Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Thriller ze světa velkých peněz vypráví příběh klíčových postav investiční firmy v průběhu jednoho z prvních dnů finanční krize, jež se rozpoutala roku 2008. Když nezkušený finanční analytik Peter Sullivan (Zachary Quinto) odhalí informace, které mohou jeho firmu poslat ke dnu, vyvolá tím řetězec rozhodnutí – finančních i morálních – a katapultuje životy všech zainteresovaných na pokraj katastrofy. Pomocí skvěle vykreslených lidských charakterů film Margin Call ukazuje, že nic není jen černé, nebo bílé. V dalších rolích fascinujícího debutu scenáristy a režiséra J. C. Chandora se představují Kevin Spacey, Paul Bettany, Jeremy Irons, Stanley Tucci a Demi Moore. Margin Call nabízí neúprosný a odvážně autentický pohled na finanční průmysl a jeho aktéry ve chvíli, kdy stojí před rozhodnutími, která utvářejí budoucnost celého světa. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (472)

maseer2 

všechny recenze uživatele

vydařené drama, kterému, ač se zabývá dost složitou tématikou, snadno porozumí i člověk, jenž se v dané problematice vůbec neorientuje.. občas jsem se sice v nějakých odborných termínech poněkud ztrácel, ale zážitku z filmu jako celku to ve výsledku skoro vůbec neškodí.. snímek se v té odbornosti totiž zbytečně neutápí a místo toho pomocí reálných a uvěřitelných postav věrohodně a s nohama na zemi popisuje situaci v jedné velké firmě těsně před vypuknutím finanční krize.. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Precízny, vybrúsený scenár, napínavá atmosféra mrazivého komorného finančníckeho thrilleru, spleť osobností a postáv v príbehu, v ktorom behom najbližších hodín skupina mužov a žien, vysoko postavených zamestnancov firmy operujúcej na svetovej burze rozhodne o osude svetovej ekonomiky a o tom, kto prežije. Hviezdne obsadenie dáva priestor výstupu plejáde žralokov a drobných rýb, ktoré v priebehu prehlbujúceho sa problému zisťujú, že sa ocitli na súši, alebo si naopak vytvárajú únikové plány na vlastnú záchranu. Film má dva zásadné problémy, vďaka ktorým nakoniec nezískal Chandor Oscara: za prvé, už z titulu výberu témy sú niektoré údaje a fakty podané pomerne zložito a ľahko sa v nich dá stratiť (sám sa v tejto oblasti trochu orientujem, a samotný nastolený hlavný problém som plne pochopil až niekde v polovici filmu), lenže pri prílišnom zjednodušovaní by to zasa pôsobilo menej realisticky. Za druhé, nie je to až taký problém, ale takmer všetky postavy, s výnimkou Spaceyho, Tucciho, trochu Ironsa a možno Penna Bagleyho postrádajú akúkoľvek hĺbku, a sú to jednoducho iba postavičky s nálepkami v štýle "Hello, my name is Demi Moore". Objektívne však určite jeden z najzaujímavejších filmov roka. ()

