Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Biografický dokument o Micheline Presle se mění v napínavé pátrání po dlouho skryté pravdě o evropské kinematografii. Tento ironizující dokumentární thriller odhaluje netušené spiknutí Hollywoodu proti evropskému filmovému průmyslu. Ve filmu se objevuje mnoho režisérů a hvězd, čím z něj dělají prvotřídní kousek pro milovníky filmu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (21)

Sandcrew 

všechny recenze uživatele

Rozpačitý mystifikační dokument, který sice neurazí, ale také nezaujme. Odpočinkový film, který má poselství schované pořádně až v závěrečných titulkách. Myslím, že by neuškodilo panu režisérovi zajít za panem Zelenkou a zeptat se ho, jak se správné mystifikační dokumenty točí. 60% je tedy pro mě tak akorát... MFF KV ()

Disk 

všechny recenze uživatele

Perfektní mystifikační dokument o jednom zmizelém režisérovi a pátrání po jeho filmech. Je tu všechno: spiknutí, honičky, špionáž, nečekané zvraty. Možná že se až příliš hraje na notu "zlý Hollywood utlačuje evropskou kinematografii", ale o to zase až tak nejde. Zatím jasně nejlepší belgický snímek z těch, co jsem viděl na letošním filmovém festivalu v Karlových Varech. ()

Reklama

Marigold odpad!

všechny recenze uživatele

Prostoduchá óda na evropskou kinematografii natočená v uspávacím tempu a přeslazená k nesnesení blbou Marií de Medeiros. Fiktivní dokument bez jediného nápadu a bez jediného skutečně trefného vtipu. Amatérsky natvrdlá kaše, která konvenuje jakési pofidérní "evropské filmové guerille" – soudě podle kvalit Sojcherova filmu ale není tahle bojůvka o nic inteligentnější a zralejší než hollywoodské stádo. Fujtajxl! [MFF KV 2010] ()

Terter 

všechny recenze uživatele

Dobrý nápad, který je však po čase rozmělněn do série neustále se opakujících motivů, které nezatraktivní ani dobře hrající Maria de Madeiros. Navíc se mi zdá, že tvůrci chtěli zamaskovat hranici mezi fiktivním a skutečným poselstvím filmu a to se jim vskutku podařilo, takže není jasné, jestli onen hysterický nářek nad útiskem evropského filmu je jen předstíraný či nikoliv. V tomto bodě se film dopouští rovněž až trestuhodné bagatelizace, když v určitých pasážích klade rovnítko mezi Hollywood a americký film (nezávislý film je asi pro tvůrce neznámý pojem) a z některých momentů filmu vyplývá, že rovnítko je rovněž položeno mezi francouzký film a evropský film, což už je poněkud silné kafe. ()

plechulka 

všechny recenze uživatele

Nejvíc z celého filmu mne zaujala teorie, že (v rámci udržení nadvlády amerických filmů nad evropskými) významný kameraman 50.-60. let byl agentem CIA a proto schválně točil trhaně, nezaostřeně a "obsazoval divné, nehezké lidi"... konečně jsem pochopila, proč mne francouzská nová vlna nikdy nebrala :))) !!! ()

Galerie (10)

Reklama

Reklama