Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nehoda na vodních lyžích: mladá dívka Délie řídí člun, který táhne na vodních lyžích mladého Stana van der Daekena. Oba se pokouší jít za hranice svých možností, pak dojde k nárazu. Když se Stan po vážné nehodě probudí z kómatu, zjistí, že nějací genealogové hledají osobu, jejíž identita odpovídá té jeho. Mladý muž, aniž by pátral po původu získaného dědictví, podepisuje odkaz profesora Starkhova a odjíždí do Las Estrellas. Odysea pokání, ve které intuice a telepatie zrychlují tok času na cestě do neznáma. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (3)

Mr.Terible 

všechny recenze uživatele

Typický film, který se setkává s nepochopením i v rámci festivalového publika. Ve filmu jsem postřehl mimo jiné i několik narážek na Matrix (z počátku filmu). Což mě dovedlo k následné úvaze: Neo v Matrixu hledá odpovědi a posléze je odpojen z Matrixu do opravdového světa. Své odpovědi nalézá, a ty, které nenalézá, sám utváří. Stan po nehodě hledá svoji vlastní minulost, odpovědi na to, kdo byl on sám, co dělal, s kým se stýkal a s kým vedl milostný život. Vrací se, ale nic mu nedává smysl. Žádnou odpověď nenalézá, a tak utíká, ač sám neví kam. Fascinuje mě, že právě v ten moment film nabídne argument, že Stan umírá. Chápu tedy film jako pravý opak Matrixu - nikoliv procitnutí do reality, nýbrž její odřeknutí a spění k definitivnímu konci. P.S: Tetsuo, děkuji že jste ten film vybral na FFF. P.P.S: Ten Matrix je poněkud zvláštní v kontextu formálních narážek na německý (filmový) expresionismus, ale nemůžu si pomoct, já ho tam vidím (jak je v úvodní scéně nalíčená přítelkyně, scéna na chatu, a další ...) ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Co se děje v umírajícím mozku? Německý expresionismus se tam páří s příběhovou mlhou Eda Wooda (second death, démon, virus, kontaminace), k tomu zavrzává nějaká ta biomechanika, biopolitika, paranioa, symboly jsou úmyslně natolik odstředivé, aby nedávaly smysl (označující často mění označované), dialogy připomínají knihomolovo delirium, časoprostor padá na hlavu a je generován zcela proti jakékoli logice... a celé je to natočené z velké části prostředky, které se už desítky let nepoužívají, a má to estetiku nenapodobitelně slátanou, a přitom obdivuhodně konzistentní (snad jediné, co na tom filmu drží "konzervativně" pohromadě). Prostě celkově se jedná o dílo, jehož docenění je zřejmě otázkou určité specifické duševní úchylky, kterou (zřejmě) mám. Protože narozdíl od všech ostatních se mi ten film líbil a zvláštním telepatickým způsobem jsem mu rozumněl, byť to slovy nedokážu reprodukovat. Tetsuovi děkuji za to, že vybírá pro FFF podobné divácké vyhlazováky. ()

Reklama

rivah 

všechny recenze uživatele

Trefná charakterizace filmu z jedné kritiky: "Bombastické převyprávění Orfea a Eurydiky jako otevření Pandořiny skřínky." Anebo další: "Skvěle znějící název filmu, ale neznamenající nic". ..."Na první pohled  jsou tu postavy i zápletka. Odkazy k událostem (ztracený skript, válka), hudba naznačuje mnoho věcí, názvy kapitol se zdají vyjasňovat význam toho, co následuje. Teprve po dlouhé době divák zjistí, že vidí jen zdání souvislosti s že se dívá na krásné záběry příběhu bez významu. Film připomíná experimenty nové vlny, zejména Godarda. Film o filmu, očekáváních a konvencích, jaký snad zaujme teoretika...(z recenze Henny Wouters v Cinemagazine)....Podivný film náhle končí jako useknutý...(bohužel nikde žádné titulky)..../hodnotím nasazení autora, výsledek tak 50%/ ()

Galerie (22)

Reklama

Reklama