Reklama

Reklama

Žlutý

(neoficiální název)
  • Velká Británie Adicolor Yellow
všechny plakáty
Krátkometrážní / Akční
Velká Británie, 2006, 4 min

Obsahy(1)

Neill Blomkamp natočíl tento svůj krátký film pro firmu Adidas, jež vypsala soutěž na libovolné filmové ztvárnění barev ze své sportovní série. Jihoafrický režisér, věren duchu své ostatní tvorby, také tento snímek věnoval tématu segregace - tentokrát jsou ostrakizovanou skupinou androidi. (fmash)

Recenze (37)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Je poznat, že to točil Blomkamp, ale obsahově je to - krom asi nejakčnější reklamy na Adidas v historii - jen další z mnoha kraťasů na téma "zlikvidujte odlišného". Navíc technologické záběry vzniku hlavního hrdiny zabírají v kratičké stopáži příliš mnoho prostoru na to, aby se mohlo ukázat něco jako příběh nebo dokonce myšlenka. Extrahovat z toho "téma segregace" je trochu přitažené za vlasy - je to normální scifistický hon na od člověka navenek téměř neodlišitelného androida. Určitý náznak symboliky mohou představovat úvodní barevně odlišené krabice, ale ty jsou taky logicky vysvětleny vývojovými verzemi. Takže tentokrát jen 70%, protože z gumových paňáců naprogramovaných na bojová umění přece jen v Blomkampově podání je cítit nebezpečí. Bez toho by to bylo ještě míň. Ale funguje to o třídu lépe než poněkud mladší Raven. ()

swamp 

všechny recenze uživatele

Žlutí crash test dummies se vymknou kontrole aneb jak Neill Blomkamp natočil efektní reklamu. :) Mmm mmm mmm mmm... ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Konečne to zaváňa rozpočtom, ale opakovanie tej istej témy je tu skôr na škodu. To, čo sa na začiatku javilo ako výborná myšlienka - segragácia robotov, alebo mimozemšťanov, sa postupne stáva u režiséra tak výrazná, až sa bojím či vôbec dokáže prísť s niečim novým. ()

movieband 

všechny recenze uživatele

Znatelně slabší, než jeho předchozí 2 krátkometrážáky, ale musí se brát v potas, že to bylo v rámci reklamní kampaně pro Adidas. Blompkamp se k tomu postavil zase ve svém duchu a natočil snímek, tentokrát o androidovi. Moc pěkné zpracování a hudba. ()

togaf 

všechny recenze uživatele

Celé to vypadá na trailer k nějakému ne příliš originálnímu sci-fi. Robot, který je schopný se učit, schovávat se a přizpůsobovat přece není příliš originální, ne? Ani vizuálně to nebylo příliš nápadité, roboti vypadali jak figuríny, na kterých se zkouší airbagy a poté jako lidé. Ale jako reklama je to fajn. ()

fmash 

všechny recenze uživatele

Člověk by si těžko dal dohromady, že stejný člověk o dva tři roky později natočí takovou věc, jako District 9. Yellow působí jako zdařilý amatérský pokus nebo jako něčí seminárka. ()

selviskhed 

všechny recenze uživatele

V zásadě nejde o nic více, než o stručné předvedení úrovně triků - a ta je slušná. Dobrá věc, pokud chcete vědět co je nového u Neilla Blomkampa. V opačném případě se nic nestane, pokud krátký film propásnete. ()

Estrellita 

všechny recenze uživatele

Bohužel jsem chvilku nato zjistila, že na dané téma "Yellow" by šel vymyslet stejně dobrý film. Přesto ale oceňuju eleganci, se kterou bylo téma dodrženo, a také jeho vizuální zpracování. A vhodnou hudbu, samozřejmě. 60% ()

Samuell84 

všechny recenze uživatele

Ako úvod k možnému celovečernému film to je dost dobre. V opačnom pripade bohužiaľ len dalsi nadpriemerný akční Film,z nevyužitím potencionálnom. ()

Miksilak 

všechny recenze uživatele

Nápad je určitě zajímavý, ale přišlo mě to takový zdlouhavý a nudný. Celkově mně to zas tolik nezaujalo. Slabý průměr. ()

thorewi 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoct, ale všechny (krátkometrážní) filmy Neilla Blomkampa jsou na stejné brďo a mně prostě u nich chybí nějaká pořádná akce. Jednoduše se u nich tak docela nudím. District 9 je sice povedený, to bezesporu, ale zmíněnými neduhy také trpí. ()

SpaceOdyseus 

všechny recenze uživatele

Na to, ze to ma ctyri minuty tam zas neni takovy spad, jak by se dal cekat. Jinak hezky spinave zabery a Blomkampovo oblibene tema. Nic extra ale na reklamu jde o slusnou a drsnou praci. ()

Reklama

Reklama