Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Umíte si představit větší katastrofu, než sdílet byt se dvěma rodinami? Tohle „štěstí“ potkalo rodiny dvou neapolských přátel: písaře dopisů pro negramotné lidi Feliceho (Totò) a Pasquala (Enzo Turco), pouličního fotografa. Život obou rodin je poznamenán chronickým nedostatkem jídla a peněz, jelikož profese nevynášejí tolik jako kdysi. Lidé raději navštěvují profesionální fotoateliér, zatímco ti negramotní se – jen považte tu drzost – naučili psát. Ještě že nudný život obou smolařů pravidelně zpestřují hádky jejich drahých poloviček. Starosti jiného druhu má balerína Gemma (Sophia Loren), která by se ráda provdala za synáčka šlechtice, ale jeho rodina sňatek s dcerou obyčejného zbohatlíka odmítá. Když tu najednou se svět bídy a svět vznešenosti začne prolínat. Zdá se vám to nepravděpodobné? Tak se podívejte na jejich příběh. (ilclassico)

(více)

Recenze (3)

Flego 

všechny recenze uživatele

Niet sa čomu diviť, keď sa Taliani vrátili tretíkrát k filmovému spracovaniu úspešnej divadelnej hry Eduarda Scarpetta "Miseria e nobiltà" z roku 1888, čo by sa dalo preložiť ako Bieda a vznešenosť. Režisér Mattoli sa vrátil k tejto látke a hoci som film z roku 1940 nevidel, myslím, že toto je to správne orechové. Veľkou zásluhou na tom má elegantná komika Totò-a, jeho postava Felice Sciosciammocca, pisára a noblesného chudáka, je jednoducho báječná. Ten sa spolu s fotografom Pasqualom a ostatnými večne hladnými spolubývajúcimi dostanú do kolotoča humorných situácií, kde si vtip rozdelila rovným dielom situačná komika a brilantné dialógy ( v taliančine úžasné ). Prvý komentár. ()

rivah 

všechny recenze uživatele

Komedie z neapolského řivota inscenovaná na divadle. Totò je nepřekobatelný, Sophia Loren jen v pozadí. ()

muti 

všechny recenze uživatele

Real misery and false nobilty. Pekná hra, na túto by som šiel keby je v divadle. Ale tie ženské prekaracky na taliansky spôsob by ski asi ťažko preložiť. Sofia Loren asi v najlepšej forme, nemám napozerane, aké chápem ten ošiaľ 🦄 ()

Reklama

Reklama