Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve čtyřech povídkách se režisér Peter Solan dotýká odvrácené tváře slávy a úspěchu, které samy o sobě ještě nedokáží zaručit obyčejné lidské štěstí. Spíše naopak vedou k rozvratu dosavadních jistot a hodnotových měřítek. Každá z povídek, rámcově sjednocených postavou fotografa, zachycuje osudy žen a dívek, které jejich činnost, ať již umělecká nebo sportovní, zavedla na výsluní popularity, ale zároveň poznamenala jejich vztahy k nejbližším. Už dobové ohlasy však naznačují, že režiséru ani scénáristce Zoře Krištúfkové se nepodařilo toto téma beze zbytku naplnit tak, aby bez výhrad oslovilo. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (14)

Flego 

všechny recenze uživatele

Štyri poviedky o odvrátenej strane popularity zachytávajú rôzne ženy vo vekových kategóriach od dieťaťa po zrelú ženu. Lucia, Alena, Jana a Bea sú konfrontované dávkou popularity či života v nej s okolitým svetom a hlavne so sebou samými. Solanov filmový príspevok sa zdržiava socialistických moralizovaní, takže príbehy sú uveriteľné a v podstate nadčasové. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Dalsi nudny normalizacny film. Ako namet o tom, ze slava/moc/bohatstvo/popularita este nazaisti ludske stastie je fajn, ale film drzi pohromade len vdaka Solanovej rezii. Herci o nicom, ani pani Vasaryova /Medena Veza/ nedokazala film vytiahnut do podpriemeru. Takzte dalsi krasny dokaz toho, ze normalizacna tvorba 80. rokov bola dychavicna a nemala co ponuknut, alebo sa natocil brutalny a drsny film o realite /Krejcikov Prodavac Humoru/ - tie vsak isli do trezoru. 5 % ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Výborná povídková koláž na téma všechna sláva polní tráva. Ač mají jen pár obrazů, tací jako Hilmerová (mladinká debutující), klasicky skvělá Studenková, ale i Thielová, Pešek nebo Labuda s Kamilou Magálovou a Milkou Vášáryovou sehrávají malé koncerty. Črty jsou propojeny postavou fotografa, prostředím televize nebo profesionálního sportu či kabaretu. Zadařilo se. ()

Adramelech 

všechny recenze uživatele

Docela zajímavá ukázka československé kinematografie z období normalizace. Tehdejší filmoví tvůrci se v rámci toho, co se smělo, někdy snažili nabídnout divákovi i díla usilující o psychologickou hloubku a obsahující morální poselství. Socialismus v Evropě však už dávno zmizel jak pára nad hrncem a spolu s ním z velké části vyšuměl do ztracena i étos těchto filmů. Dnes spočívá jejich hodnota hlavně v zachycení dobových reálií, jež v pamětnících vyvolají pocit nostalgie a v mladé generaci – těžko říci co. Jak asi budou budoucí diváci pohlížet na současné filmy v době, kdy po režimu, který tady dnes máme, neštěkne už ani pes? ()

Biopler 

všechny recenze uživatele

Štyri poviedky spolu príbehovo nesúvisia a ani posolstvo z nich nezaznieva rovnako, ba čo viac nenadobudol som dojem, že by to aspoň z jednej razilo tak, že by som si povedal, tak to je ono. Herci sú nepresvedčiví, no i vďaka scenáru. Ten skrátka isté životné zákruty vyriešil veľmi skratkovo a celé sa nám to tvorcovia snažia podsunúť ako malinku, no tá je ťažko stráviteľná. Herečky ako Studenková či ináč vždy výborná Emília Vášáryová sa skôr trápili a ich herectvo pôsobilo ťažko afektovane. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (2)

  • Nakrúcanie snímky prebiehalo v Tomášikove. (dyfur)

Reklama

Reklama