Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Režisérka Helena Třeštíková ještě v osmdesátých letech sledovala několik studentek zdravotní školy. Ačkoliv v průběhu let devadesátých pracovala na dalších projektech, ke "svým" sestřičkám se neustále vracela. V rámci cyklu "Ženy na přelomu tisíciletí" se rozhodla tuto práci ukončit a výsledkem je nesmírně bohatý materiál, z něhož jsou patrné nejen vizuální proměny dívek a žen, ale podařilo se na něj zachytit i proměnu jejich náhledů na svět a dokonce i jejich vnitřního světa. Zatímco jedna u zdravotnictví zůstala, druhá se vrhla na podnikání, třetí zkouší jít cestou umělecké kariéry. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (9)

tron 

všechny recenze uživatele

„O čem je život? O nečem jiným, než si člověk myslí.“ Na Helenu Třeštíkovú trochu nuda. Najviac mi vadila najznámejšia tvár, moderátorka Ester Janečková, ktorá mi ako človek nesedí a scény s ňou ma iritovali (ak ju máte radi, bude to pre vás za 5*). O to viac som si ale potom užil divokú Karolínu a jej spolužiačky – či už tie, ktoré zostali pracovať v zdravotníctve, alebo tie, z ktorých sa stali mamy na plný úväzok. ()

Binne 

všechny recenze uživatele

Příjemný dokument, který poodkrývá smýšlení budoucích zdravotních sestřiček nebo minimálně slečen, které si zdravotní školu vybraly jako vstup do života. Nemůžu říct, že nějaká z dívek mi byla nesympatická. Byly to mladé slečny, které stály na prahu svého života a netušily, co mají očekávat. Odsuzovat někoho takové, kdo se potýká s prvními strastmi a nesnázemi života dospívajícího jedince je krátkozraké a hloupé. Oproti tomu můžeme porovnávat s dospělým jedincem, který má již za sebou nějakou cestu, ukotvené myšlenkové pochody a jasné životní postoje - to nám nabízí úžasná Helena Třeštíková v pokračování osudu dvou sestřiček - Ester a Karolína. Není to dokument o zdravotní péči, úrovni zdravotnictví nebo práci sestřiček jako takové. Je to dokument o dívkách, které stály před volbou, měly možnosti a svět byl plný tolika dosud neochutnaného. Každá si zvolila svou cestu a každá se s ní popasovala po svém. Obecně nemůžu vystát, jak jsou lidé schopni hodnotit život druhého člověka, aniž by tušili, jaké emocionální pochody za tím jsou. Jak moc velká láska mísící se s čímkoli (ať už dobrým, tak zlým) z dětství, co nám druhý dává (viz. Ester). Touha po celoživotní nezávislosti mísící se s neschopností přiznat si pravdu - ale poté se s tou skutečností vypořádat velmi silně (viz. Karolína), přes to jsme schopni odsoudit ženy, které za sebou něco budovaly, o něco se snažily spíše, než odsoudit Mallory ačkoli si svou cestu životem vybrala také cíleně a vědomě. Proč? Protože je to silný příběh, protože se s tím setkala pouze hrstka z nás a je pro nás těžší si říct: Já bych to udělal/udělala jinak. Přestaňme odsuzovat životy druhých lidí, začněme se z nich učit máme-li tu možnost, začněme se učit toleranci a přestat se stavět do role nemilosrdných soudců. Není to fér - stejně jako není fér život...a o tom to je. ()

Reklama

dobytek 

všechny recenze uživatele

Jsem si hned řikal, že jedna z těch pipek je mi nějaká povědomá. Později se ukázalo, že je to ta servilní pani, co moderuje Poštu pro tebe. Jsem si myslel, že se v tý Poště pro tebe jenom tak přetvařuje, jak s těma lidma strašně soucítí. Ale vypadá to, že ona byla vždycky nějaká divná a poněkud labilní. Jinak mě ještě pobavila holka se srostlym obočim, která razila teorie o tom, že svět se dělí na vexláky a punkáče. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Sledovat Sestřičky zpětně s vědomím, že z nich Třeštíková vybrala Karolínu a Ester, je vcelku úsměvné. Není to žádný vrchol její tvorby. Divoká devadesátá jsou upozaděna a to hlavní poselství, které si můžeme z dokumentu vyčíst, je fakt, že sestřičky odcházejí ze zdravotnictví, protože jsou podhodnocené. A dál už prožívají své životy podle toho, jak brzy se rozhodly založit rodinu. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Sestřičky sice nejsou tak zajímavé jako Manželské etudy, ale pořád svůj půvab mají. Když člověk vidí ty "telata" na střední škole, zavzpomíná i na své mládí. Pak s nimi kráčí životem a nestačí zírat, jak to s nima koulí. Pro mne jsou dokumenty tohoto typu myslím velkým přínosem, mám pak vcelku o čem přemýšlet. Třeštíková prostě umí...80% ()

Zajímavosti (2)

  • Dokument se začal točit ještě za komunistického režimu, proto v něm nemohli zaznít pravé důvody toho, proč Ester Janečková nemohla studovat uměleckou školu. Její otec i matka podepsali Chartu 77, což byl dokument, který upozorňoval vládu na porušování lidských práv. (sator)

Reklama

Reklama