Režie:
Jeong-beom LeeScénář:
Jeong-beom LeeKamera:
Tae-yoon LeeHudba:
Hyun-jung ShimHrají:
Bin Won, Sae-ron Kim, Hyo-seo Kim, Hee-won Kim, Seong-oh Kim, Thanayong Wongtrakul, Tae-hoon Kim, Jong-pil Lee, Min-seong Jeong, Do-won Kwak, Jae-yoon Jo (více)Obsahy(2)
Cha Tae-Sik (Won Bin), známy ve svém sousedství pouze jako "ajusshi" (pán), má ve svém bytě zastavárnu, okolí ho nezajímá a žije si poklidný život. Často potkává So-Mi, malou dcerku své sousedky. Jednoho dne se Cha Tae-Sik setká neplánovaně s gangstery a pašeráky drog, je donucen pro ně vykonat jednu drobnou prácičku, aby zachránil unesenou So-Mi, jejíž matka už předtím záhadně a náhle zmizela. (Vavča)
(více)Videa (5)
Recenze (315)
Tak tady se určitě vybízí porovnání s 96 hodin. Výhodou tohoto filmu je příběh, který je výrazně složitější než v případě amerického protějšku, ale přesto zůstává srozumitelný a přehledný. Ve všech ostatních aspektech ale jihokorejský muž odnikud mírně zaostává. Akce je zde vždy narušena poněkud nudnější pasáží, takže je snadné se z napětí vymanit a začít se trochu nudit. To u 96 hodin nehrozí. Dost možná je to i hudbou, která je pomalá a nevýrazná. Stejně tak v rovině emoční je 96 hodin na trochu jiné úrovni. Tady je to na můj vkus až moc hrané. Ale tím kritika končí. Muž odnikud je poctivý kriminální thriller s množstvím zajímavých scén i bitek (ta závěrečná s nožem nemá chybu). Rozhodně doporučuju, ale 96 hodin líp odsejpalo. ()
Když musí malé děvče krást, kradené věci prodávat do zastavárny, a ještě k tomu musí sledovat, jak její matka ztrácí kontrolu nad svou drogovou závislostí, nejsou to zrovna optimistické vyhlídky. Aby toho nebylo málo, matka v nočním klubu čmajzne balíček s bílým práškem. Málomluvný majitel zastavárny se nechtěně připlete do rodinných trablů a unesenou rodinku se pokusí najít, než se matka s dcerou stanou součástí nelegálního odebírání lidských orgánů a obchodování s nimi. Jen se u toho krapet ušpiní. Zkrátí účes, zavzpomíná na vlastní bolestivou minulost a předvede nám ostrou ruční práci. A tvůrci přihodí podivné asijské emoce a otravný patos. Jihokorejci každopádně těší zejména druhou (svižnou) polovinou, kdy vyčnívá solidní čistka s nožem, která je realisticky a choreograficky velmi slušně pojatá. ()
Léon, který přechází v Taken. Jinak řečeno zkraje vás baví moc sympatická malá holka a později moc „sympatický“ pán, který má k jejím únoscům ještě nápaditější přístup než Liam Neeson v Taken. Není to úplně čistý plný počet, ale film je to parádní. Explcicitní krvavé scény si skvěle vychutnáte, akce se střídá s dramatem a napětím, a to mi ke spokojenosti stačio. # [viděno: monitor, 5.1] # příběh ***** | hudba *** | humor – | akce *** | napětí ** | pustil bych si znovu **** ()
Snad první film, který jsem na tématiku obchodu s lidskými orgány viděl - a hned v podání skvělých Korejců, kteří podobné akční noiry opravdu umí! Škoda toho přeslazeného závěru. Představa, že ta malá holčička opravdu přišla o své bulvy, by přece jen posunula film z šedi normálnosti ještě výše. Do paměti se mi především vryl (a asi v ní i zůstane na vždy) geniální závěrečný souboj Cha Tae-sika proti všem! Segal se Arniem na něj čumí s otevřenou hubou... Bin Wona začnu asi bedlivěji sledovat, ten kluk hraje vážně dobře... 8,5/10 ()
Výborný film, který se pomaleji rozjíždí, ale rychle nabírá strhující tempo, kterému pomáhá skvěle zvolený hudební doprovod. Tomuto filmu vůbec nevadí otřepaná zápletka, protože je podán takovým způsobem, že mě občas i běhal mráz po zádech. Já tady prostě nemůžu hodnotit jinak, protože takových filmů, a hlavně kvalitních, není mnoho. ()
Galerie (280)
Photo © United Pictures
Zajímavosti (8)
- Se snímek bylo spojováno i jméno jihokorejského herce a režiséra Ik-june Yang (Breathless (2009, The Fake (2013)). Ten měl dle prvotních předpokladů ztvárnit roli filmového detektiva. Navzdory blíže nespecifikovaným rozdílnostech mezi hercovým pojetím dané role a představami filmových tvůrců ke spolupráci nedošlo. (Conspi)
Reklama