Reklama

Reklama

Horská jódlovačka

  • Západní Německo Beim Jodeln juckt die Lederhose (více)

Obsahy(1)

Děj filmu nás zavádí do horského střediska, kde se seznamujeme s hoteliérem, jeho půvabnou dcerou Froni a jejím milencem, chudým pomocníkem Seppem. Není divu, že se pan hoteliér snaží všemi možnými i nemožnými způsoby ochránit svou krásnou dceru před chudým pomocníkem. Ten, když pak najde ropu a stane se tak z něj doslova přes noc boháč, může i tak přísný táta změnit názor a ochotně provdá svou jedinou dceru za včera ještě chudého pomocníka Seppa. Ale jak to vlastně dopadne? (Multi Home Video)

(více)

Recenze (3)

Miloš 

všechny recenze uživatele

Horská jódlovačka, softerotická komedie Aloise Brummera je esencí pokleslého i těžkopádného německého humoru a přestavuje Bavorské Alpy jako vlhký sen berlínských turistek s hlubokými výstřihy. Přátelští kníratí domorodci mladým ženám dokazují pohlavní zdatnost (např. v hotelovém pokoji, ve špajzu, v seníku či na jedoucích saních!). Tvůrci ze všech sil přesvědčují, že za sexuální turistikou netřeba cestovat do exotických končin (jak činí např. francouzská Emmanuelle). ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(NNF) Německá soft-porno persifláž heimatfilmu BEIM JODELN JUCKT DIE LEDERHOSE (u nás známá jako HORSKÁ JÓDLOVAČKA, v USA pod vtipnějším THERE´S NO SEX LIKE SNOW SEX) je v rámci žánru zdařilou zábavou, která navíc má co říct a posunuje žánr heimatfilmu významově dál. Ačkoliv se může zdát, že po vzoru určité osvětovosti se budeme zabývat skupinou mladých dívek, které jedou do Bavor nabrat zkušenosti, není tomu tak a film se zaměří na vztah dcery hoteliéra Flopi a zaměstnance Seppa. U podobného typu snímků ale nemá moc velkou cenu se zabývat vyprávěním, protože to slouží pouze k řadě atrakcí, které někomu mohou přijít po určité době ubíjející, zatímco jinému zábavné po celý čas, protože jsou tak vynalézavé a nápaditě inscenované (osobně se řadím k druhé skupině). Vše je zde podřízeno komickému efektu, a tak jsou postavy jednorozměrnými figurkami za hranicí karikatury, jejichž eskapádám i jim samotným se má divák smát, zatímco se může kochat výjevy z bavorských Alp, které jsou v exteriérových scénách snímány ve velkých celcích. Lze tak souhlasit s Thomasem Elsaesserem, že "mainstreamové filmové tradice požírají samy sebe" (v tomto případě soft-porno komedie západního vzoru, která pohlcuje idylickou kýčovitost heimatfilmu), ale lze polemizovat s jeho nahlížením na Bavorsko ve filmu jako na narušený, zkažený a utopický prostor, který podléhá komerci. Heimatfilm je založen na střetu venkova s městem, kdy film daného žánru straní venkovu. Zde jsou lidé z města prezentováni jako "Berlíňané, na kterých se dobře vydělává", sexuálně neukojení a neschopní muži či záletnické ženy, které ale venkovským kníračům nestačí, zatímco venkované jsou sexuální mašiny, které si poradí za každých okolností. Potud v pořádku, ale odklon přichází s nahrazením starého řádu (hoteliér, který selhává v pracovním životě, protože selhává i v tom osobním - sexuálním) tím novým (Flori a Sepp), kterým právě nejde o peníze, jelikož ty přesvědčí "starý řád" k tomu, aby se nechal nahradit "řádem novým". Nepopírám, že jde o jinak významově prostoduché dílo ("láska si cestu vždycky najde"), ale cílovou diváckou skupinu uspokojí dostatečně (spoustu koz i pár bobrů, ale žádní ptáci - film především pro teenagery-muže, jelikož vůči ženám je vyloženě urážlivý) a navíc i posouvá ideologii jednoho žánru, což není málo. Fakt ale neočekávejte kladná hodnocení od studentů filmové vědy, kteří mají za to, že film má být umění/že takové žánrové počiny jsou apriori špatné/že se mi to vlastně líbilo, protože jsem se celou dobu bavil, ale studuji tu filmovou vědu, tak tomu na ČSFD dám jednu hvězdičku, aby mi nemohli nic říct. Snobové, kch kch. ()

Reklama

Bajda 

všechny recenze uživatele

Z žánrového hlediska se dá diskutovat o tom, zda je „jódlovačka“ obyčejné softporno, které se kvůli dobovým reáliím dostalo do běžné distribuce, nebo jestli se jednalo o záměrnou parodii či dokonce persifláž německého heimatfilmu (popřípadě to byla sloučenina obojího). Za sebe musím říct, že si ani s odstupem času nejsem jistý. Z diváckého hlediska to byl jedinečný zážitek, protože první půlhodinu jsem zůstával v trvalém úžasu nad tím, co všechno vidím (a to jsem měl možnost vidět to v kinosále :-D). Časem se ale očekávání proměnilo v nudu, protože člověk věděl, že téměř při jakémkoliv dialogu opačných pohlaví, uvidí do tří minut kozy (a teď nemyslím ty horské mečící)...výsledkem je nezapomenutelná kuriozita, ale bez větší přidané hodnoty. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama