Reklama

Reklama

Telefon Butterfield 8

  • USA BUtterfield 8
Trailer

Obsahy(1)

Cítila, že byl její poslední šancí, jak skoncovat s minulostí. Tou poslední šancí, která jí proklouzla mezi prsty.
Kdo by neznal Glorii (Elizabeth Taylor), kočičku na zavolání a příležitostnou modelku z Manhattanu, kterou je možno kontaktovat jedině přes telefonní ústřednu BUtterfield 8. O jejím umění manipulovat s muži mohli být sepsány romány, kdyby o to zhrzení milenci ovšem stáli. To ona byla tím, kdo si vybíral.
Probuzení v apartmánu Westona Liggetta (Laurence Harvey), vystudovaného právníka, který se uměl oženit tak, aby už nikdy nic nemusel, nepřipomínalo běžné ráno. Zatímco ještě spala, Liggett jí opustil a nechal tu 250 dolarů se vzkazem, jestli to stačí. Rozzuřila se, včera jí potrhal šaty a dnes urazil její pýchu nebo alespoň to, s čím každá děvka žije místo hrdosti. Popadla norkový kožich paní Liggettové (Dina Merrill), první věc, kterou ve skříni našla, a vypadla z bytu, aby se mohla vyplakat na rameni Stevea (Eddie Fisher), přítele z dětství a jediného člověka, kterému věřila. Nejdřív ale vytočila BUtterfield 8 a ujistila se, že jí okamžitě přepojí, pokud Weston Liggett zavolá. (dopitak)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (13)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

"Vítej do klubu Gloriiných milenců, scházíme se jednou ročně na stadionu"...... to zamilovaný muž na adresu své dívky neslyší rád a tak Glorii, která vztahem k němu udělala tlustou čáru za dosavadním životem, opět připomene, kam patří. Glorie tak musí přehodnotit vztah nejen k němu, ale i k matce, ke kamarádovi, který jí po každém "pádu" poskytne rameno na vyplakání, a nakonec i sama k sobě, když přizná nahlas, za co a proč si může sama. Za Glorii "na povrchu samý sex, uvnitř touha po sebeúctě" Liz právěm získala Oscara. ()

PAGE 

všechny recenze uživatele

Zatím, alespoň pro mě nejlepší výkon Elizabeth Taylorové, jaký jsem měl možnost shlédnout. Hraje v něm lehkou dívku na telefon, která marně hledá lásku a sebeúctu. Když k tomu přidám, že v době natáčení to byla neobyčejně krásná žena, tak mi nezbývá než dát plné hodnocení. Mám pro ni prostě slabost. ()

Reklama

stalag

všechny recenze uživatele

WOW! To je závratně nádherně dokonalá Elizabeth! Opojná romance kamery s bytostí, která byla pro kameru stvořena. Je jen pár lidí v dějinách kinematografie, kteří se s tím narodili a když navíc dostali k ruce profíky a zavčas, od útlého mládí, stihli na kameru potrénovat, mohlo vzniknout pár unikátů jako je tento. (Nebo jako Greta Garbo ve svých nejlepších filmech - v těch s Gilbertem samozřejmě a v Ninočce - vždy kamerovaná Williamem H. Danielsem, nebo Marilyn u Wildera a v Hustonových Mustanzích.) 🤓 Z dnešního pohledu je až bolestné sledovat jak Liz od své první, ještě dětské, ale už vynikající, hlavní role v National Velvet (1944), svojí unikátností - vzácností, chcete li - krásou, talentem, energií, naprosto nekompromisně v každé další plytké hloupé roli, kterou ji MGM přidělilo, konfrontovala bezohlednost filmového byznysu. Jistě, Hollywood zacházel se všemi stejně - snažil se o maximální exploataci svých zaměstnanců podle masového vkusu (který současně v bezvýchodném zacyklení takto permanentně spoluvytvářel), ale v případě výjimečně krásných, talentovaných a inteligentních lidí byla ta nemožnost smysluplné realizace ruku v ruce s korupcí nabízeného blahobytu nesnesitelná. Křehčí povahy to odnesly sebedestrukcí a předčasným fyzickým zánikem - Jack Gilbert, Ty Power, Judy Garland nebo Marilyn patří mezi ty nejznámější. 🤓 To Liz měla výdrž. A dost chytrosti, aby se svědomitě naučila řemeslo a taky jak vyrazit z L. B. Mayera a dalších bossů maximum. Neprotestovala a svým oslňujícím leskem pomáhala studiu prodat coby spolu herce beznadějné začátečníky i ošuntělé béčkaře, když náhodou narazila na první ligu (Tracy, Finch), byli ve věku jejího otce a příběh nestál za nic. Ještěže měl papá Mayer tolik inteligence, že svěřil Lízin první filmový i životní polibek osobě v MGM nejpovolanější (Robert Taylor - Conspirator). Pak ovšem Mayer neváhal dychtivé osmnáctce zorganizovat “pohádkovou” svatbu s Nicky Hiltonem Jr. (ano, dědic hotelového impéria), jen aby podpořil promo jejího nového filmu Father of the Bride. Novomanžel - alkoholizovaný gambler a playboy, měl sklony k násilí, takže Liz potratila a do půl roku bylo po všem. Jen ve dvou filmech měla vedle sebe nadějné vrstevníky v kvalitních předlohách a režii - a hned z toho byly evergreeny (A Place in the Sun, Giant), ale jako by to nikoho moc nezajímalo. 🤓 Přesto se nakonec našli dva hollywoodští dobrodruzi, nezávislí promotéři, kteří se na to mrhání talentem už dál nemohli dívat - Mike Todd si ji vzal a coby zářivou trofej se ji snažil svým vlivem posunout k rolím s větší substancí, aby mj. dodala váhu jeho producentským ambicím. (Ovšem, co má cenzurou vykostěný film Cat on a Hot Tin Roof společného s Williamsem, kromě názvu jeho hry?) A Walter Wanger, kterému manželka herečka nasadila v hezkém hollywoodském skandálu parohy, přišel s plánem, jak se zajistit ve stáří levnou a přitom výdělečnou tutovkou a uvrtal Liz do Kleopatry. Oba pánové ve svém opojení hollywoodskou bohyní přecenili svoje možnosti. Rozlítaný manažer Mike se po dvou letech zřítil ve svém letadle Liz a Walter, doyen nezávislých hollywoodských producentů, rozjel jednu z největších produkčních katastrof v dějinách Hollywoodu, aby z ní byl ve finále potupně odklizen Darrylem Zanuckem, zakladatelem major hollywoodského studia 20th Century Fox. 🤓 Po většinu svého hereckého času byla Liz prostě zbožím, součástí merchandisingu svého zaměstnavatele MGM. Coby největší hollywoodské studio, neobešlo se po WWII, v době rozpadu studiového systému, při svém provozu bez investic tabákového, lihového a nejrůznějšího spotřebního průmyslu. A tak Líziny neodolatelné hrdinky předváděly publiku co nosit, kouřit, pít a řídit - zkrátka co konzumovat od rána do večera. Bez čeho se neobejdete, když jdete randit, budete se vdávat, budete mít dítě, nebo jste “jen” taková moderní sexy American girl (no dobře, call girl) jako v BUtterfield 8. 🤓 V té senzační úvodní scéně, kdy se Liz probudí v bytě svého náhodného milence (který právě odešel), a po slastně dlouhé minuty sledujeme čistou esenci filmového herectví božské divy potulující se neznámým příbytkem, má její hrdinka jedinou starost - zapálit si cigaretu, načež si “vyčistí” zuby půl sklenicí tvrdého alkoholu, a po zastávce u toaletního stolku podváděné manželky, nahodí její norkový kožich na svoje negližé, pod paži uchopí karafu s whiskey a v taxi odfrčí před bydliště vrby kamaráda z dětství na druhém konci NY, kde na ni čeká její červené autíčko Sunbeam Alpine (ikonický sporťák - britská výroba, americký design). 🤓 (Btw, v předchozím Suddenly, last Summer, dalším cenzurou zpraseném Williamsovi, má Liz ve své první - opět velmi poutavé scéně, kupodivu jedinou potřebu - zapálit si cigaretu.) Když se ale vrátíme k Lízině autíčku v BUtterfield 8, má v příběhu podobně vážnou psychologickou roli jako pověstná puška zavěšená na zeď v prvním dějství u Čechova. Je to jeden z motivů, který společně s bezcílným životním prodáváním se ústřední milenecké dvojice v luxusním eastmancolorovém (ergo metrocolorovém) widescreenu, dovoluje uvažovat o tomto hollywoodském melodramatu téměř jako o předskokanovi Antonioniho Zatmění. Fakt, že jo. 🤓 Má to potenciál působivé existenciální story, která dobře zapadá do úvodu šedesátek. Přesvědčivosti filmu a vynikajícího hereckého výkonu Elizabeth pomohla i evidentní sdílená zkušenost herečky a její postavy s exploatací v nejrůznějších podobách. Definitivně to zabije až úplně poslední Harveyho promluva nejen hollywoodským klišé o prostitutce se zlatým srdcem… Do té doby si postavy vyměňují chytré a občas i odvážně vypointované speeches (“Mama, face it. I was the slut of all-time.”, patří k těm nejslavnějším) a mezi Harveym a Liz to v rámci možností pěkně jiskří. Samozřejmě, pod cenzurou stále prudérní Hollywood, se zatím neodvážil dát vedle Liz rovnocenně sexy hetero herce a nechat plátno "explodovat". To nás čekalo až s velšským importem v následujícím Lízině kousku Cleopatra (a šedesátky konečně mohly pořádně začít). Zatím tedy ještě nikoli třeba Brando, ale Harvey - po Cliftovi, Johnsonovi a Hudsonovi, již čtvrtý homosexuál coby Lízin partner v milostném příběhu. 🤓 Takže co tu máme: osmadvacetiletou vdovu Liz, v branži od svých deseti let, po pár rozvodech, životní tragédii, čtyřech manželech a třech dětech, zatraceně sexy ženskou a dokonalou filmovou herečku, přitom stále s neodolatelným puncem zranitelné americké - hollywoodské dětinskosti. Vidíme to docela jasně, tomuto marnotratnému hollywoodskému cirkusu jejího života chybí skutečná kvalita, nějaký smysl, osudové naplnění, katarze zjevení, že love, pain, passion and joy může mít intenzitu a opravdovost, v níž hodnotou navzdory všemu a všem je skutečná lidská bytost, nikoli hollywoodská star. Naprosto neodkladně tomu chybí Richard Burton. 🤓 Nebude to ‘na furt’, protože taková ‘ride high’ bude pro oba (i publikum) příliš vyčerpávající a pronikavá Burtonova inteligence nesnese pokračovat při její degradaci a Liz to zase vzdá kvůli jeho nevěrám a nezvladatelnému pití, protože, konec konců, ona rozhodně není typ, který by měl někoho dostávat z problémů. To, na čem opravdu záleží, je, že společně stvoří velkou love story a díky tomu i několik skvělých filmů. 🤓 Jeden z nejlepších Burtonových životopisců Melvyn Bragg připomněl, že teprve po rozchodu Burtonových a oddělení jejich kariér, i největší pochybovači prozřeli, že po dobu jejich společného života a tvorby to nebyla Liz, která by vytáhla Riche k sobě na výsluní, ale že po celou dobu to byl Burton “who had fed her, nourished her, supported her and discovered her. Nobody had taken the trouble before. Nobody had thought her worth it. Nobody had had his intelligent passion for her.” Ona mu dala největší dobrodružství jeho života, coby milovník žen v ní našel svůj ‘Ocean’, což byla první přezdívka, kterou jí dal, a pak ji zmapoval do nejmenších podrobností jako kapitán Cook… () (méně) (více)

raroh 

všechny recenze uživatele

Vlastně je to dost Ibsen po americku , dost a ještě více psychologie, životních úvah a střetů, které reflektují realitu myšlení autora v promluvách postav. K tomu z jedné strany realistický civilismus, z druhé prožívání Stanislavského. Později tento přístup zdevalvoval v americkém vážném mainstreamu, který si většinové publikum představí ve škatulce kvalitní náročný film, tady je to ještě živé. Výborná je Rutterbergova hudba stojící na hranici mezi expresionismem a jazzovými ohlasy, úvodní bezeslovná kamerová sekvence, kdy si hlavní hrdinka prohlíží byt, v němž strávila noc, po odchodu své alkoholické známosti, řekne tolik o ní, že poté film už jen doříkává. Řekl bych, že inspirace Madame Buterfly je víc než nápadná. ()

vitekpe 

všechny recenze uživatele

Jestli chcete vedet proc je Elizabeth Taylor pravem povazovana za "tu jednu z nejkrasnejsich", sahnete klidne po tomto kousku a uvidite na vlastni oci. :-) - Film je standardni us drama "ala sedesatky", ktere nicim neprekvapi, ale neublizi... :-) ()

Galerie (38)

Zajímavosti (4)

  • Elizabeth Taylor najskôr odmietala vo filme hrať. Nakoniec však úlohu prijala, ale pod podmienkou, že vo filme dostane úlohu aj jej manžel Eddie Fisher, ktorý stvárnil postavu Stevea Carpentera. (Michal74)
  • Film sa nakrúcal v New Yorku a okolí, vrátane Greenwich Village, Fifth Avenue, Stony Point, Elmsford, Larchmont a Long Island. (Michal74)
  • Film bol natočený podľa rovnomenného románu Johna O'Haru. Tento román bol sčasti založený na skutočnom živote mladého dievčaťa z vyššej spoločnosti, Starr Faithfull, ktorá záhadne zahynula v roku 1931. (Michal74)

Související novinky

Elizabeth Taylor: 1932 – 2011

Elizabeth Taylor: 1932 – 2011

24.03.2011

Dlouhodobým problémům se srdcem včera podlehla jedna z největších filmových legend. Právě když se studio Sony Pictures snaží vrátit královnu Kleopatru na plátna kin (po Jamesi Cameronovi a Paulu… (více)

Reklama

Reklama