Reklama

Reklama

Již mnoho desetiletí panuje ve vesnici Daggerhorn nelehké příměří s tamním vlkodlakem, kterému při každém úplňku místní lidé nabízejí zvířecí oběť. Obě strany dohodu dodržují, ale přesto ve vesnici panuje všudypřítomný strach. Dcera místního dřevorubce Valerie je zamilovaná do samotáře Petera, avšak její rodiče dohodli sňatek se zámožným Henrym. Milenci nechtějí ztratit jeden druhého, proto se rozhodnou pro útěk. Když se to chystají udělat, dojde k útoku vlkodlaka. Obětí je Valeriina starší sestra. Vesničané touží po pomstě, a tak povolají známého lovce vlkodlaků Solomona. Od něj se dozvídají, že nebezpečné zvíře žije celou dobu mezi nimi a může to být kdokoliv. Pátrání po jeho lidské identitě vrhá temný stín podezření na několik Valeriiných blízkých. Ona postupně zjišťuje, že má s nestvůrou zvláštní spojení, které je táhne k sobě. Vlkodlak k ní promlouvá a Valerie se mu musí vzdát, nebo každý, koho miluje, bude zabit. (TV Nova)

(více)

Videa (9)

Trailer 2

Recenze (671)

LIVINGDEAD 

všechny recenze uživatele

S Červenou Karkulkou tohle nemá nic společného. Izolovaná komunita v lese, červený měsíc a vlkodlak. No a vlkodlak je někdo z nich. Grafické zpracování vlka bylo příšerné. Musel jsem se smát, když animovaný vlk skákal mezi vesničany. Rozhodně film není ani DRAMA ani THRILLER, ale pohádka pro malé děti. NUDA 20% ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Vlk babičku sežral, s Karkulkou maličkou, hajnej ho přitom přistih, praštil ho paličkou... Ne, tak jednoduchý to není, kancelář pro uvádění pohádkových omylů na pravou míru opět zaúřadovala. Kdepak takto maskulinní pojetí. Již není udržitelná ženská naivita zračící se ve vyzrazení tajného plánu na zásobení babičky naslouchajícímu vlkovi, který následně provede vojenskou operaci variující slavný klamný manévr z Trojské války, v jehož důsledku jsou dvě ženské protagonistky sežrány a musí být zachráněny myslivcem mužského rodu. Toto nemohlo být, to odporuje nejnovějším poznatkům výzkumného ústavu gender studies. Tak se dozvídáme, že zmíněná Karkulka je ve skutečnosti dcerou vlkodlaka. Film je tak velmi aktuální, bo se vyslovuje k problémům mnoha současných žen a dívek, jejichž otcové trpí sadomasochistickou derivací oidipovského komplexu. Další výzkum nám odhaluje, že ne maskulinní myslivec, ale dva chaláni silně femininního vzeření jsou tím správným mužským elementem, který poltí srdce mladých dam ve dví. Z těchto zjištění nám již jasně vystupuje prapůvodní věrná podoba příběhu o vývoji ženy v mužském světě a nikoli pod pozdějšími šovinisticko sexistickými deformacemi, v nichž je žena viděna co oběť a muž co zachránce. Naopak, žena je tu hybatelem a základním kamenem příběhu. Gratulujeme, jde o další vysoce cenný krok na trnité cestě za osvobozením žen ze spáru mýtu vytvořeného mužem... Nevýslovně pitomé, špatně napsané a podřadně natočené. Ale pro Amandu mám slabost, tak ten jeden bod uroním. ()

Reklama

Anderton odpad!

všechny recenze uživatele

Čevená kalkulka je skôr červený kalkul. Nevadia mi modernizácie klasických tém, ani cool modernizácie, avšak ak sa na takýto tenký ľad niekto pustí, takmusí vedieť prečo a musí mať silné argumentypre. Tu je ten jediný argument Twilight. Pekné obrázky sú jediným kladom tejto ťažko povedať že rozprávky, skôr metrosexuálnej rozprávanky. Oldmana nechápe nikto, ale ja nechápem ani Seyfried, ktorá má slušne rozbehnutú kariéru a dobre vie, že podobné projekty ju môžu poriadne zbrzdiť. Najväčším omylom sú bezpochyby bezkrvní mladíci, ktorí by sa viac hodili ako upíri do tretieho radu v Twighlighte. Aj takí Lautner s Pattinsonom sa na ich nevýraznosti museli dobre zabávať. Mohla to byť aspoň priznaná béčková zábava, lenže ani s tempom to nie je bohviečo a divák tak celý čas iba neveriacky krúti hlavou. ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Strašná šulovina, sterilní variace na nám známej kult, opět nepřirozený prostředí s napomádovanejma a vymydlenejma lidma, kde se nějakou náhodou zjevil Gary Oldman, a je opravdu lepší dělat, že ho člověk ani nevidí. Pro jeho šášulovský sáčko to platí dvojnásob. Koho v týhle době vůbec ještě může zajímat vlkodlak, nebo mu snad nahánět strach (krom Twilight-fans), netuším. Jedinej film, kde pro mě fungovalo spojení historickýho prostředí a moderní hudby, byl Příběh rytíře. U Karkulky a jejich "zábavy" by se jeden potrhal smíchy. Až na Seyfried jsou všichni herci otřesně nesympatický, obzvlášť hlavní "love interest" = nagelovanej model s rozhalenkou a nadřazeným úsměvem. Nechápu, že jsem vydržela až do hořkého konce a bohužel musím říct, že snad i to (první) Twilight bylo lepší, než takhle dementní splácanina. ()

Madison 

všechny recenze uživatele

Catherine Hardwicke zakotvila v osídlach teenagerských vymývakov, pretože z jej režisérskeho pojatia mám dojem, že filmy točí výhradne len pre nich. Ako som ja tolerantná, čo sa týka pestrej škály tých najrôznejších filmov, tak toto je doslova prúser. Perfektný námet, ktorý režisérka sprznila aj v Twilighte, je tu očividný, pochváliť musím prekrásnu obrazovú kompozíciu a vizuálnu poetiku opustenej dedinky v zovretí zasnežených hôr. No všetko ostatné, počínajúc infantilným scenárom a dierami v logike, diváka neuspokojí. Hardwicke nedokáže pracovať s napätím (kľúčové scény s vlkom nemajú tendenciu zanechať hlbší dojem) a rovnako nedokáže natočiť myšlienkovo komplexný film. Je mojím zbožným želaním, aby sa snímky podobného kalibru, začali konečne natáčať vážnejšie, pretože filmu dokážem odpustiť všetko, pokiaľ nie je nudný a v tomto prípade - jasne odfláknutý. ()

Galerie (63)

Zajímavosti (15)

  • K filmu existuje alternativní závěrečná scéna. (ČSFD)
  • Podle traileru se tento příběh odehrává ve 14. století. V samotném filmu se však datum neobjeví. (PVi)
  • Postava Petera vznikla na základě stejnojmenné postavy z hudební ruské pohádky Sergeie Prokofieva „Peter a vlk“ z roku 1936. (Conspi)

Související novinky

Twilightovitá Saoirse Ronan?

Twilightovitá Saoirse Ronan?

05.05.2011

Twilight sága spěje k závěru a je načase něčím navázat. Pokusy typu Červená Karkulka a Beastly pohořely, možná ale pomůže jméno samotné „matky“ Stmívání Stephenie Meyerové. I její román The Host je… (více)

Reklama

Reklama