Reklama

Reklama

Náš den přijde

(festivalový název)
  • Francie Notre jour viendra (více)
Trailer

Co uděláš, když jsi dospívající zrzavý budižkničemu, který až na jednoho staršího chlápka nemá kamarády? Když tě všichni nenávidí a nejvíc ze všeho tvoje vlastní rodina? Když se ti všichni kámoši vysmívají? Odpověď: Ty a tvůj ubohý kumpán seberete všechny svoje prachy, koupíte si sportovní auto, elegantně se oháknete a zamíříte do země zrzavých, do Irska. Co ale začíná jako hledání ideálu se promění v divoké řádění plné nenávisti, násilí a sebedestrukce. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (129)

lennyd 

všechny recenze uživatele

Rémyho život není dvakrát jednoduchý. Doma - příšerná ségra a matka, se kterou si vůbec nerozumí. Ve škole - šikana kvůli zrzavým vlasům. Není divu, že je zralý na psychiatra. Naštěstí se ukáže psychoanalytik Patrick (Vincent Cassel), který naprosto přesně ví, co Rémyho sužuje - sám podobný život prožil. Rozhodne se Rémymu dodat trochu sebevědomí, a pozve jej na výlet napříč Francií, a možná až do samotného Irska, kde je nikdo kvůli zrzavým vlasům odsuzovat nebude... Z tohoto filmu mám hodně rozporuplné pocity. Zhruba do dvou třetin jsem byl nadmíru spokojený - hrozně se mi líbila Patrickova "výchova" Rémyho, a celkově jeho chování - s ničím se moc nes*at. Ale pak přišla poslední třetina, kterou si nepochybně Vincent Cassel užíval, ale mně nějak nesedla, včetně posledních minut, které byly totálně mimo. Takže dávám průměrné tři hvězdičky, a pokud máte alespoň trochu nazrzlé vlasy, klidně si pár hvězdiček přičtěte :) ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

To jsem se zase jednou nechal napálit stylovým plakátem. Je to můj problém, že jsem čekal něco dost jinýho, ale na takovéhle filmy asi musíte bejt francouz. Nepochopitelná ujetost. Hlavní hrdina je jakejsi zakomplexovanej zrzoun (ale špatně odbarvenej, takže kdyby na to stále neupozorňoval tak si toho ani nevšimnete) a pak potká jakéhosi psychoanalytika. A tato dvojice chlápků tam prostě provádí nesmysle a stávaj se z nich čím dál větší magoři. Není to ale sranda ani nějakej akční nářez. Prostě jen jakýsi artový "všeříkající" hybrid, kde jsou všichni buď gayové, magoři, nebo tlustý tancující holčičky. Jediné plus je, že tam hraje výbornej Vincent Cassel. Fakt hodně mi to připomínalo film Buzíci s Gérardem Depardieu. ()

Reklama

verbal 

všechny recenze uživatele

Psychicky nemocný psychoanalytik potká začínajícího psychopata, je z toho psycho na první pohled a naší milí pacienti se pod dohledem psychotického režiséra chovají asociálně. No a co? Nenaperu tomu přece za pět jenom proto, že mám rád Casselovic Vincka, že jsem svým mohutným intelektem pobral všechna ta, tupému divákovi skrytá !!!, podobenství a proto tu teď můžu arogantně naplácat dvě áčtyřky o kořenech xenofobie, agresivity, zla, hledání identity, poetice chcaní do vířivky atp. atd., když mě druhá půlka přivedla na hranu totálního znudění, žádná "epesní" katarze ne a ne přijít a ta tzv. "nadpozemská" hudba mě celý film vyloženě srala. ()

Narya89 

všechny recenze uživatele

První polovina filmu byla víc než ucházející a skutečně neotřele vtipná. Llíbil se mi Olivier Barthelemy v roli zakřiklého nekňuby, kterému nikdo nerozumí a který navazuje vztahy přes WoWko. Ovšem druhá polovina přináší pro mě nesympatický amorální humor ala bizarní sexuální scény, bezdůvodné explicitní násilí, rádoby komické umírání, atd. Ve výsledku se tedy jedná o průměrný filmový počin, na který se jednou podívat dá. A mimochodem jestli má ta hlavní postava zrzavý vlasy, tak já je mam asi zelený:/ ()