Reklama

Faidra 

všechny recenze uživatele

Mejdan skončil, kapela dohrála, podtrhuje se a sčítá - a že jste do tohohle podniku chodili posledních pár let na sekeru? Tož v každým podniku se jednou platí a teď to budete mít i s úrokama na rozdíl od největších pařičů, co svoje mejdlo akorát přesunuli na Kajmanské ostrovy... Cílenost bravurního filmového kousku s vysoustruhovanými hereckými výkony na druhou signální narušil jen Spaceyho pejsek a středněvěký splín, dopad na diváka nenarušuje nic. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Tenhle film se sice nějakým způsobem dotýká světové finanční krize, jejíž počátky vykresluje (rozhodnutí banky Lehman Brothers odprodat toxické balíčky a nakazit jimi celý svět), nicméně hlavní téma je mnohem zásadnější a radikálnější. Týká se kinematografické krize. Tomuhle filmu se totiž nedá upřít jeden naprosto geniální postřeh týkající se toho, proč nemůžou fungovat filmové postavy a proč je vlastně každý film předem „odsouzen“ k nezdaru. Je to skoro až na Nobelovku, nebo nějakou cenu. Jde o to, že když se díváme na filmovou postavu, tak sice zhruba víme, co si cítí, jenže nevíme, co si myslí. K jejím pocitům máme sice pořád nějaký přístup, můžeme je identifikovat na základě obličeje či pohybů těla, ovšem do hlavy nikdo nikomu nevidí. V Margin Call se tenhle možná triviální fakt odráží v tom, jak neskutečně toporným způsobem musí postupně každý z podřízených vysvětlit svému šéfovi nastalý problém: Zachary Quinto Bettanymu, Bettany Spaceymu, Spacey Simonu Bakerovi a Simon Baker Jeremy Ironsovi (ten řetězec jde mimochodem v druhé půlce pak zase zpátky dolů, když se šéfové snaží přesvědčit své podřízené o správnosti nekalých rozhodnutí). Vzhledem k tomu, že nám kinematografie není s to zpřístupnit myšlení postav, ale jen jejich emoce, probíhá zde tohle vysvětlování dosti komickým způsobem ve stylu „Prostě mi to vysvětlete v prosté angličtině. A prosím mluvte, jako byste mluvil k malému dítěti.“ Tvůrci k takovému postupu sáhli samozřejmě i kvůli divákům, tudíž udělali ze špičkových bankovních analytiků malinko blbce, jimž se musí vše vysvětlovat polopatě, nicméně ten film nám tím hodně říká i o tom, jak vlastně funguje, respektive nefunguje kinematografie. Zatímco emoce postav jednoduše vidíme a rozpoznáme, pro což hovoří i dnes veleoblíbená teorie zrcadlových neuronů, která tvrdí, že pozorování nějaké činnosti v nás vyvolává stejné pocity, jako kdybychom tu činnost sami vykonávali, tak o myšlení filmových postav nevíme vlastně vůbec nic. A potýká se s tím nejen tenhle film, ale třeba i detektivky ve známých a rovněž notně toporných závěrečných scénách, ve kterých detektiv shromážděným postavám objasňuje svoje úžasné dedukce. Jistě, v literatuře něco takového fungovat může, avšak v kinematografii, kterou charakterizuje především vizualita a kde nemají „mluvící hlavy“ co pohledávat, to je o poznání problematičtější a rušivější. Řešení této nemožnosti dostat se postavě do hlavy přesto existuje: buďto postavu zcela vyprázdnit a nechat ji vyplnit někým jiným, jak to známe z počítačových her, anebo ji naopak extrémně zdůraznit, třeba u frontmana na koncertě je celkem jedno, co si myslí a co se mu honí hlavou, protože hudba a text je jasně slyšitelná. Film si s tímhle zatím neví rady a možná je to jedna z výzev do budoucna, akorát by se tím asi dost radikálně změnilo celé to médium, takže by již nešlo ryze o film, nýbrž o nějakou zásadnější inovaci posouvající celou kinematografii kamsi úplně jinam. Do té doby bude kinematografie hlavně na pocitech a emocích postaveným fenoménu, který divákům mozek nikdy dvakrát namáhat nebude – proto vždycky říkám, že jestli se chce člověk dozvědět něco o světě, jak funguje, ve filmech mu to rozhodně neřeknou. Ani v těch dobrých. Nakonec i Margin Call staví na vypulírovaném povrchu, doslova si libuje v záběrech nočních ulic, přesně rozestavených skleniček a lahví v baru, různých skel a svítících monitorů. Celý ten film svým vizuálním pojetím vlastně připomíná takový monitor risk manažera či akcionáře, jemuž ale nikdo nerozumí. Vizuál toho filmu je metaforou pro Lehman Brothers, kde se něco dělo, ale nikdo nevěděl, co přesně. Filmy jsou prostě jako zrcadlo, které se však v jednom podstatném bodě od zrcadla liší: třebaže se do něho může podobně jako do zrcadla cokoliv promítnout, existuje jedna věc, jedna jediná, která se v něm nikdy neodrazí: lidská mysl. () (méně) (více)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,JAKMILE SE TO ZVRTNE...BUDE TO... BUDE TO KURVA OBROVSKÉ“. ,,JAK OBROVSKÉ?“....... /// Když se historické indexy limitů volatility ocitnou mimo standardní VAR model, na kterým je založena činnost firmy hráčů s čísly na monitorech, orosí se čela několika miliardářů. (A teprve pak se zpotíte cestou na pracák vy...) Co se asi tak děje, když těmhle obchodníkům začne chcát do bot? ,,ZAPAMATUJTE SI TENTO DEN CHLAPCI!“ Parádní obsazení, skvělá (až neuvěřitelně napínavá) atmosféra okamžiků, kdy se obchodník s čísly (který nedávaj smysl) mění v obchodníka s pytlem sraček, plná srozumitelných (ač to tak nevypadá) dialogů. Vždyť o nic nejde. JSOU TO JEN PENÍZE. Kusy papíru s obrázkem. Pochopit, jak se to dokázalo všechno takhle posrat z toho asi nedokážu, ale jako výbornej doplněk k dokumentu ,,Finanční krize“ můžu doporučit. Zvlášť, když na tomhle zmatku se bude dát vydělat dost peněz. Tak zase příště... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Lékařská péče mýho psa mě stojí litr (babek) denně. 2.) Finanční krize? Neznám. 3.) Končím ve firmě a přemejšlím, o jaký si mám říct odstupný. 4.) Thx za titule ,,fčelí medvídek“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Galerie (101)

