byli z finančních důvodů rozpuštěni. Ve venkovské hospůdce vyzývá kapitána Rocheforta, vůdce stráží kardinála Richelieu', k souboji poté, co ho kapitán urazil. Rochefort nechce bojovat, a tak ho pouze postřelí. Když se chystá d'Artagnana zabít, objeví se Milady a zabrání mu v tom. Jakmile je d'Artagnan v Paříži, potkává se postupně s Athosem, Porthosem a Aramisem a nechtěně všechny tři urazí. S každým si tak naplánuje samostatný souboj. Athos přivádí Porthose a Aramise k souboji jako své sekundanty. D'Artagnanovi dochází, kdo jsou muži vlastně zač. Richelieuovy stráže souboj překazí a chtějí je všechny zatknout, ale mušketýři proti nim bojují a vítězí. Všichni čtyři jsou předvoláni před mladého krále Ludvíka XIII. Richelieu na něj naléhá, aby je potrestal, ale i na královnu Annu zapůsobila jejich statečnost a společně s králem je místo toho odmění. Richelieu instruuje Milady, nyní svého komplice, aby umístila falešné milostné dopisy do komnat královny Anny, ukradla její diamantový náhrdelník a odnesla ho do Tower of London. To by usvědčilo královnu, že má poměr s Buckinghamem. Král Ludvík by ji nechal popravit a vyhlásil by válku Anglii. V tu chvíli by lidé požadovali silného a zkušenějšího vůdce, samotného Richelieu. Aby se pojistila, Milady požaduje, aby Richelieu písemně prohlásil, že pracuje jménem Francie, což on udělá a potvrzení jí předá. Falešné dopisy jsou nalezeny a předány králi Ludvíkovi, kterému Richelieu doporučí uspořádat ples, na který si královna Anna bude muset vzít náhrdelník – dar od svého muže. Pokud to neudělá, pak je její poměr skutečností a musí dojít k válce. Služebná královny Anny, Constance Bonacieuxová, odhalí Richelieuův plán a prosí d'Artagnana, aby ho zastavil. Mušketýři se rozhodnou mu pomoci... (TV Nova)
(více)Videa (27)
Recenze (992)
Subjektivně ten film plní vše, co si představíte ve slovním spojení ‚Tři mušketýři v režii Paula Andersona‘, v plně pozitivním slova smyslu. Že to bude úlet, slibovaly už trailery. Vynalézavá akce v kombinaci s parádním hereckým obsazením, kde si každý svoji roli bezezbytku užívá, loudí spokojené úsměvy, ale problém nastává v neakčních pasážích, kde snad až tolik nevadí blábolivé dialogy, jako spíše to, že to nemá žádný šmrnc a chybí tomu i sebemenší kapička nepředvídatelnosti, takže prostě víte, že Lerman bude (sympatickým) spratkem až do závěru, stejně tak dobře, jako že hlavní trojka bude servírovat hlášky i kdyby vzducholodě z nebe padaly. Nejsem zklamaný, jen si myslím, že Anderson by nad sebou potřeboval pevnější dramaturgický bič, a pak bude servírovat jeden Death race za druhým. :) 3 a ½. ()
Tihle Tři mušketýři jsou naprosto něco jiného, než byste čekali. A ono je to vlastně docela dobře. Vždyť k čemu by mi bylo koukat na tentýž příběh znovu a zase s jinými herci. Příběh, který je vždycky brán z nejen historického hlediska velice vážně a chvílemi dost romanticky. Anderson původní podstatu příběhu znásilnil, vojel jí ze všech stran, nafackoval jí, zneužil jí a pak z něj vypadlo tohle. Ve výsledku je to naprosto brutální šílenost, která je nesmyslná v každém bodě, ale baví. To je asi to nejdůležitější. Musíte se naladit na vlnu zábavy a ne historického příběhu. Pak to funguje. A i docela dobře. Herci to totiž taky pochopili a musím říct, že i s nimi to bylo nakonec moc fajn. Nasmál jsem se a jako bonus jsem tam měl mušketýry. ()
Kašlu na to, že to nerespektuje předlohu. A v zásadě je mi i jedno, jaké akční koniny si do toho Anderson vymýšlí. Ale že je to blbě natočené, děj i akce se doslova vysmívají logice (a tím pádem i divákům) a vůbec to celé působí ještě o chlup tupěji, než Disneyho verze z roku 1993, to už mi dokáže hnout žlučí. Nejzbytečnější blockbuster sezóny, u něhož mě děsí především to, že by se to mohlo líbit mladším ročníkům, které nebudou řešit, že „tahle scéna už byla v Resident Evilu“, „tohle je soundtrack ze Sherlocka Holmese“ a že tam létají vzducholodě a v případě pohotovosti hlídá přístav celých PĚT vojáků (atd.). A ještě se možná zasmějí tomu, že Plancheta 2x posere holub. Good For You. ()
A máme tu další variaci na známý příběh Tři mušketýrů. Nečekal jsem mnoho a byl jsem vcelku mile překvapen. Když jsem v závěrečných titulkách viděl jméno režiséra, tak považuji daný snímek za jeho nejpovedenější (z těch, které jsem viděl) a už se nedivím některým přehnaným scénám. Nejvíce bych ocenil casting, výběr ústřední čtveřice je příjemný a obsazení Mads Mikkelsena je lahůdkou. Anderson se skutečně vyřádil a jsem rád, že film nezabil a vytvořil několik pěkných scén (hlavně ty šermířské). ()
Vše podle předpokladů. Děsně idiotské, herecky pochybné (Mylady a Constance uškrtit), trikově podviživené... ale zároveň neskutečná hlína s mizernými dialogy a moc fajn akcí. Anderson nikdy nebyl víc ve formě, neměl ujetější nápady (létající lodě ftw) a nenaservíroval božštější finální záběr. Chci dvojku. A chci ji hned! ()
Galerie (100)
Zajímavosti (14)
- Kniha "Tři mušketýři" si koleduje o zápis do Guinessovy knihy rekordů v kolonce největší množství filmových adaptací vůbec (vyrovnají se jí snad jen adaptace Shakespearových dramat). Vůbec první filmové převedení Dumasovy knihy na celuloidový pás pochází již z roku 1903, které se dodnes nedochovalo a mnoho se toho o něm neví. Tři mušketýři byli převedeni do němých filmů, sovětské muzikálové agitky, asijské kung-fu adaptace a mnoha animovaných snímků (od Toma a Jerryho po Barbie verzi), seriálů a pokračování s alternativními konci. Pokud bereme v potaz pouze filmy, které mají tři mušketýry přímo v názvu, pak Tři mušketýři ve 3D jsou v pořadí asi na dvacátém pátém místě v soutěži o největší počet filmových zpracování. (Zdroj: HCE)
- V čase 01:22:04 až 01:22:08 je vidět, že lana, která drží přivázanou Constance na přídi lodi, jsou volná, což je vidět, když Gabriella Wild dýchá. (Ace.A.T.L.)
Reklama