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

[MFF 2011, Karlovy Vary] (SPOILERS) "Ginger's revenge has begun..." Sledovať debut "zúrivého básnika" Romaina Gavrasa (ďalej R.G.) v útrobách veľkého sálu hotelu Termal je zážítok na môj veru abnormálny a ak sa z neho ešte k tomu vyliahne kanonický "masterpiece" o prehlboko zakorenenej inklinácii ku xenofóbii, diskriminácii a predsudkom, tak mi neostáva nič iné, ako len chŕliť oslavné tamtamy. A pravdu povediac, ani neviem kde začať. Takže na preskáčku._______Triumfálnym trikom mi príde najmä dôkladné vystupňovanie celého rozprávania, ktoré sprvu laškuje pomocou vyhrotených srandičiek-chytá príchuť pálivej komédie (vyrývanie, "gotička", moped, dievčatko…) ale-akonáhle dôjde k výmene buričských rolí-dej sa postupne mení a ústi v psychopatickú "hell ride" s nabitou kušou, vyholeními hlavami a majestátnym terorom. Ono vyšpičkovanie do samej krajnosti sa niekomu môže javiť ako skutok ostentatívny/bezcieľny, lenže R.G. (rovnako ako Gaspar Noé) touto hyperbolizáciou vynáša svoje nespratné "prvorodeniatko" do úplne iných, málo objavovaných sfér výchovy/ovplyvňovania diváka a stvrdzuje tak obrovitú predispozíciu k neskoršej, (potencionálu plnej) tvorbe. Takéto hrotenie/preháňanie sa prejavuje predovšetkým forsírovaním explicitnosti, ktorá sa dotýka znehodnocovania/zneužívania ošemetných zákutí-teda homosexuality (svatba), vlastenectva (výkriky) či sexuálnej delikvencie (nespútané vyvádzanie s neplnoletými slečnami) za účelom neústupčivého odboja. Zjednodušene ide o násilné ublíženia na zdravý (bitky, útoky) alebo zaručené drancovanie nervov cez ponižujúce chovanie (vírivka, obchod) s tým, že adekvátna (!) motívacia k týmto extrémistickým činom nejestvuje a asociálnemu anarchizmu je dodávaná ešte istá, pre mnohých neprijateľná poetičnosť (pláž, rečnenie, svetlica). Bystrohlavý antagonizmus, ktorým R.G. stavia na pranier skazenosť našej spoločnosti a činí tak obzvlášt neprispôsobivou, no za to podmaňujúcou cestou._______Nemenej dôležitým článkom je grandiózne obsadenie ústrednej, nemálo zbesilej dvojice. Extraordinárny Vincent Cassel ako Patrick-živnostník poskytujúci poradenské služby a zamestnaním otrávený zošedivelý "brunet"/extrovert túžiaci po udávaní nemravnostných lekcií-po vzrušení. Šokézny Olivier Barthelemy ako Réne-okolím večne utláčaný a od malička šikanovaný hustovlasý "brunet"/introvert plný zlosti-zarmútenosti-zúfalosti, hľadajúc únikový koridor z mínového poľa-z útlaku._______Atmosferické a nervy drásajúce scény podfarbuje "na mieru ušitý" OST od ďalšieho legitímneho člena "Ed Bangerov"-SebastiANa. Bezuzdné klavírne melódie, ktoré obmieňajú gniavivé/napínavé, nadnášajúce/skľúčujúce tóny presne dokresľujú prebiehajúce šialenstvo, krivdu, vieru-nenávisť. Sebastianovi Akchotéovi sa fakt darí počastovať snímok "feelingom" priamej pálčivosti a puncom "neriedenej" osudovosti._______"Notre jour viendra" je perfídne parádnym pokochaním sa nad tvorcovským umom a smelosťou, má obdobnú drzosť/uletenosť ako Zombieho "Vyvrženci z pekla", na place pobehujú (post)tarantinovsky napísané charaktery a celok ovplýva zádúšivou katarziou. R.G. čo by syn oskarového Costy-Gavrasa jasne preukazuje, že jeho vplyv nekončí iba pri početnom produkovaní krátkometrážných formátov (zákázky od zvučných mien-Simian Mobile Disco, Justice, M.I.A., Dj Mehdi, Last Shadow Puppets, etc.) alebo pri jednom uspokojivo zostrihanom turné "A Cross the Universe", ale "vzburou ryšavých" prvotne siaha do výšin artového neba a váženého zenitu sa dúfam dotkne už čoskoro. () (méně) (více)

Galerie (19)

Reklama

Reklama