Reklama

Reklama

Rubber

  • Česko Guma (více)
Trailer

Když Robert, neživá pneumatika, objeví své destruktivní telepatické schopnosti, zaměří svou pozornost na jedno pouštní město a zejména ho zaujme záhadná krásná žena, tou je doslova posedlý…  Hororová komedie režiséra Quentina Dupieuxe vypráví příběh obyčejné pneumatiky pohozené v kalifornské poušti, která náhle nevysvětlitelně ožije. Jakási záhadná síla udržuje pneumatiku jménem Robert v pohybu a jak se řítí silnicí, objeví v sobě telepatické síly, díky nimž dokáže zničit cokoliv se mu zachce. Zpočátku se spokojí s lovem drobných pouštních zvířat a vyhazováním různých věcí, ale brzy se jeho pozornost stočí k lidskému druhu a zvláště jej zaujme záhadná krásná žena. Robert se stává chaotickou silou, po níž zůstává široký pás zkázy napříč pouštní krajinou. Rubber je chytrý, zábavný a originální hold kinematografické koncepci "bez příčiny". (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (256)

kinej 

všechny recenze uživatele

Rubber je sice velice originální počin, to filmu nikdo upřít nemůže, ale na druhou stranu nosnému motivu by mnohem více slušel krátkometrážní formát, či videoklip nějaké kvalitní kapely. Přeci jen po úvodním nadšení se dostavuje pocit, že tvůrci již vystříleli všechny náboje a že vše co stojí za to vidět, již bylo ukázáno. Každopádně ta odvaha experimentovat se cení a i přes natáhlý průběh se jedná o zaznamenáníhodný film. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Vážení diváci pohodlně se usaďte a naplno si vychutnejte nezávislý a ojedinělý film Quentina Dupieuxe. Vyfasujete dalekohled a hurá za zábavou. Tak přesně tahle nějak začíná tento opravdu zvláštní kousek, na který jen tak nezapomenu. Ne proto, že by šlo o skvělou podívanou, ale popravdě jsem spíš zíral, na co všechno ti Francouzi nepřijdou. Totální ujetost je asi to správné přirovnání, kterým bych tento film označil. Bohužel kromě několika humorných situací tu převládá hlavně nuda. A ta je opravdu všudypřítomná. Je mi naprosto jasné, že samotný tvůrce pojal natočení filmu jako recesi k filmovému stereotypu a snažil se namixovat dramatickou vložku s černým humorem a sociálním cítěním, jenže na to nešel moc chytře. Zpočátku jsem byl docela mile překvapený, ale postupem času mě film začal stále více zmáhat a hlavně nudit. Onen zrod vraždící pneumatiky a její první „krůčky“ byl ještě v pořádku, stejně jako vybuchující zvířata a lidi, jenže ke konci filmu se to celé začalo měnit v jednu velkou frašku a dementních dialogů začalo rapidně přibývat. To samé se dá říci i o „divácích“, kteří tento film pozorovali. Vložené scény a rozhovory byly rovněž příjemným zpestřením, ale jakmile se na scéně objevili policajti, tak to šlo do kytek. Humor přestal býti účinný a trapnost dostala zelenou. 40% ()

Reklama

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Pomerne trefná parafráza na súčasný konzum a divácke očakávanie. Hra s divákom na veľmi prešpekulovanej úrovni a zároveň plná scudzovákov. Dupieux si ide svojou vlastnou cestou diváckej popularity. Buď ho podľa mňa máte radi, alebo vám jeho štýl strašne nesedí. Filmy totiž majú takmer nulovú hodnotu a pointa sa uprostred tej žánrovej paródie doslova stráca, ale zároveň je to značne prekročenie žánru ako takého. Určitým zvráteným spôsobom ma to bavilo, aj keď som čakal väčšie úchylnosti. Minimálne nejaký intímny akt medzi Mesquidou a Robertom. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Propagovat to jako novodobou trendy eighties-like uvědomělou zábavu působí skoro jako Oizův vlastní promyšlený tah, protože jinak je to Buňuel jak kráva, který daleko více předjímá zatím poslední režisérův zářez Realité více než mainstreamovější Wrong Cops. Dupieux mě sice trochu irituje, jak se hned ze začátku zříká odpovědnosti za cokoli a jeho rozpoznatelný vizuální styl (statické, clonou přesvětlené super-ostré digitální záběry, delší než si doba žádá) mi také bere vítr s plachet, nicméně jako existencionálně nihilistická komedie si pořád dělá co chce a přitom je nějakou záhadou koherentní. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Potom ako som od Dupieuxa vzhliadol taký snímok ako bol "Realité", pri voľbe na "Rubber" som očakával neočakávateľné. No a urobil som dobre. Myslím, že keby som dané filmy videl v opačnom poradí, zrejme by som bol kritickejší (rapídne!), no potom ako som sa s daným tvorcom "zoznámil" v miernejšom "švungu", tento vraj horor môžem vnímať s obrovskou nadsázkou (a tak je to správne), lebo čumieť hodinu a pol na pneumatiku, ktorá sa napríklad v úvode zoznamuje so svojím okolím, ako bežný človek v prvých mesiacoch po narodení, to chce riadnu dávku pochopenia (netvrdím však, že som ho ja našiel). Je to nezmyselné, divné, človek naozaj neviem čo si má myslieť, nuž ale fantázii sa medze nekladú. Neustále budem tvrdiť, že pokiaľ sa hororový snímok od samého úvodu nesnaží, respektíve nechce tváriť seriózne, tento prepich si skrátka môže dovoliť. No a presne taký je "Rubber". Od úvodu totálne ujetá stupidita, bez akéhokoľvek dôvodu (teda - "No reason"). Škoda len, že bol spôsob zabíjania napriek obstojnému gore úplne bez nápadu. Chcelo to trošku osviežiť lebo vďaka neustálemu opakovaniu formy násilia snímok prepadol do stereotypu - 55% ()

Galerie (18)

Zajímavosti (8)

  • Gaspard Augé ze známé francouzské elektronické skupiny Justice, který se společně s Mr. Oizem (Quentinem Dupieuxem) podílel na soundtracku filmu, si ve filmu zahrál krátkou roli stopaře. (Phantomass)
  • Ke konci filmu ve scéně, kdy se pneumatika převtělí v trojkolku, se zvonek s hadičkou „přesune“ z pravé strany řidítek na levou. (earl hickey)
  • Daniel Quinn ve filmu stojí coby divák tváří v tvář pneumatice, která svými telepatickými schopnostmi dokáže vyhodit hlavu oponenta do povětří. Stejnou schopností disponoval i Daniel Quinn ve filmu Scanner: Policajt (1994). (Alfréda)

Reklama

Reklama