Reklama

Reklama

Car Man

(festivalový název) (divadelní záznam)
  • Velká Británie The Car Man (více)
všechny plakáty
Hudební
Velká Británie, 2001, 90 min

Obsahy(1)

V roce 2000 uvedl choreograf Matthew Bourne nové taneční představení, v němž využil hudbu z opery Georgese Bizeta Carmen ve Ščedrinově baletní úpravě. Její název mu posloužil ke slovní hříčce v pojmenování baletu. Bournův Car Man je zasazen do 60. let do autodílny ve fiktivním americkém městečku Harmony, kde žije početná italská komunita. Jeho děj volně vychází z románu Pošťák zvoní vždy dvakrát a začíná příchodem cizince, hledajícího v Harmony práci. Luca se brzy stane objektem zájmu nejen krásné manželky majitele dílny, ale i jednoho z mechaniků – Angela. Napjatá atmosféra má překvapivé vyvrcholení. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (2)

evulienka3 

všechny recenze uživatele

Postupne si teda pomaly plním svoje predsavzatie, ktoré som si dala, po zážitku z tanečného predstavenia Swan Lake v choreografii Matthewa Bourna. Tentokrát sa jedná o variáciu Bizetovej Carmen, ale opäť je dodržaná len akási základná kostra príbehu a hlavne hudba. Príbeh osudovej lásky, vlastne dvoch osudových lások, ktoré nekončia práve najromantickejšie. Stále platné príslovie o tom, že s láskou sa neradno zahrávať v tanečnom prevedení. Umelecký zážitok z tanca, príbehu aj krásnej hudby v jednom. ()

jiri.twist 

všechny recenze uživatele

Připadalo mi to naprosto bizarní skloubit hudbu Bizetovy Carmen s příběhem The Postman Always Rings Twice, navíc obohaceného o prvky erotična stejného pohlaví a první minuty filmu mé domněnky jen dokazovaly. Ale chyba lávky! Hodnotím verzi z r. 2001. Naprosto dokonalé dílo ... Vůbec nevadí, že některé taneční prvky nejsou dotaženy do konce a někde chybí mírný soulad, synchronnost. To ani při tak obrovském rozsahu nejde, je zde cítit originalita, miliony choreografických nápadů a naprostá invence tvůrců. Možná někdy až překotná kamera a vynikající a velmi pracný střih, protože rychlé prostřihy, které jsou nutné k pochopení celého příběhu, se musí skloubit s hudební předlohou. Na snímek se opravdu můžeme dívat stále dokola, já si myslím, že ten, kdo se sem odváží napsat recenzi, by se měl podívat minimálně dvakrát a u dalších sledování bude stále objevovat niance, drobnosti, výrazové prostředky a taneční pohyby, které mu předtím unikly. Jednotlivosti nemohou být úplně dokonalé, ale v komplexu je to naprosto dokonalý příběh, navíc limitovaný pro tvůrce již předem danou hudební předlohou a je úžasné, jak se s ní dokázali tvůrce i režisér vypořádat. Je potřeba ocenit všechny herce-tanečníky tohoto díla (... a že to bylo nejen zatančeno, ale i skvěle zahráno ...), nejvíc mě ale stejně dostali Will Kemp, Alan Vincent a Saranne Curtin ... 4x10 ()

Reklama

Reklama