Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jsou Vánoce a rozvedená Eva (G. Vránová) chystá ve svém osamělém domě v pohraničí štědrovečerní večeři. Očekává syna, vojáka Zdeňka (V. Dlouhý) a dceru Jiřinu (J. Boušková) s dítětem a s mužem Františkem (I. Vyskočil). Přípravy naruší neočekávaný příchod jejího bývalého muže Josefa (E. Cupák). Eva ale nechce, aby děti u ní našly svého otce, a tak ho z domu vyžene… Jenže pětadvacet let života nelze jen tak lehce odmazat a bývalé křivdy mají najednou menší váhu. Josef se vrací a tentokrát u dveří zazvoní. A možná, že se štědrovečerní setkání stane příležitostí pro odpuštění a nový začátek… (Česká televize)

(více)

Recenze (23)

Cibulka_C 

všechny recenze uživatele

Já nevím proč, ale mě ten film navnadil na vánoční atmosféru jenom začal. Je to televizní inscenace, moc pěkná a povedená. O rodinných vztazích a problémech, které se řešily, řeší a řešit budou. Film nebyl na svůj děj a cíl vůbec hektický. Když se hlavní hrdina schovával po domě, nepůsobilo to na mě vůbec rozlítaně a nijak mě to neiritovalo. Rozhodně by se dal příběh přenést na divadelní prkna, kde by to vůbec nemuselo vypadat špatně. Schovávání se mezi kulisami simulujícími vilu by vůbec nemuselo vypadat špatně, kdyby se to skvěle zrežírovalo. Skvělý Ivan Vyskočil, který měl jen menší roli, ovšem docela výraznou. Moc se mi líbil i Vladimír Dlouhý, který jakožto mladý herec tady předvedl skvělý herecký výkon. Občas mě místy pěkně štvalo to plačící dítě, ale film je sám o sobě velmi povedený. Jo a ty vousy byly fakt blbě nasimulovaný. ()

Drom 

všechny recenze uživatele

Mělo to bejt drama, který něco vypoví, ale nejdramatičtějši bylo rozhodování, jestli tu otravnost dokoukám nebo vzdám. Inu začněmež od začátku, od postavy Evy, postarší rozvedené ženy, do (dnes již) jejíhož domu se nakýbluje vlezlej bejvalej manžel, kterej má novou ženu (nicméně Helgu nehraje chlap, ta se tam vůbec nevyskytuje). Patrně má zálusk na celej barák (a všechny tři přestárlé slepice v kurníku), kterej zveleboval dvacet let a proto tam není ani ústřední topení, zato problém s teplou vodou. Což u vodohospodáře nepřekvapí. My následně další hodinu sledujeme, jak jej, i přes jeho otravnost a neschopnost lhát konzistentně, nedokáže Eva poslat do prdele. Čehož se nakonec skutečně nedočkáme. Aby čekání na to, až se Josef ve finále pozve na luxusní večeři (za jejíž přípravu by se nemusel stydět ani Babica) lépe uteklo, je prokládáno chytrými moudry přihlouplé dcery (které jsou podloženy fakty ve stylu Na Internetu psali...), průstřihy na vždy tragického Ivana Vyskočila a mezihrou se synem Petrem, který pod krycím jménem Zdeněk dostal od Arabely opušťák, aby mohl proházet cestičku, jelikož chumelí. Bohužel však dílo nedává odpověď na to nejdůležitější - klekla skutečně Josefovi převodovka nebo prostě řídí stejně blbě jako lže? ()

Reklama

argenson 

všechny recenze uživatele

Rohlíčky měly bejt ve vanilkovým cukru obalený už dávno, salát se taky dělá den předem a ne až na Štědrej den v poledne. To přidrzlé Janě Bouškové divný nepřijde, zato pokládá nelogický dotaz: "Ty teprve dneska pečeš vánočku?" Do toho tě prudí bývalý manžel nekontrolovatelně hamtající po baráku. Naštěstí je vždycky po ruce flaška vodky. Civilně zahrané, dobře natočené. Československá televize byla mistrem ve vytváření těchhle vánočních depresí rozpadlých rodin. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Eva připravuje věci na vánoční večer a čeká na příjezd dětí, když v tom zlehka zazvoní u dveří baráku její bývalý manžel Josef a drámo se rozjíždí...Staré věci vyplouvají na povrch, zdánlivé křivdy hledají viníka. Gabriela Vránová s přehledem utáhne celý komorní příběh v režii mistra na lidské osudy Jiřího Bělky. A ta vánoční atmoška je tam všudypřítomná. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Pevný herecký základ, zmatená dramaturgie a unylá režie. Tímto nepříliš pochvalným výčtem se pyšní banální tv inscenace, jejíž zasazení do Štědrého dne neplní žádnou funkci, nebere-li se v potaz klišé, že o vánočních žranicích na člověka padají deprese, ožralé vánoční stromky, žlučníkové koliky a přežité vánoční tradice. K tomu si připočtěte Cupáka s nalepeným vousem, s nímž projdeme dům na samotě od obýváku až po půdu, neb jeho nenadálé zjevení musí zůstat v naprostém utajení, takže se po celý děj schovává v různých útrobách rozlehlého domu. Nakonec s ním zakotvíme ve špajzu, do něhož za celou dobu nezavítá nikdo z příchozích členů rodiny (Boušková, Dlouhý, Vyskočil), i když by se to přirozeně nabízelo, jelikož v dolních patrech se urputně klohní tradiční pokrmy (na poslední chvíli). Nejzajímavějším dějištěm je místnost plná akvárií, přičemž jedno se převrhne a Cupáka zraní na ruce. Tenhle moment si užijte, k jeho překonání nedojde, ledaže byste za trumf považovali dovedně ukrytou láhev vodky mezi prádlem paní domu. Vránové a Cupákovi by nečinilo problém zahrát to na psychologickou notu, občas se i to daří, režisér Bělka nemá ale dostatečný cit a rozmach je v jejich dramatických polohách podržet. Takže je z toho unylé a jednotvárné povídání na téma, co se v životě nepovedlo, zda má smysl plánovaný prodej domu a kolik dlužných felací to celé obnáší. Dramaturgie si dělá, co chce, načež historka o porouchaném autě, jež je záminkou pro zastávku bývalého manžela u své opuštěné a zpité chotě, vlastně dělá z Cupáka zbabělce, a celkově to v závěru vyzní do ztracena, ačkoliv názor ostatních členů rodiny u štědrovečerní večeře by neškodil. Na co pak bylo celé to nejapné a nesympaticky pojaté divadlo. 2/10 ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama