Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Během éry Edo (1600 - 1868) se pod stromem, který zasáhl blesk, potkají dva mladí lidé. Narimiči ze šlechtické rodiny a Rai, žijící v horách se svým nevlastním otcem Riemonem od té doby, co byla jako malé dítě násilím odtržena od své rodiny. Netrvá dlouho a ti dva se do sebe zamilují, jenomže je od sebe dělí sociální status. Je možné, aby tito dva byli spolu? Alespoň tam, co kvete strom zasažený bleskem? (Zíza)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (5)

ing.man 

všechny recenze uživatele

Pěkný film, ale ty čtyři (nebo kolik) konce byly k uzoufání .... Naprosto nevhodná a primitivní hudba, která taky zkazila co mohla ... Opět nádherná a okouzlující Yuu-chan. ()

Jirka_Šč 

všechny recenze uživatele

Líbilo se a to tak, že velmi. Jak se v japonském historickém filmu může zjevit postava emancipované ženy? Například tak, že vyrůstala v lesích daleko od veškeré společnosti, jezdí na koni, střílí z luku a s mužem svého života se při prvním setkání popere. ■ "Kdyby to záleželo na mě, unesla bych tě." ■ Moderní, realistické, romantické, smutné. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=cMxdu2XsOkQ ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Stejně jako Takaši Miike i Hiroki přesídlil v posledních letech do mainstreamu a i když lze litovat, že již netočí tolik osobních snímků jako dříve, i jeho zakázková tvorba zůstává nejen v kontextu mizerné domácí konkurence výjimečná. Vedle toho, že jeho snímky mají řemeslné filmové kvality, což v japonské kinematografii stižené televizním morem představuje zřídka viděnou hodnotu, především zůstávají solitéry z hlediska vedení herců a vyjadřování emocí. V Hirokiho filmech není ani stopy po hystericky afektovaných výlevech, naopak je vidět, že režisér má vzácnou schopnost vystihnout emoce a předat je divákům. Vedle vedení herců a dramaturgie, kdy nechává scénu působit přesně tak dlouho, aby měla požadovaný efekt, je to patrné i na výběru hudby - obzvláště patrné je to právě v jeho prvním kostýmním filmu, kde používá moderní muziku, která ovšem nepůsobí rušivě a naopak v porovnání s pompézním hudebním podkresem jiných soudobých romancí či melodramat působí až umírněně a delikátně. Navzdory historickému dějišti a romantickému rámci je na "The Lightning Tree" patrný Hirokiho rukopis skrze moderní profilaci hlavní hrdinky (bravurně ztvárněné nejlepší japonskou mladou herečkou Jú Aoi) coby emancipované ženy. Hiroki z příběhu o tragické lásce vyzdvihuje motiv sociálních tříd a nemožnosti realizovat vlastní tužby kvůli společenským závazkům a až na tom staví drama postav. Navzdory výpravě a žánrovým sekvencím zůstává "The Lightning Tree" Hirokiho dílem - intimní drama o lidských vztazích bez kýče, afektovanosti a umělé vyhrocenosti. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama