Režie:
David CronenbergScénář:
David CronenbergKamera:
Peter SuschitzkyHudba:
Howard ShoreHrají:
Robert Pattinson, Paul Giamatti, Jay Baruchel, Kevin Durand, Juliette Binoche, Samantha Morton, Sarah Gadon, Mathieu Amalric, Emily Hampshire, Goûchy Boy (více)Obsahy(2)
Město New York, blízká budoucnost: Eric Packer (Robert Pattinson) je osmadvacetiletý nekorunovaný král Wall Street. Během jeho vyjížďky po městě dojde v ulicích Manhattanu k záhadné explozi a propukne peklo. Navíc zjišťuje, že se mu hroutí finanční impérium. Kontakt se skutečným světem, i když jen přes okna limuzíny, ještě prohlubuje jeho paranoiu. V průběhu čtyřiadvacetihodinové odysey začíná k smrti vyděšenému Ericovi docházet, že se jeho život blíží ke konci. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (348)
Mé pocity z tohoto snímku velmi dobře vystihuje řeč jedné z hlavních postav, když vypráví, jak si zašla do divadla na hru, na kterou dorazil velmi nízký počet lidí, a pět minut poté, co se zvedla opona, věděla proč tomu tak bylo, načež otrávená odešla během přestávky. Při sledování Cosmopolis jsem to cítil přibližně stejně, jenomže já zůstal až do konce. ()
Ahoj. Tak jsem tady! Hezky jsem si to tu seřadil podle hodnocení od těch "největších" po ty nejrozumnější a musím říct, že skutečně žijí mezi námi! Psychotický Davča se velkohubě chopil příležitosti předhodit chudákům globalizovaným pseudoyntelechtuánům DeLillův nudný, existenciální blábol, který tak filosoficky a dekadentně nevypovídá o ničem jiném, než že autorovi předlohy krvácí hemoroidy a strašně ho sere, že nekope první ligu v točení světem. A ani se těm zdejším müslitelům, co se tak dokonale dokázali ztotožnit s myšlenkou přeplněné žumpy, moc nedivím. S titulem z FFUK máte totiž neomezené možnosti uplatnění v dnešním tísnivém a nepřátelském světě. Namátkou třeba na stavbě, v Tescu, u McDonalda atp. A tak není divu, že nejsou li schopni svou kuličku doválet výš, nezbývá jim, než se zastavit, setřít pot z čela zbrázděného vráskami ze všech těch starostí o budoucnost lidstva, připojit se k základnímu prostředku kapitalistické masové dezinformace, který by měli z přesvědčení bojkotovat, a sdělit ostatním ufonům, že i oni se umí dokonale hrabat v hovně. A je nasnadě, že se k tomuto skupinovému bučení převelikých mozkounů přidají i některé jednobuněčné organismy, jako například nezletilý pičusek Péťa♥, který se tolik touží zařadit do yntelechtuálních vrstev, že dokonce na chvíli odloží pětkování Heryho Potrata a 3x zhlédne něco, co by nepochopil ani před lobotomií. Ale nevyužijte příležitosti, zatahat se za své nevyvinuté přirození. Jeden se pak cítí tak mužně. Ale zpět k Robertkovi. No herecká kakofonie jako obvykle! Jeho etuda prostřelení ruky je natolik dokonalá, že mu přes slzy smíchu opravdu bezvýhradně uvěříte, že je homoupír! Doufám, že po tomhle už opravdu získá ono "zasloužené" uznání a příště jej uvidím s jeho prokopnutým xichtem a mimikou čerstvě nahozené stěny konečně recitovat do lebky v nějakém tom Stmívání v království dánském! ()
Tenhle film jsem moc nepochopil. Většina filmu se odehrává v limuzíně, což by až tak nevadilo, pokud by se tam dělo něco pořádného a byli by tam správné dialogy, ale bohužel v tomto snímku tam Robert Pattinson s ostatními kecá o samých blbostech. Vůbec jsem nepochopil co to tam celý film kecal, vlastně půlku filmu, pak jsem to vypnul. Prostě snímek o chlápkovi, který jede limuzínou a kecá nesmysly. Film hodnotím 1 hvězdičkou a 1 hvězdičku přidávám za nádhernou Sarah Gadon. ()
Neřadím se k typickým intoušům, ale zajímalo mě, jak si nekonvenční režisér poradí s problémem mikrosvěta, jenž se svým dravým krysím jedem roztáhl do (mezi)světové makrotragédie. Ačkoliv jsem čekala smršť ekonomických pojmů a finančních dat, dostala jsem zcela diametrální filzofický obraz dnešního světa, který je až příliš současný. Když se technika a šustící papírky stanou místo sluhů pány, už i malé dítě tuší, jaký bude(je) v těsné budoucnosti následek. Krysa jako jednotka měny je ukázkovou asociací k nutkavé potřebě ultraboháče chtít se ostříhat, respektive k důležité civilizační evoluci, když dříve platné "Čas jsou peníze" alarmují ob(zv)rácenou platností (Money is Time). Čas se krátí... ()
Dobré filmové adaptace knih dokážou zachytit myšlenku a atmosféru, aniž by trvaly na zachycení sebemenší události a na každé postavě. Cronenberg zachycuje temnou stránku a využívá všechny limity svých herců. Každou postavu má výborně připravenou zejména tu hlavní - Pattinson. Prostředí světel a obrazově extravertním duchu Drive. K zamyšlení jako u Only God Forgives. Cronenberg se pohybuje ve své pevné kostře svých známých, nebo neznámých děl v progresu konverzačního filmu, který se nesnaží diváka oslovit pro marginální a stabilní děj, ale pro filozofickou představivost. Cronenbergův motiv tělesného utrpení na hranici rozkoše. „Upálit se na protest není originální - je to jen přivlastnění si cizího činu“ ()
Galerie (52)
Zajímavosti (11)
- Do hlavní mužské role byl původně obsazen Colin Farrell, avšak kvůli účasti na natáčení filmu Total Recall (2012) nakonec musel odstoupit. Nahrazen byl Robertem Pattinsonem. (Freshoun)
- Robert Pattinson se vyjádřil, že neměl žádný problém při natáčení sexuálních scén. (Sufferer)
- Ve scéně, kdy kamera sleduje příjezd limuzíny ke kadeřnictví, lze zahlédnout na zdi část plakátu k filmu Nebezpečná metoda (2011) s tváří Michaela Fassbendera. (Skrk)
Reklama