Zajímavosti (20)

  • Aj napriek všeobecnému presvedčeniu, že firma vo filme má byť akože Lehman Brothers, režisér a scenárista uviedol, že sa jedná o Goldman Sachs, čiže investičnú banku, ktorá z celej krízy vyšla najlepšie. (Real Tom Hardy)
  • Peter (Zachary Quinto) bol raketový vedec, ktorý ale išiel radšej pracovať na Wall Street kvôli peniazom. Režisér uviedol, že ľudia s takýmito profesiami pracujúcimi na Wall Street nebola v tom čase žiadna rarita. (Real Tom Hardy)
  • Postava Jeremyho Ironsa vo filme zarobila za rok 86 miliónov amerických dolárov. Dick Fuld, CEO firmy Lehman Brothers a John Thain, CEO firmy Merrill Lynch, podľa ktorých je postava založená, zarobili podľa verejných záznamov za rok 4 a 83 miliónov amerických dolárov. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Fresh Film Fest začíná již ve středu

Fresh Film Fest začíná již ve středu

28.08.2012

Fresh Film Fest nabídne od 29. srpna do 2. září téměř 120 filmů. Proběhne v kině Světozor, Kině 35 – Francouzském institutu, FAMU, Studiu Béla – Maďarském institutu, a také pod širým nebem v… (více)

Oscar 2012 - výsledky

Oscar 2012 - výsledky

27.02.2012

84. udělování zlatých sošek, ke kterým se po letech vrátil Billy Crystal jako průvodce, bylo ve znamení tradice. Jedna z nejočekávanějších a nejsledovanějších televizních show roku se vrátila ke svým… (více)

Oscarové nominace 2012

Oscarové nominace 2012

24.01.2012

84. udělování výročních cen Americké filmové akademie se blíží. Ať už se vám to líbí nebo ne, pořád jde o nejsledovanější a z jistého pohledu i nejprestižnější filmové ceny na planetě. Takže, kdo se… (více)

Špičkově obsazený bankrot

Špičkově obsazený bankrot

12.07.2010

Předevčírem jsme tu měli drama z Wall Street, které chystají Scott a DiCaprio, dnes je tady další, mnohem aktuálnější. Margin Call je nezávislý film neznámého scénáristy a režiséra J. C. Chandora,… (více)

Reklama

Reklama